يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۸۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی با مصباحی‌مقدم:
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتی‌ها از اقتصاد مقاومتی می‌گویند اما در عمل اجرای آن را نمی‌بینیم، گفت: دولت درباره یارانه‌ها دست روی دست گذاشته است.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از فارس ، دو سال از روی کارآمدن حسن روحانی پس از انتخابات سال 92 می‌گذرد و اکنون دولت وی به نیمه راه خود نزدیک شده است، در رقابت‌های انتخاباتی نامزدها موضوع اقتصاد و حل مشکلات در این عرصه از مهمترین شعارهای انتخاباتی کاندیداها بود و رئیس‌جمهور فعلی نیز بر این مهم تأکید داشت، بر همین اساس با حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره دو سالگی دولت یازدهم گفت‌وگو کرده‌ایم که مهمترین محورهای این گفت‌وگو به شرح زیر است:

* شاید پیش‌بینی آقای روحانی این بود که حل مشکلات کشور آسان است ولی افتاد مشکل‌ها.

* من معتقدم دولت باید برای حل مشکلات کشور توجه را به طور عمده به داخل می‌بُرد.

* عمده مشکلات ما در مدیریت کشور و مدیریت بخش اقتصادی و صنعتی کشور است.

* اگر اصلاح مدیریت و اصلاح ساختار صورت می‌گرفت چه بسا بخش مهمی از مشکلات تاکنون حل شده بود ولی این اتفاق نیفتاده است.

* وقتی هزینه تولید بالا رفت واردات باصرفه‌تر از تولید داخل می‌شود و به زیان تولیدکننده خواهد بود و نتیجه این می‌شود که می‌بینید.

* من معتقدم دولت هم و همت خود را به طور عمده بر روی حل مسائل بین‌المللی، حل مسئله انرژی هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها برده است امیدواریم موفق شوند.

* دولت اگر در زمینه هسته‌ای موفق هم شود ما دو سال گذشته را از دست داده‌ایم.

* بانک‌ها در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند از نظر بنگاهداری منابع‌شان قفل است و از نظر نداشتن نقدینگی قدرت جذب نقدینگی‌شان پایین، همچنین کفایت لازم برای تسهیلات‌دهی را ندارند.

*امیدواریم که این مذاکرات با حفظ خطوط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده و نشان‌دهنده مصالح ملی ما است به نتیجه برسد چراکه طرف‌های خارجی هم به شدت نیازمند چنین توافقی هستند.

* مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نباید دستپاچه شوند و مصالح ملی را فدای سرعت کنند.

* اگر مذاکره اتفاق افتاد اینطور نیست که اوضاع کشور ما از نظر اقتصادی زیر‌ و رو شود،

* اگر دولت تدبیر کند و این منابع و ظرفیت‌ها فعال  و به کار گرفته شود امیدواریم که مشکلات‌مان بهتر حل شود یعنی بر ظرفیت داخلی تکیه کنیم.

*مسئولان دولتی در اظهارات خود از اقتصاد مقاومتی می‌گویند اما در مقام عمل استفاده از راهکارهای اقتصاد مقاومتی را نمی‌بینیم.

* ما یک منبع بزرگ مالی به نام یارانه‌ها داریم که دولت  از این منبع بزرگ مالی غفلت کرده است.

* دولت در موضوع یارانه‌ها دست روی دست گذاشته است.

* اکنون شاهدیم که معاون اول رئیس‌جمهور در پشت تریبون می‌گوید یارانه‌ها ما را بیچاره کرده، مگر راه‌حل در دست دولت نیست؟ دولت دست به کار شود.

* دولت قدرت توضیح و توجیه برای مردم ندارد و این ضعف دولت است، من اگر مسئولیت داشتم به مردم توضیح می‌دادم که اگر از بیکاری فرزندان خود رنج می‌برید، از 45 هزار تومان یارانه نقدی انصراف دهید.

* با صرف یارانه برای حل مشکلات قطعاً رای مردم در انتخابات‌های آتی بیشتر خواهد بود.

* اگر دولت جرأت خود را به جای افزایش قیمت بنزین صرف یارانه‌ها می‌کرد برکات بیشتری داشت.

* راهکار مبارزه با مفاسد اقتصادی با برگزاری همایش نیست، این دولت در برگزاری همایش‌ها تفاوتی با دولت قبل نکرده است.

*اگر مبلمان ادارات در سطح مدیرکل‌‌، معاونان و وزرا را در نظر بگیریم باید یک تیمی راه بیفتد و از وضعیت مبلمان اتاق‌های مدیرکل‌ها فیلم تهیه کند و ببیند که چندین دست مبلمان در یک فضا وجود دارد این به چه معناست؟ این هزینه بچه لردها است اکنون دولت ما این هزینه‌ها را دارد در حالی که دولت باید هزینه‌ها را ارزیابی مجدد کرده و کم کند.

مشروح گفت‌وگوی مصباحی‌مقدم با فارس را اینجا ببینیند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها