أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۰۸۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس خبر داد
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولیدملی مجلس با اعلام اینکه بر اساس قانون انتزاع ۱۰درصد هزینه واردات کالا‌های اساسی به حمایت از تولید همان کالا اختصاص می‌یابد، گفت: با اجرای این قانون طی ۱۰سال به خودکفایی در کالاهای اساسی وارداتی می‌رسیم.

به گزارش پايگاه 598 ، حمیدرضا فولادگر در گفت‌‌‌‌وگو با تسنیم افزود: بر اساس قانون انتزاع در صورتی که دولت سالانه ده درصد از هزینه‌ واردات را در حمایت از تولید داخل هزینه کند، ظرف مدت 10 سال از واردات کالاهای مصرفی بخش کشاورزی نظیر گندم، دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور بی‌نیاز و قابلیت تولید آنها در کشور فراهم می‌شود.
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی  تأکید کرد : با وجود آگاهی از ضرورت واردات این محصولات به کشور، در قانون انتزاع پیش‌بینی شده است که طی مدت یادشده در تولید کالاهای اساسی خودکفا شویم.
وی با اشاره به تأخیر اجرای قانون انتزاع خاطرنشان کرد: قانون انتزاع تا زمانی که به مرحله اجرا برسد، ماه‌ها درگیر آیین‌نامه بود.
این نماینده مجلس درباره مصداق‌های اجرایی این قانون، تصریح کرد: در زمینه اقلام عمده وارداتی کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی ممنوعیت واردات برنج را اعلام کرده است اما اینکه این ممنوعیت تا چه‌حد موفق بوده مشخص نیست.
وی اظهار داشت: در زمینه گندم، دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور باید به‌تدریج زمینه‌های خودکفایی ایجاد شود که در این ارتباط کمیسیون کشاورزی گزارش‌های لازم را ارائه خواهد داد.
فولادگر تأکید کرد: در سال 93، حدود 13 میلیارد دلار کالای مصرفی به کشور وارد شده است که عمده آن کالاهای اساسی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها