أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۳۵۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۹ تير ۱۳۹۴
شرکت نکردن بسیاری از مداحان و قرا قرآن در این مراسم در حالی اتفاق افتاده است که به نظر میرسد سیاست های لیبرالی دولت یازدهم در عرصه دین و فرهنگ که پیش از این بارها از جانب دلسوزان و علما مورد انتقاد قرار گرفته بود عامل اصلی شرکت نکردن مداحان و قاریان قرآن در مراسم روز گذشته با رییس جمهور بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجا، شب گذشته خبر دیدار رییس جمهور با جمعی از افرادی که مداحان و قاریان قرآن نامیده شدند، منتشر شد اما تصاویر این دیدار نشان می دهد تقریبا هیچ یک از مداحان و قاریان قرآن مشهور در این ضیافت حضور نداشته اند.

در حالی سایت اطلاع رسانی ریاست جمهوری در خبری از برگزاری ضیافت افطاری روحانی با مداحان و ذاکران اهل بیت در روز گذشته اطلاع میدهد که مشاهده غیبت بسیاری از مداحان سرشناس در این مراسم موجب طرح این سوال در اذهان میشود که علت عدم حضور این افراد چه بوده است؟

این جلسه در حالی روز گذشته برگزار گردیده است که غایبان این مراسم از حاضران بیش تر مورد توجه واقع شده اند. به طوری که مداحان اهل بیت از جمله «حاج منصور ارضی، مهدی سماواتی، صادق آهنگران، علی انسانی، علی قربانی (حاج قربان) ، محمود کریمی، محمد رضا طاهری، حسن خلج، ماشا الله عابدی، سعید حدادیان، غلامعلی کویتی پور، نریمان پناهی، حسین مشکینی، احمد واعظی، رضا بکایی، حیدر توکل، حسین سازور، یدالله بهتاش، مجید بادکوبه، سید مجید بنی فاطمه، سید مهدی میردادماد، مهدی سلحشور، عبدالرضا هلالی، حسین سیب سرخی، میثم مطیعی، روح الله بهمنی، محمد کمیل، جواد مقدم ، حمید علیمی، سید محمد جوادی، محمد مولا و ...» از غائبان مراسم دیروز بودند. این در حالی است که مداحان جوان تری نیز همچون «محسن عرب خالقی، مهدی مختاری، میثم استادآقا، حنیف طاهری، محمد حسین پویانفر، علی نادری، مهدی کمانی، میثم نادی، موسی رضایی، امیر عباسی، ابوذر بیوکافی، احمد نیک بختیان، مهدی اقدم نژاد، حسن حسین خانی و ...» نیز در این مراسم حاضر نبوده اند.

همچنین اگرچه بنا بوده بخش دیگری از حاضران این مراسم را قاریان قرآن تشکیل دهند اما قرا مشهوری نظیر «کریم منصوری، حسین سبزعلی، مسعود گرجی، جعفر فردی، محمد رضا پورزرگری، سعید طوسی، شهریار پرهیزگار، عباس امام جمعه، محمد حسین سعیدیان، محمد ثابتی منفرد، حامد شاکرنژاد و... » نیزدر این مراسم حضور نداشته اند. 

شرکت نکردن بسیاری از مداحان و قرا قرآن در این مراسم در حالی اتفاق افتاده است که به نظر میرسد سیاست های لیبرالی دولت یازدهم در عرصه دین و فرهنگ که پیش از این بارها از جانب دلسوزان و علما مورد انتقاد قرار گرفته بود عامل اصلی شرکت نکردن مداحان و قاریان قرآن در مراسم روز گذشته با رییس جمهور  بوده است.

 

در همین راستا احتمال دیگری که به ذهن متبادر میشود گزینشی عمل کردن دولت یازدهم و دعوت نکردن از چهره های مورد اشاره است که در این حالت به نظر می رسد دولت یازدهم تلاش دارد با عدم دعوت از این جامعه اثر گذار و حذف این افراد از لیست ضیافت های خود، به دیدارهای نمایشی و دکوری به  اسم جامعه مداحان و قاریان قرآن اکتفا کند.

لازم به ذکر است در این دیدار نمایشی، از جامعه مداحان تنها افرادی نظیر حاج غلامرضا سازگار، حاج محسن طاهری و حاج محمود تاری حاضر بوده اند و ظاهرا تعداد اعضای هیئت دولت از جمله علوی وزیر اطلاعات، جنتی وزیر ارشاد، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، حسین فریدون دستیار ارشد روحانی و دیگر چهره های سیاسی و دولتی از تعداد مداحان و قاریان در این جلسه بیشتر بوده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها