أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۳۳۶۳
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۱۰ تير ۱۳۹۴
یک محقق ایرانی توانسته است دستگاهی را اختراع کند که بدون بهره گیری از هرگونه سوخت فسیلی، با استفاده از نیروی جاذبه زمین می‌تواند برق ۲۲۰ ولت برای استفاده در خودروهای الکتریکی تولید کند.

به گزارش پايگاه 598 به نقل  از مشرق، مرتضی آقاخانی مخترع این دستگاه با بیان این مطلب گفت: این دستگاه به دلیل اندازه بسیار کوچک و وزن پایین از قابلیت نصب بر روی خودروهای الکتریکی برخوردار بوده و در عین حال بدون هیچگونه آلایندگی در خودروها می تواند به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت خودرو به شمار رود.

وی گفت: اولین دستگاه دائم کار چرخشی سال‌ها پیش توسط لئوناردو داوینچی طراحی و ساخته شد و پس از آن افراد زیادی درصدد ایجاد عمده در جهت افزایش قدرت و توان آن برآمدند که عمدتا بی نتیجه ماند.

آقاخانی تصریح کرد: عمده ترین چالش پیش روی محققان قبلی این بود که جهت افزایش قدرت و تناسب آن، سایز و اندازه دستگاه نیز افزایش پیدا می کرد و برای تولید نیروی گردشی جهت تولید برق ۲۲۰ولت سایز دستگاهها نیز تا ۲۵ متر افزایش یافت.

وی افزود: مهمترین ویژگی دستگاهی که در داخل کشورمان طراحی و ساخته شده، این است که علاوه بر تولید نیروی گردشی بسیار زیاد، از سایز و اندازه بسیار کوچکی برخوردار بوده و قابلیت استفاده در بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات از جمله خودروهای الکتریکی را دارا است.

آقاخانی اظهارداشت: مهمترین مزیت استفاده از این دستگاه در خودروهای الکتریکی این است که می تواند همزمان با حرکت خودرو باطری را نیز شارژ کرده و خودرو نیازی به توقف جهت شارژ باتری نداشته باشد و این امر می تواند تحول بزرگی در صنعت خودروهای الکتریکی به شمار رود.

وی با بیان اینکه عملکرد این دستگاه در آزمون‌های مختلف به اثبات رسیده، اما خودروسازان کشورمان هیچگاه حاضر به همکاری و حتی بررسی این تکنولوژی نشده اند، افزود: این دستگاه در حالی می تواند با استفاده از نیروی جاذبه زمین برق ۲۲۰ ولت تولید کند که ابعادی در حدود ۷۰ در ۵۰ در۲۰ سانتیمتر و وزنی در حدود ۲۸ کیلوگرم دارد.

آقاخانی گفت: با توسعه این تکنولوژی حتی می توان در مقیاس نیروگاهی و بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی نیز برق تولید کرد.

وی در رابطه با استقبال دستگاه‌های ذی ربط از این اختراع مهم تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای متقاعد کردن سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط برای بهره گیری از این تکنولوژی انجام داده ام اما تاکنون به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته است.

آقاخانی خاطر نشان کرد: این در حالی است که از زمان اختراع این دستگاه شرکت‌ها و موسسات مختلفی از اروپا و آمریکا با ارسال دعوتنامه‌ها و نامه نگاری های مختلف خواهان به خدمت گرفتن این تکنولوژی شده اند اما میل و علاقه شخصی من قرار دادن این دستاورد در خدمت پیشرفت ایران اسلامی است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها