کد خبر: ۳۲۰۸۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه کاهش تورم به ۱۵ درصد معجزه اقتصادی است، گفت: دولت خونریزی اقتصادی در رهگذر تورم افسار گسیخته را مهار کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مجید انصاری دوشنبه‌شب در آئین نکوداشت ۲۴ خرداد در بوشهر اظهار داشت: وقتی پیامبر(ص) در میان خویشان خود غریب بود، سلمان فارسی حقیقت اسلام و پیام حضرت محمد (ص) را دریافت. ایران، اسلام را با آغوش باز پذیرفت و اسلام را به زبان فارسی برگرداند و اولین قرآن به ترجمه فارسی را چاپ کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: ایران با اسلام عزیزش و فرهنگ و تمدن دیرینه‌اش مسیر توسعه را می‌پیماید، اسلام بزرگ را در منطقه شاه زده و استبداد زده و استعمارزده خاورمیانه، مردم ایران با تکیه بر خدای خویش و استمداد از آموزه های اسلام ناب، سامان دادند.

وی افزود: مردم ایران در سال ۵۷ انقلابی بزرگ را به پیروزی رساندند و اکنون ۳۶ سال از آن زمان می گذرد و رکورد برگزاری انتخابات و زایش اراده مردم ثبت شده است. مردم در طول این مدن تقریبا هر ۱۴ ماه یکبار به پای صندوق های رای رفته‌اند.

انصاری تصریح کرد: مردم ایران برای تغییر و تحول، زبان رای و انتخابات را برگزیدند و نه زبان خشونت. مردم ایران با زبان خشونت، با ادبیات داعش و داعشیان هیچ نسبت و قرابتی ندارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اگر کسانی درصدند که چهره این مردم را با چنین ادبیاتی معرفی کنند، از سوی مردم طرد می شوند.

به همه جریانات سیاسی احترام می‌گذاریم

انصاری گفت: امروز دو سال از حماسه سال ۹۲ می گذرد و دستاورد حضور آگاهانه خردادیان در کنار صندوق های رای، استقرار دولت دانش بیان و خردبنیان تدبیر و امید را به همراه داشت.

وی اظهار داشت: به همه کاندیداهای انتخابات سال ۹۲ احترام می گذاریم اما همه مردم، همه جریانات سیاسی و دستگاه‌ها و قوا، باید به منتخب مردم در سال ۹۲ و دولت برآمده از آن انتخاب احترام بگذارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: از دوران رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲ سال گذشته است اما هنوز افرادی یا رسانه هایی در فضای رقابت انتخاباتی هستند که این امر قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: هدف مردم از حضور در کنار صندوق رای، نمایش اقتدار ملی و به کرسی نشاندن اراده خویش بود و این اراده در قالب استقرار دولت تدبیر و امید به نمایش گذاشته شده است.

انصاری افزود: رئیس جمهور به رغم همه مشکلات با تکیه بر حمایت رهبر و مردم و لطف خدا و مشورت با اندیشمندان، خردورزان، دانش متخصصان و مدیرانی که به کار گرفته است، گام به گام ، آرام و مطمئن به سمت حرکت به جلو گام برمی دارد.

وی بیان داشت: دولت در عرصه اقتصاد دچار خونریزی شدید تورم ۴۰ درصدی و رشد منفی شش درصد اقتصادی، پای به میدان ساماندهی اقتصاد گذاشته درحالی که با کوهی از بدهکاری های فزاینده به پیمانکاران، بانک ها و دیگر مراکز مواجه بود.

کاهش تورم به ۱۵ درصد یک معجزه اقتصادی بود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در زمانی که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت، تنها وزارت نیرو، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و بخش خصوصی بدهکار بود.

وی تصریح کرد: دولت در شرایطی که بر اثر توطئه بدخواهان و تحریم‌ها، قیمت نفت ما از ۱۰۴ به ۴۵ دلار در هر بشکه تنزل پیدا کرده بود و میزان صادرات نفت از دو میلیون بشکه به یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده بود، در شرایطی که اقدامات نادرست گذشته، هزینه‌های جاری کشور را از ۲۳ هزار میلیارد تومان به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ افزایش داده بود و پولی برای پروژه های عمرانی در خزانه وجود نداشت، توانست در این دو سال، خونریزی اقتصادی در رهگذر تورم افسار گسیخته را مهار کند و آن را به حدود ۱۵ درصد کاهش دهد و این یک معجزه اقتصادی بود.

انصاری یادآور شد: دولت توانست رشد منفی شش درصدی اقتصاد ایران را به مثبت ۳ در پایان سال ۹۳ افزایش دهد و این یک موفقیت در حد اعجاز بوده است.

بودجه عمرانی کشور ۲۰۰ درصد افزایش یافت

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: در دو سال گذشته بودجه های عمرانی سال ۹۳ نسبت به ۹۱، ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و ۳۳ هزار میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد و این درحالی بود که دولت وارث هدفمندی یارانه های ناقص و مسکن مهرهای ناتمام و مشکلات زیاد دیگری بود.

وی افزود: دولت توانسته زمینه جذب سرمایه گذاری را هموار کند با وجود اینکه هنوز تحریم ها برداشته نشده است اما نفس امیدی که در بین مردم ایجاد شده، فضای اقتصاد را آرام کرده و سرمایه گذاری ها رو به گسترش است.

گشایشی در زمینه فرهنگی کشور ایجاد شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: گشایشی در زمینه فرهنگی سال گذشته در کشور ایجاد شده که این کار دولت مانند راه رفتن بر روی میدان مین بود.

وی ادامه داد: دولت در زمینه فضای مطبوعات، رسانه‌ها، کتاب، سینما و مسویقی دلنواز ایران، راه امام خمینی(ره) را پی می گیرد، اسلام امام، اسلام تحجر و خشونت نبود، اسلام امام آشتی بین تمدن و سنت، و نظام و ولایت با مردم سالاری دینی بود. اسلام امام، به حقوق شهروندان مسلمان و غیرمسلمان احترام می گذارد و همه در لوای پرچم مقدس ایران محترم هستند و شهروند درجه ۲ ندارد و همه شهروند درجه یک هستند.

وی تصریح کرد: دولت در صدد است مکتب مدیریت امام را پیاده کند و به پشتیبانی و حمایت مردم و با فرستادن مدیرانی که همچون سرداران دفاع مقدس در عرصه دیپلماسی کشور حضور قدرتمندانه و با منطق را به کشورهای مقتدر دنیا به نمایش گذاشته اند و به مصاف نیروهای قدرتمند جهان نشسته و از حق هسته ای مردم ایران دفاع می کنند.

ظریف حقوق آمریکایی را از حقوقدانان آمریکا بهتر می‌داند

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: به دلواپسان واقعی احترام می گذاریم. مردم ایران فرق بین انتقاد دلسوزانه و بهانه‌جویی‌های حسودانه را به خوبی می‌دانند. مردم به خوبی می‌فهمند مذاکره کنندگان چه کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر مذاکره کنندگان ایران به خطوط قرمز نظام پایبند نبودند که مذاکرات ۲۰ ماه به طول نمی انجامید، گفت: روزی که مذاکرات به نتیجه برسد و پشت صحنه های افتخار آمیز مذاکرات را منتشر کنیم، مردم می‌فهمند که بعضی‌ها چه ظلمی به آنها کرده‌اند و باید استغفار کنند.

انصاری ادامه داد: ظریف حقوق آمریکایی را از خود حقوقدانان آمریکا بهتر بلد است و گاهی ۵۰ تا ۱۵۰ نفر پشت صحنه مذاکرات در برابر ظریف و تیم ایرانی می نشینند ولی ظریف، منطق را بر زور آنان مسلط کرده است.

وی افزود: چون فعلا در میانه راه هستیم خیلی از مسائل را مطرح نکرده‌ایم. استقرار منطق حقوق این ملت و به رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای ایران در ژنو، یک موفقیت بزرگ بود.

دولت روحانی ۲۰ نفره نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: برخی رسانه‌هایی که از بیت المال اداره می شوند، جنگ های روانی بزرگی علیه تیم مذاکره کننده به راه انداخته‌اند به گونه‌ای که دولت روحانی موفق نبوده و این کار اخلاقی نیست.

وی با بیان اینکه دولت روحانی ۲۰ نفره نیست و اگر افتخاری کسب کند، به پای اسلام و انقلاب نوشته می شود، افزود: همه بدانند بالاترین دفاع از انقلاب و رهبری، دفاع از دولت برآمده از رای اکثریت مردم است.

انصاری اضافه کرد: اگر امروز استاندار جوان و بومی بوشهر در حوزه‌های ورزش و نشاط جوانان و یا اشتغال آنها، امید، سلامتی و حرکت در مسیر سیاست های دولت که مبنای آن، توسعه از رهگذر سواحل و مرزهای جنوبی است، گام هایی برداشته و موفقیتی کسب کند، افتخار آن برای دولت، نظام و انقلاب است.

وی گفت: اینکه امروز چندین میلیون نفر در ایران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در شان انقلاب نیست و باید با تدبیر مسئولان، روزی شاهد جشن پایان فقر در ایران باشیم.

کاهش هزینه‌های درمانی مردم

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: دولت گام های اساسی و اولیه را در زمینه های مختلف برداشته و تعجب می کنم که عده ای می گویند تحریم موهبت الهی است، زیرا تحریم، ظلم به ملت ایران است. هرچند خود را برای شرایط تحریم آماده کرده‌ایم اما تحریم را قبول نداریم و در راستای حذف آن گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: دولت در راستای کاهش هزینه‌های درمانی مردم گام های مهمی برداشته و در سال گذشته، ۹ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

انصاری اضافه کرد: دولت برای حل بحران آب اقدامات مهمی کرده و هشت میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی و توسعه ملی را با اجازه رهبری در این زمینه هزینه کرده است تا مردم با بحران بی‌آبی مواجه نشوند.

وی گفت: دولت در زمینه های مختلف محیط زیست، صنعت، معدن، تجارت، انرژی و برق گام های بلندی برداشته است.

فضای آرامی در کشور برقرار است

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان داشت: مجلس شورای اسلامی به ویژه رئیس مجلس، تاکنون تعامل و همراهی نسبتا خوبی با دولت داشته و انتظار می رود، تعامل بیشتری با دولت داشته باشد.

وی گفت: وزیر آموش و پرورش یکی از وزرای متین دولت است که هرچند زیاد حرف نمی زند اما در دو سال اخیر، که دولت وضع بودجه خوبی نداشت، بیشترین بودجه ها را بیش از ۱۱۲درصد برای وزارت خانه متبوعش محقق کرد و برای کاهش مشکلات فرهنگیان تلاش زیادی انجام داده است.

انصاری یادآور شد: فضای آرامی که امروز در کشور برقرار است، یکی از دستاوردهای بزرگ استقرار دولت تدبیر و امید است، ایران، امروز در دنیای متلاطم جنگ و خونریزی و وحشی گری داعش، به عنوان پایگاه انسجام وحدت و آرامش است و مردم راحت و در آرامش، زندگی می کنند.

اعتدال سیاسی مدنظر رئیس جمهور به وسیله حامیان دولت گسترش یابد

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: باید اعتدال سیاسی مدنظر رئیس جمهور به وسیله حامیان دولت گسترش یابد و صدای حامیان دولت از خشونت گراهای کم تعدادی که صدای رسانه های آنها بلند است، بلندتر باشد.

وی ادامه داد: حامیان دولت، همانند خود رئیس جمهور، جواب تهمت را با گذشت و جواب پرخاش را با سلام بدهید زیرا انسجام و وحدت ملی برای ما بسیار مهم است. امسال، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در پیش است و همه باید در این صحنه رقابت، اخلاق و برادری را حفظ کنند و از تخریب رقیبان و گناه در این عرصه و ایجاد تفرقه و نفاق دوری کنند زیرا مردم هوشیارند.

انصاری اضافه کرد: فعالان سیاسی و حامیان دولت، روزها و ماه های آینده را به روزهای همدلی و همزبانی بین خود و مردم و دولت تبدیل کنند تا در پایان سال شاهد خلق حماسه ای دیگر در کشور باشیم.

این همایش، با استقبال کم نظیری مواجه شد به طوری که حدود هزار نفر از مردم به ویژه جوانان و بانوان در مراسم حضور داشتند و چند صد نفر به دلیل کمبود جا در سالن، مجبور به ترک محل همایش شدند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار بوشهر از دیگر سخنرانان این همایش بودند و حسین دهجان رییس شورای اسلامی شهرستان دیر به عنوان نماینده جوانان حامی تدبیر و امید به مهمانان همایش خیرمقدم گفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
۸
۲
1- آقای انصاری خونریزی تورم 49 درصدی رفسنجانی بیشتر بود یا 40 درصدی احمدی نژاد(مضافا بر اینکه با تورم 40 درصدی احمدی نژاد حداقل یک ونیم میلیون نفر صاحب مسکن شدند) 2- معجزه اقتصادی نکردید اولا پول را از دست مردم خارج و طرحهایی مثل مسکن مهر را متوقف کردید ثانیا بازار چشم به مذاکرات دارد و دست به عصا حرکت میکند 3-تورم در کالاهایی که مردم نیاز بیشتری دارند هنوز بالاست مثلا میوه در یکسال گذشته بیش از 50 درصد گران شده !!! آیا خود را به خواب نزده اید یا احتمالا دچار توحم نیستید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
۸
۰
اقای انساری مردم زرند کرمان کارگران معدن چ گناهی کردند بخاطر یک لغمه نان باید جانشان را بدهند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
گناهشان انتخاب انصاری
محسن
ROMANIA
۱۷:۴۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
۷
۱
این حرفها را برای کی میزند ؟ برای دل خودش یا همکاران خودش ویا افرادی از کره دیگری همه میدانند .خودت را خسته نکن .
پاسخ
یار بوسجین
ROMANIA
۲۰:۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
۸
۱
تو از اقثصاد چی سرت می شود که اینگونه حرف می زنی مگر قرار بود وضع مردم از این هم خرابتر شود شایدمعجزه برایشما رخ داده ولی برای مردم نه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
۷
۱
راست ميگه مردم از يك سوراخ دوبار گزيده شدن و دوباره به اين طيف راي دادن واقعا معجزه است !!!اين حرف ها هم همانطور كه خودشون ميگن جنگ رواني هستش !!!ولي اين حرفا به شناخت بهتر مردم از اين طيف كمك ميكنه و ميفهمند كه واقعا معجره ميخواد كه مردم يك كشور به همچين كساني راي بدن ولي خوب تو كشور 10 ميليون فارق التحصيل داريم و 4 ميليون دانشجو بالاجره يك چيزايي سرشون ميشه و معني اين حرفها را ميفهمند !!!! امثال انصاري هم فقط خودشون را در معرض خنده مردم قرار مي دن 111
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها