أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۱۸۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۱ تير ۱۳۹۴
تیم ملی بوکس ایران با کسب دو مدال طلا و دو نقره به عنوان قهرمانی جام بوکس تریبل اسلواکی دست پیدا کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، فینال رقابتهای بوکس اسلواکی در حالی عصر دیروز با برگزاری ۳ دیدار برای نمایندگان ایران پیگیری شد که یکی از فینال ها با حضور دو ایرانی برگزار شد.

در روز پایانی رقابتها و در وزن ۶۰ کیلوگرم فروتن گل آرا و اسماعیل ارمشی در فینالی تمام ایرانی به مصاف هم رفتند که در پایان گل آرا ضمن کسب پیروزی و مدال طلا عنوان برترین و فنی ترین بوکسور رقابتها را از آن خود کرد. ارمشی نیز با قبول این شکست به مدال نقره قناعت کرد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم سجاد محرابی در مصافی دشوار با حریفی از انگلستان به برتری رسید و به مدال طلا دست پیدا کرد.

همچنین در وزن ۹۱ کیلوگرم سالار غلامی آخرین نماینده ایران در فینال به مصاف بوکسوری از کشور میزبان رفت و نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

به این ترتیب تیم ملی بوکس ایران با دو مدال طلا(گل آرا و محرابی) و دو نقره(ارمشی و غلامی) به عنوان نخست این مسابقات دست پیدا کرد. مراکش،انگلیس و اسلواکی نیز به ترتیب به رتبه های دوم تا چهارم رسیدند.

یکی از نکات جالب این رقابتها نبود مدال برنز بود و تنها به فینالیست ها مدال (طلا و نقره) اهدا می شد. اگر این رقابتها طبق روال عادی پیگیری می شد رضا کرزبری،دانا اسماعیل زاده و مهدی روحی زاده هم به مدال برنز دست پیدا کرده بودند.

جام بوکس تریبل اسلواکی با حضور ۲۹۰ بوکسور در سه رده سنی از جمعه آغاز و به مدت سه شب به میزبانی اسلواکی برگزار شد. ۱۶ تیم در رده سنی بزرگسالان در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند.

اسامی ۹ بوکسور اعزامی به این رقابتها عبارت بود از:
۵۶ کیلوگرم: سجاد نجفی و رضا کرزبری
۶۰ کیلوگرم: فروتن گل آرا و اسماعیل ارمشی
۶۴ کیلوگرم: دانا اسماعیل‌زاده و مصطفی زارع
۶۹ کیلوگرم: مهدی روحی‌زاده
۷۵ کیلوگرم: سجاد محرابی
۹۱ کیلوگرم: سالار غلامی

هدایت تیم ملی بوکس در این رقابتها بر عهده وینکوف (سرمربی) و استکی (مربی) بود. نهرودی نیز به عنوان سرپرست تیم به این مسابقات اعزام شده بود. رقابتهای بوکس اسلواکی اولین تجربه بین‌المللی وینکوف با تیم ملی بود و وی خودش حضور در این جام را به فدراسیون بوکس پیشنهاد داد.

ملی پوشان ایران دوشنبه و با کسب عنوان ارزشمند قهرمانی به کشور بازمی گردند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها