أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۲۸۷۶
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۱۰ تير ۱۳۹۴
معاون توسعه مدیریت منابع امور استانها وزارت صنعت از تشکیل کارگروه تسهیل و حمایت از تولید توسط هیأت وزیران و ابلاغ آن به تمام استان‌ها خبرداد و گفت: روز ملی صنعت بدون رئیس جمهور ۹ تیر ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛ علی یزدانی امروز در نشستی خبری به بیان توضیحاتی در مورد مراسم روز ملی صنعت و معدن پرداخت و اظهار داشت: همزمانی برگزاری جلسه هیئت دولت باعث شد تا روز صنعت و معدن را به جای 10 تیرماه سه شنبه 9 تیرماه برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه در این مراسم نماینده تشکل‌های معدنی و صنعتی به همراه مقامات کشوری، نمایندگان مجلس و مدیران بنگاه‌های اقتصادی حضور دارند، افزود: امسال از مجموع 85 هزار و 200 واحد صنعتی و 9 هزار و 100 واحد معدنی در 31 استان کشور حدود 283 واحد صنعتی و معدنی نمونه انتخاب شده‌اند.
 
معاون توسعه مدیریت منابع امور استانها وزارت صنعت اضافه کرد: از مجموع 283 واحدنمونه صنعتی 132 واحد مربوط به واحدهای صنعتی، 100 واحد به طرح‌های معدنی و اکتشافی و 51 واحد به طرح‌های صنعتی هستند. همچنین ازطریق همفکری با سه کمیته معدن، صنعت و کمیته طرح‌های صنعتی  15واحد صنعتی معدنی به عنوان واحدهای نمونه در مراسم روز ملی صنعت تقدیر خواهند شد.
 
معاون برنامه ریزی وزارت صنعت با بیان اینکه علاوه بر واحدهای صنعتی نمونه یک شهرک و یک واحد تولیدی نیمه دولتی نیز به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: مهمترین شاخص‌های انتخاب واحد نمونه، میزان تولید، فروش و تعداد شاغلین در واحدها به همراه صرفه جویی در حامل‌های انرژی و میزان تعامل این واحدها باسیستم بانکی بوده است.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود به منویات رهبری جهت حمایت از تولید داخل و کاهش حجم واردات در کشور اشاره کردو گفت: وزارت صنعت برای اجرایی شدن این فرمایشات تعامل خود را با بخش‌های خصوصی افزایش خواهد داد.
 
رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن  به قانون رفع موانع تولید که اخیراً مورد تصویب قرار گرفته وعمده آیین نامه‌ای آن در کمتر از دو ماه تصویب شده است اشاره کرد و افزود: علاوه براین موضوع تشکیل کارگروه تسهیل و حمایت از تولید نیز در دولت تصویب و به تمام استان‌ها ابلاغ شده است. که در راستای آن اقدامات لازم برای رفع موانع پیش روی فعالیت واحدهای تولیدی انجام خواهد شد.
 
وی در رابطه با اینکه در حال حاضر چه میزان از طرح‌های نیمه تمام در کشور وجود دارد و آیا وزارت صنعت برنامه‌ای برای حمایت و تکمیل آنها در دستور کار دارد یا خیر، گفت: وزارتخانه در طرح‌های صنعتی دو تفکیک صفر تا 51 درصد و تا 51 تا 99 درصد را انجام داده است برهمین اساس نمی‌توان تفکیک جز به جزئی را در این رابطه اعلام کرد اما امسال با توجه به مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فجر، هفته دولت طرح‌های نهایی شده را اعلام خواهیم کرد.
 
یزدانی با اعلام اینکه امسال 50 میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها برای بخش صادرات به وزارتخانه اختصاص پیدا کرده است گفت: طبیعتا صادرکنندگانی که به عنوان نمونه در این مراسم انتخاب می‌شوند اولویت بیشتری برای دریافت این منابع دارند. در کنار این موضوع صندوق توسعه ملی نیز چارچوب‌های پرداخت تسیهلات ارزی و ریالی را تعیین کرده و واحدهای متقاضی می‌توانند به بانک عامل صندوق مراجعه و درخواست خود را برای دریافت تسهیلات ارائه دهند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در کارگروه تسهیل و حمایت از تولید تدابیری برای مشکل بدهی واحدهای تولیدی هم پیش بینی شده است یا خیر؟ افزود: یکی از اهداف تشکیل این کارگروه در استان‌های مختلف بررسی همین موضوع بوده است به نحوی که در جلسات این کارگروه مدیران بانک‌ها حضور داشته و ضمن بررسی وضعیت فعلی بنگاه‌ها استمهال بدهی و تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
یزدانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براینکه هدف وزارت صنعت در تهیه  پوستر امسال روز صنعت معدن چه بوده است، گفت: وزارت صنعت در تعیین این پوستر هیچ دخالتی نداشته و تشکل‌ها با طراح‌ها تعامل و در نهایت طرح نهایی خود را به وزیر صنعت ارائه کردند که وزیر آن را تأیید کرده است.
 
یکی از خبرنگاران از یزدانی پرسید در پوستر طراحی شده عنوان صنعت، معدن در کنار تجارت درج شده آن هم به صورت کم رنگ؛ مگر روز ملی صنعت نیست پس چرا عنوان تجارت هم در آن نوشته شده؟ گفت: قرار است در سال آینده روز ملی صنعت و معدن با روز تجارت(روز اصناف) ادغام شود تا در کنار این موضوع ضمن صرفه جویی در انرژی بهره وری لازم را داشته باشیم.
 
توضیحات یزدانی برای خبرنگاران قانع کننده نبود چرا که هر ساله پوستر روز صنعت تغییر کرده و نمی‌توان گفت که امسال به استناد اینکه سال آینده دو مناسبت را با هم ادغام می‌کنیم چنین پوستری طراحی شده باشد.
 
روز ملی صنعت و معدن سه شنبه 9 تیرماه با حضور معاون رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها