يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۸۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: یک هزار قلم کالای ایرانی از ۲۵ خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی به مردم ارائه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، فرشید گل‌زاده کرمانی امروز در نشست خبری اظهار داشت: از ۸ ماه اخیر این فروشگاه را در شرایط خاصی تحویل گرفتیم که متأسفانه شاخص‌های اقتصادی این شرکت روند خوبی را طی نمی‌کرد، تا حدی که شرایط را بحرانی کرده بود.

وی گفت: متأسفانه در ۳ سال گذشته اتفاقاتی در مجموعه زنجیره‌ای رفاه رقم خورده بود که آسیب‌های زیادی را در پی داشت، تا حدی که بیش از ۳۶۰ حساب بانکی ایجاد شده بود و ما آن را تاکنون توانسته‌ایم، به ۱۶۰ حساب رسانده تا شفافیت مالی ایجاد شود و جلوی پرداخت‌های سلیقه‌ای و بی‌سند را بگیریم.

گل‌زاده کرمانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ انجام شده ۵ هزار قلم کالا در ۲۱۵ شعبه سراسر کشور از تخفیف‌های ۴ تا ۵۰ درصدی برخوردار هستند که از این بین یک هزار قلم کالای اساسی تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی دارند.

وی در مورد جزئیات تخفیف کالاهای اساسی گفت: با توجه به نیاز مردم به کالاهای اساسی سعی کرده‌ایم تا حبوبات، چای و رب گوجه فرنگی را با ۳۰ درصد تخفیف، روغن زیتون و انواع کنسرو ۲۵ درصد تخفیف، روغن به عنوان یکی از کالاهای اساسی ۱۵ درصد تخفیف، برنج و شکر ۱۰ درصد تخفیف و نوشیدنی‌ها تا ۳۰ درصد تخفیف به مشتریان ارائه شود.

به گفته مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه طبق برنامه‌«یزی‌های انجام شده سفره افطار روزه‌داران در نهایت با ۲۵ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه چرا قیمت کالاهای دسته‌بندی شده از جمله گوشت، محصولات پروتئینی و حبوبات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این قدر بالاست که در نهایت با تحخفیف‌های ۳۰ تا ۵۰ درصدی به قیمت بازار می‌رسند، این گونه پاسخ داد که گوشت و حبوبات تا ۲۰ درصد با ضایعات همراه است و از آنجا که ما جنس درجه یک را بسته‌بندی می‌کنیم به یک عدد مشخص می‌رسیم که با همه اینها تخفیفات ویژه را نیز در نظر می‌گیریم.

وی از اجرای طرح‌هایی خبر داد تا مصرف کنندگان بتوانند کالاهای فله‌ای مانند حبوبات و گوشت و مرغ را با قیمت مناسب از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنند و افزود: در کشورهای پیشرفته ۸۰ درصد نظام توزیع توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود اما در کشور ما این رقم کمتر از ۱۰ درصد است .

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس که اصناف معتقدند تخفیف‌های ویژه فروشگاه های زنجیره‌ای عامل بی‌رونقی کسب و کار آنها شده است، گفت: زمانی رسیده که باید به سیستم نوین توزیع روی بیاوریم و دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کنیم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانعی برای کار اصناف نیست بلکه آنها هم می‌توانند شیوه کار خود را تغییر داده و در قالب نوین فعالیت کنند مضاف بر آنکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای عاملی برای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی است.

وی با ارائه آماری از صنعت خرده فروشی ایران گفت: سالانه حدود ۷۰ میلیارد دلار سهم خرده فروشی در ایران است که در ۶ سال گذشته به طور متوسط ۲۸ درصد رشد داشته است و اگر شاخص تورم ۲۲ درصدی را از آن کم کنیم ۷ درصد رشد واقعی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اما متأسفانه صنعت خرده فروشی در ایران هنوز سنتی است که هزینه‌های زیادی را به دلیل واسطه‌های غیرضرور به قیمت تمام شده مصرف کننده تحمیل می‌کند.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به آغاز توزیع سبد کالایی که دولت در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار می‌دهد اشاره کرد و گفت: فروشگاه رفاه نیز از روز شنبه در توزیع این سبدها به عنوان یکی از فروشگاه‌های بازوی توزیعی دولت کار را آغاز خواهد کرد.

وی در مورد احتمال خرید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مجموعه رفاه گفت: متأسفانه خریداران این باشگاه‌ها برنامه مدونی برای درآمدزایی ندارند، در حالی که در پیشنهاداتی که برای این باشگاه‌ها داده‌ایم عنوان کردیم که بلیط فروشی و حق پخش از صدا و سیما پاسخگوی نیاز این باشگاه‌ها نیست و باید به سمت تجاری‌سازی برند برویم چرا که مطالعات ۲۰ باشگاه مطرح دنیا نشان می‌دهد ۶۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از طریق تجاری‌سازی برند است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با فروش بلیط چند هزار تومانی، درآمد یک باشگاه را تامین کرد، افزود: سالانه درآمد این باشگاه‌ها از محل حق پخش صدا و سیما به ۴ میلیارد تومان هم نمی‌رسد در صورتی که به راحتی می‌توان با برند این باشگاه‌ها و فروش تجهیزاتی مانند لوازم ورزشی و مواد غذایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای درآمدزایی کرد.

وی این را هم گفت که طرح اجاره ۳ ساله باشگاه‌ها اساساً محکوم به شکست است و اماده‌ایم در باشگاه داری پرسپولیس و استقلال مشارکت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها