کد خبر: ۳۲۲۰۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۰۲ تير ۱۳۹۴
نگاهي به سابقه دولت يازدهم در مورد مسائل مرتبط با امريکا و برخورد با هر اقدامي که ناخوشايند امريکا تلقي مي شده است، اين شائبه را به وجود آورده است که نکند دولت از اينکه تيم ملي واليبال ايران دوبار پياپي تيم امريکا را در تهران شکست داده، چندان راضي نباشد!؟ البته این مساله خیلی هم عجیب نیست. دولت در دو سال فعالیت خود نشان داده اساسا با هر چیزی که در تقابل با آمریکا و متعلقات آن باشد، به شدت پرهیز می‌کند و رفتارهای انقلابی مردم در برابر واشنگتن نیز اصلا به مذاق آن خوش نمی‌آید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز،دو پیروزی سه بر صفر و دلچسب تیم ملی والیبال کشورمان برابر تیم ایالات متحده در ورزشگاه آزادی، آنقدر دوست داشتنی و حال خوب کن بود که حتی بسیاری از هم وطنان را در شب‌های ماه مبارک رمضان به خیابان کشاند تا با پرچم خوشرنگ ایران دور افتخار بزنند.

به گزارش رجانیوز، با این حال نگاهي به سابقه دولت يازدهم در مورد مسائل مرتبط با امريکا و برخورد با هر اقدامي که ناخوشايند امريکا تلقي مي شده است، اين شائبه را به وجود آورده است که نکند دولت از اينکه تيم ملي واليبال ايران دوبار پياپي تيم امريکا را در تهران شکست داده، چندان راضي نباشد!؟

البته این مساله خیلی هم عجیب نیست. دولت در دو سال فعالیت خود نشان داده اساسا با هر چیزی که در تقابل با آمریکا و متعلقات آن باشد، به شدت پرهیز می‌کند و رفتارهای انقلابی مردم در برابر واشنگتن نیز اصلا به مذاق آن خوش نمی‌آید.


از شعارهای ضدآمریکایی در روز ۱۳ آبان تا یادآوری جنایات گسترده کاخ سفید علیه جوانان ایرانی در سال‌های دفاع مقدس (که نمونه عینی آن را در تشییع تاریخی پیکر ۱۷۵ شهید غواص در تهران مشاهده کردیم)، همه این موارد با واکنش تند دولت روبرو شد.

جالب اینجاست که حتی تابلوهایی که تحت عنوان "صداقت آمریکایی" در پایتخت نصب شد و نوعی روحیه دادن و اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و يادآوري خدعه گري امريکا بود هم از خشم دولت و دولتی‌ها در امان نماند و نهایتا از دیوارهای شهر پایین کشیده شد.


بر مبناي اين سياق رفتاري دولت، که اینچنین با هرگونه نماد و ابرازنظر درباره رویکرد خصمانه و ضدایرانی آمریکا برخورد شدید می‌کند، شايد بتوان نتيجه گرفت از دو پیروزی تاریخی و مقتدرانه سه بر صفر در برابر تیم والیبال ایالات متحده آن هم در آستانه مهلت نهایی مذاکرات هسته‌ای، چندان هم خشنود نشده باشد!


پس در این زمینه، باید به «کاپیتان معروف» یادآوری کرد همین که یکی از مقامات ارشد دولت در رختکن تیم پس از پیروزی در برابر تیم کدخدا حاضر شده و به شما تبریک گفته، باید کلاهتان را از خوشحالی به هوا بیندازید؛ چرا که اصلا بعید نبود به علت درافتادن با آمریکا و نمایش اقتدار و پایداری ایران در برابر کدخدا، مواخذه و تنبیه هم بشوید!

البته همه اينها گمانه زني رسانه‎اي است و در ماه‎هاي آينده و عمل کردن يا نکردن دولتمردان به وعده‎هاي خود در قبال تيم محبوب و مقبول واليبال ايران، روشن خواهد شد که آيا دولت تدبير و اميد از اين پيروزهاي پياپي خشنود شده يا آنکه چندان هم به مذاقش خوش نيامده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها