أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۲۴۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۰۳ تير ۱۳۹۴
در این میان شانس بازار طلا و مسکن بیشتر است هر چند که قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با کاهش مواجه بوده و کارشناسان از احتمال کاهش قیمت آن در ماههای آینده صحبت می کنند به همین جهت بعید است مقصد پولهای سرگردان بازار طلا و سکه باشد.

به گزراش پايگاه 598 به نقل از اقتصاد پرس، مدتی است که بازارها در رکود به سر می برند از طرف دیگر تا حصول نتیجه مذاکرات هسته ای عموما گفته می شود که بازار در حالت انتظار است؛ در هیچ یک از بازارها تحولی ایجاد نشده است، بورس، بازار طلا و سکه، مسکن و ارز هیچکدام جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارد.

البته نباید این مساله را دور از ذهن داشت که قدرت خرید مردم کاهش یافته است؛ پیش از این بازار سکه و طلا از جذاب ترین بازارها برای سرمایه های سرگردان به شمار می رفت اما با رکود در این بازار عمدتا افراد سپرده‌گذاری در بانکها و دریافت بی دردسر سود را انتخاب ‌کردند که با کاهش نرخ سود بانکی این بازار هم جذابیت خود را از دست داد.

بازار مسکن هم از دیرباز جزو امن‌ترین مکانها برای جذب نقدینگی‌های سرگردان بود در حال حاضر با کاهش خرید و فروش مواجه است و فعلا بازار اجاره است که از رونق نسبی برخوردار است.

در این میان اما کدام بازار مستعد این است که پس از زمان انتظار و مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای سرمایه های سرگردان مردم را جذب کند؟

به نظر می رسد بازار ارز به دلیل احتمال تک نرخی شدن نرخ ارز از اقبال بالایی برخوردار نباشد. بازار بورس هم که تا کنون به غیر از زیان چیز دیگری عاید بورس بازان نکرده و احتمال اینکه سرمایه های سرگردان به این زودی ها وارد این تالار شود کم است.

در این میان شانس بازار طلا و مسکن بیشتر است هر چند که قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با کاهش مواجه بوده و کارشناسان از احتمال کاهش قیمت آن در ماههای آینده صحبت می کنند به همین جهت بعید است مقصد پولهای سرگردان بازار طلا و سکه باشد.

نگاهی به آمار طلا در آغاز هفته نشان می دهد که  قیمت جهانی طلا حدود 19 دلار افزایش داشته اما  بازار طلا و سکه در کشور با روند طبیعی همراه بوده و قیمت سکه نیز در هفته های گذشته از حدود 930 هزار تومان تا 915 هزار تومان در نوسان بوده است.

این اخبار گویای این مطلب است که نگاه هیجانی مردم به این بازارها فروکش کرده است و پس از برداشته شدن تحریمها هم این بازارها شاهد تغییرات آنچنانی نخواهند بود.

بازار مسکن اما مستعدتر از دیگر بازارها به نظر می رسد چرا که به غیر از مساله تحریمها تسهیلاتی نیز برای این بخش در نظر گرفته شده که از چند ماه آینده به این بازار تزریق می شود البته تاثیر مثبت یا منفی این تسهیلات به قیمت مسکن هم امری است که نباید از آن غافل شد.

البته برخی از کارشناسان معتقدند وامهای جدید قیمت مسکن را افزایش می دهد پس الان قبل از تزریق این تسهیلات پولهای سرگردان باید به بخش مسکن تزریق شود.

به هر حال آنچه که از شواهد امر بر می آید مردم فعلا ترجیح داده اند پولهای خود را جا به جا نکنند و در هر بازاری که سرمایه گذاری کرده اند نگه دارند تا تکلیف توافق هسته ای روشن شود و پس از آن تصمیم بگیرند که سرمایه های سرگردان را صرف تولید کنند و یا در بازارهای غیر مولد جا به جا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها