يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۳۵۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۰۹ تير ۱۳۹۴
بنیانگذار ویکی لیکس از توافق محرمانه امضا شده در سال ۲۰۱۲ میان عربستان، قطر و ترکیه برای سرنگونی دولت سوریه با حمایت فرانسه، آمریکا و انگلیس خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف ، بیزینس تایمز نوشت: جولیان آسانژ، موسس وب سایت ویکی لیکس در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی روسیا ۱( Rossiya ۱ ) درباره تلاش و توافق برخی پادشاهی‌های حوزه خلیج فارس و قدرت‌های غربی برای بی‌ثبات سازی این کشور عربی سخن گفت.

وی در این مصاحبه گفت: عربستان از سگ‌های مهار شده آمریکا در خاورمیانه است، اما تصور کنید که فردی با سگ خود به قدم زدن می‌رود اما اگر این سگ بزرگ باشد، این حیوان است که صاحبش را به دنبال خود می‌کشد.

آسانژ همچنین به این نکته اشاره کرده که متحدان ایالات متحده در خاورمیانه رفتار بسیار خصمانه‌ای داشته‌اند و حتی عربستان گاهی خلاف دستور عمل آمریکا رفتار کرده است.

ویکی لیکس همچنین اسنادی را منتشرکرده که نشان می‌دهد دولت ریاض با یکی از خطرناک‌ترین رقبای آمریکا در پاکستان ارتباط داشته است. عربستان مدت‌ها متحد آمریکا بوده اما واشنگتن نگرانی خود را درباره این اتهامات که ریاض به شبه نظامی‌گری در پاکستان و سایر گروه‌های شبه نظامی در منطقه کمک می‌کند ابراز کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها