أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۲۴۱۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۳ تير ۱۳۹۴
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وقتی ما استقلال اقتصادی داشته باشیم و به واردات و وامهای خارجی وابسته نباشیم دیگر نیاز نیست در سایر مسائل دنباله رو باشیم و می توانیم سیاست مستقل خود را اجرا کنیم.
به گزراش پايگاه 598 به نقل از اقتصاد پرس، ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با اقتصاد پرس گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که بسیاری از کشورهای منطقه در بحران به سر می برند و می توان گفت امن ترین کشور منطقه در حال حاضر ایران است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی دشمنان تنها یک راه برای ضربه زدن به کشوردارند و آن هم از مجرای مسائل اقتصادی است. دشمنان تمام هم و غم خود را به کار گرفته اند تا با ایجاد تحریمهای اقتصادی، ایران را در تنگنا قرار بدهند.

نکو یادآوری کرد: در شرایطی که یک کشور نتواند با استفاده از منابع و امکانات موجود در مرکزهای جغرافیایی کشور مایحتاج خود را فراهم کند به اجبار محصولات خود را از کشورهای دیگر فراهم می کند و گاهی مجبور می شود برای حفظ شرایط و برای اینکه به مردم کشورش فشار نیاید منافع آن کشور را حفظ کند.

وی ادامه داد: این اتفاق در زمانهای پیش از پیروزی انقلاب بسیار رخ می داد به نحوی که وابستگی اقتصادی به آمریکا و انگلیس به سیاستگذاری در جهت منافع خارجیها منجر می شد.

نکو گفت: به همین جهت وقتی ما استقلال اقتصادی داشته باشیم و به واردات و وامهای خارجی وابسطه نباشیم دیگر نیاز نیست در سایر مسائل دنباله رو باشیم و می توانیم سیاست مستقل خود را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: به همین جهت وابسطه نگه داشتن کشورها در حوزه اقتصادی یکی از ویژگی های قدرتهای غربی برای زیر سلطه نگه داشتن کشورهاست.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:  اینجاست که لزوم اجرای قوانینی همچون اقتصاد مقاومتی روشن می شود. سیاستهایی که رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی تدوین کرده اند بسیار کارشناسانه طراحی شده و  مسیری دقیق حرکت دولت و فعالان اقتصادی را تبیین می کند.

این کارشناس اقتصادی یادآوری کرد: حسن وجود این سایستها این است که دولتها پراکنده عمل نمی کنند و این سیاستها را سرلوحه عملکرد خود قرار داده و برای سالیان سال می توانند از این سیاستها برای رهایی از وابستگی کشور بهره ببرند.

نکو معنای اقتصاد مقاومتی را اینگونه عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معناست که بتوانیم با تکیه بر توان داخلی در مقابل تهدید ها ایستادگی کنیم. اکنون جنگ اقتصادی قیمت نفت شروع شده است باید بدون اینکه برای کشور مشکل ایجاد شود بتوانیم در مقابل این کاهش قیمت ایستادگی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها