يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۲۴۱۹
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۰۳ تير ۱۳۹۴
«پولیتیکو» در آستانه ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای در گزارشی با اعلام خبر آزمایش بزرگترین بمب غیراتمی جهان و شبیه‌سازی تاسیسات فردو توسط ارتش آمریکا نوشت که طرح جایگزین واشنگتن برای شکست مذاکرات هسته‌ای، استفاده از بمبهای سنگرشکن نفوذگر مهمات انبوه است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،در حالی که کمتر از یک هفته تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای باقی مانده، یک پایگاه آمریکایی مدعی شده است که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، واشنگتن از جدیدترین بمب سنگرشکن خود که با هدف نابودی تاسیسات فردو طراحی، ساخته و آزمایش شده استفاده می‌کند.

در گزارش «پالیتیکو» با عنوان «Plan B برای ایران»  آمده است: اگر مذاکرات هسته‌ای به سمت بدی برود، آمریکا یک پشتیبان دارد: (باراک) اوباما می‌تواند از "نفوذگر مهمات انبوه" که بزرگترین بمب غیراتمی جهان است استفاده کند».

«نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP نام پروژه‌ای از سوی نیروی هوایی آمریکا برای ساخت بمب‌های هدایت دقیق 30 هزار پوندی سنگرشکن است. این بمب به نسبت سنگرشکن‌های قبلی 5 هزار پوندی نفوذ بسیار بیشتری در عمق زمین دارد. این بمب  قابلیت نفوذ در سازه‌هایی را دارد که در زیر زمین ساخته شده‌اند.


«فیلیپ کراولی» نویسنده گزارش پالیتیکو با اشاره به احتمال شکست مذاکرات هسته‌ای، نوشته است: «حتی اگر توافق حاصل شود، داستان تمام نشده است. ایرانی‌ها شاید نقض توافق یا تقلب کرده و برای ساخت سلاح هسته‌ای تلاش کنند. به همین دلیل است که حداقل سه بار در سال گذشته بمب‌افکن‌های استراتژیک B-2 از پایگاه نیروی هوایی در میسوری به پرواز در آمد و در نیومکزیکو به زمین نشست. برای چنین ماموریت‌هایی هواپیمای دو میلیارد دلاری مجهز به یکی از بزرگترین بمب‌های جهانی شد. این بمب حامل سیلندری از فولاد خاص با عملکرد بالا به وزن 15 تن است. وقتی این بمب از ارتفاع 20 هزار فوتی انداخته شد، با سرعت مافوق صوت به هدف فرضی در بیابان اصابت کرد و قبل از آنکه مواد منفجره 6 هزار پوندی آن در اعماق زمین منفجر شود، سنگ و سازه‌های بتنی آن را خرد کرده بود».

در مطلب این روزنامه‌نگار آمریکایی آمده است: «این پروازها در واقعی آزمایش‌هایی برای حمله به ایران است تا شاید رئیس‌جمهور باراک اوباما یا جانشینش در صورت ناکامی دیپلماسی در عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی دستور چنین حمله‌ای را بدهد».

وی افزود: «شما این را Plan B برای ایران درنظر بگیرید. شکست دیپلماسی شاید منجر به روی آوردن آمریکا به سلاحی که پس از سال‌ها طراحی و آزمایش در نهایت برای اقدام به معنای واقعی کلمه آماده است، شود. MOP نمایانگر دهه‌ها تحقیق نظامی است که در سال‌های اخیر به طرز خارق‌العاده‌ای سرعت یافته و روی مشکل نابودی اهدافی که در در زیر زمین قرار دارند، تمرکز دارد».

روزنامه‌نگار غربی ادامه داد: «این تحقیق زمانی حول محور مکان‌هایی در روسیه، عراق و کره شمالی می‌چرخید اما در سال‌های اخیر با کمک تیمی از تحلیلگران اطلاعاتی، زمین شناسان و مهندسان تمرکز آن بر ایران قرار گرفته است. به طور خاص‌تر این تمرکز روی تاسیسات غنی سازی اورانیوم که در عمق بیش از 250 فوتی یک کوه واقع در جنوب تهران (فردو) است»

نویسنده آمریکایی با ادعای تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای افزود: «تاسیسات فردوی ایران که در آن 3 هزار سانتریفیوژ قرار دارد، بهترین تاسیسات حفاظت شده ایران است. هدف فرضی مورد اصابت MOP در بیابان با شبیه‌سازی تاسیسات فردو ایجاد شده بود. وقتی مقامات دولت اوباما می‌گویند "همه گزینه‌ها روی میز است"، منظور آن‌ها صحبت درباره MOP است».

کراولی نوشت: «این همان سلاحی است که جان کری در مصاحبه اخیرش با تلویزیون اسرائیل اینگونه به آن اشاره کرد که آمریکا "سلاحی طراحی کرده و در اختیار دارد که توان پرداختن و مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را دارد". اشتون کارتر وزیر دفاع وقتی در مصاحبه اخیر شبکه سی‌ان‌ان از او پرسیده شد آیا MOP می‌تواند فردو را نابود کند؟ گفت که "بله این همان کاری است که برای آن طراحی شده است"».

در ادامه این گزارش هم می‌خوانیم: «مقامات سابق پنتاگون و کارشناسان شگفتی خود را درباره این تجهیزات نظامی که ترکیب فناوریهای پیشرفته با فیزیک است، توصیف کردند. این سلاحی است که آنها امیدوارند به مرعوب کردن ایرانیها برای رسیدن به توافق و حفظ آن کمک کند».

در دو سالی که از مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌گذرد، آمریکا بارها تهران را تهدید کرده است که به گزینه روی می‌آورد. این در حالی است که پیش از این کارشناسان بارها بی‌اثر بودن این گزینه را یادآور شده‌اند.

حتی «تونی بلینکن» قائم مقام وزارت خارجه آمریکا سال گذشته گفته بود امکان نابودی برنامه هسته‌ای ایران از طریق بمباران وجود ندارد، چراکه تهران به دانش هسته‌ای و چرخه کامل سوخت دست یافته و این دانش را نمی‌توان با اقدام نظامی از میان برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
ROMANIA
۱۶:۵۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
۴
۱
با عرض معذرت با این نوشته هائی که معلوم نیست با چه هدفی انهارا منتشر میکنند واز طرفی هم معلوم نیست چه قدر واقعیت دارد میخواهند رعب و ترس ایجاد کنند و بعضی ها سریع بترسند و بگویند با یک بمب کارمان تمام است .فکر میکنم این دست گزارشها ارزش منتشر کردن ندارد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها