يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۱۴۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
نایب رئیس خانه کشاورز گفت : اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی خلاصه می شود و اگر ما بخواهیم نخستین قدم را در اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم باید شاخص آن را در بخش کشاورزی ببینیم.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از تسنيم، عنایت الله بیابانی در باره راهکارهای تقویت کشاورزی در مسیر اقتصاد مقاومتی افزود : با نقشی که کشاورزان در کارآفرینی ، تولید محصولات کشاورزی و مهار تورم دارند  می بینیم که اهمیت  موضوع در بخش کشاورزی بسیار بالاست.

وی ادامه داد : علت اینکه ما  در جامعه نتوانستیم بهره وری را  آنطور که باید وشاید  در بخش کشاورزی داشته باشیم  به علت  نبود برنامه ریزی در اقتصاد بعد از تولید است .

بیابانی در ادامه گفت : کشاورزی تامین کننده مواد غذایی است و در واقع برای دستیابی مردم به غذای سالم  باید به بخش کشاورزی توجه ویژه کرد  .

وی افزود : متاسفانه به علت بی توجهی به سرمایه گذاری در این بخش بهره وری رشد خوبی نداشته است .

عباس پاپی زاده  عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت : مرجع مشخصی برای ارائه  آمار دقیق در بخش کشاورزی وجود  ندارد اما  ما این را می دانیم  که از اهداف برنامه به شدت  عقب هستیم  و علت آن هم  این است که ما هنوز کشاورزیمان سنتی است و نتوانستیم با آن سرعتی که باید  برای بهره وری مناسب در بخش کشاورزی کار کنیم  .

پاپی زاده گفت : در کشور ما متوسط بازدهی آب در حوزه کشاورزی بین 30 تا 35 درصد است و این نشان می دهد  که ما  از سنتی بودن کشاورزی آسیب جدی می بینیم  .

وی ادامه داد : باید هر چه زودتر با تکنولوژی روز که در واقع  از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی و بحث دانش بنیان بودن  کشاورزی است ،  تلاش کنیم  بهره وری را  در بخش کشاورزی و در بخش های مختلف تولید  و  تبدیل  افزایش دهیم .


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها