أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۳۶۰۱
زمان انتشار: ۰۳:۳۰     ۱۰ تير ۱۳۹۴
نشست خبری رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و معاون ورزش دانشگاه آزاد برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمد دادکان در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: همان طور که می‌دانید معاونت ورزشی 21 ماه است که تشکیل شده و یک معاونت جوان در عمر 32 ساله دانشگاه آزاد محسوب می‌شود. ما در دو بخش فعالیت داریم، بخش اول در حوزه قهرمانی و بخش دوم که اولویت اصلی ما است در حوزه دانشجویی است. ما 1.7 میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد و 4 میلیون فارغ‌التحصیل داریم که باید در حوزه ورزش دانشگاهی بتوانیم فضای مطلوبی را برای آنها مهیا کنیم. در بخش قهرمانی به دنبال باشگاه‌داری هستیم و تیم‌های مختلفی را در زمینه حرفه‌ای تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: ما امسال 20 تیم داشتیم که 10 تیم به قهرمانی رسیدند، 6 تیم دوم شدند، 3 تیم در رده سوم ایستادند و یک تیم به مقام چهارمی دست یافت. ما با یک الگوبرداری خوب از ورزش حرفه‌ای توانستیم تیم‌های مختلفی را روی سکو داشته باشیم. همان یک تیم هم که نتوانست روی سکو برود به دلیل تنبیه انضباطی بود که ما برایش در نظر گرفتیم. علت این مسئله این بود که رعایت شئونات اخلاقی برای ما در اولویت است و به همین دلیل از قهرمانی در آن رشته صرف‌نظر کردیم.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما سرانه 25 هزار تومانی برای هر دانشجو در نظر گرفته‌ایم، همچنین یک مجوز از وزارت آموزش و پرورش گرفته‌ایم تا بتوانیم مدارس تخصصی در حوزه ورزش را راه‌اندازی کنیم، حتی من خودم به مدت 9 ماه در یکی از این مدارس به عنوان مربی حضور داشتم و چندین بازیکن را انتخاب کردم.

دادکان عنوان کرد: ورزش همگانی و دانشجویی در اولویت ما است و می‌خواهیم دانشجویان را درگیر ورزش کنیم. امسال نزدیک به 150 هزار دانشجو در ورزش فعالیت داشتند که می‌خواهیم این رقم در سال آینده به 200 هزار نفر برسد، برای ما در ورزش دانشگاه آزاد تفکیف جنسیت مطرح نیست، ما امسال 9 تیم در بخش بانوان داشتیم بنابرین مشخص است که فرقی بین ورزش آقایان و بانوان قائل نیستیم.

وی درباره میزبانی از رقابت‌های مختلف گفت: در سال‌های گذشته مسابقات تیم‌های دانشگاه آزاد در بیرون از این دانشگاه برگزار می‌شد اما امسال توانستیم میزبان تمامی رشته‌هایی باشیم که در آن تیم‌داری می‌کنیم. این کار با موافقت فدراسیون‌های مختلف صورت گرفت و باعث شد شور و شعف بین مسئولان ایجاد شود.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره هزینه‌های باشگاه‌داری تاکید کرد: وقتی ما به اینجا آمدیم هزینه‌های زیادی در ورزش صورت می‌گرفت اما امسال نزدیک به 2.5 برابر کمتر از سال‌های قبل هزینه کردیم و به صورت شفاف تمام هزینه‌ها را منتشر کردیم. در واقع برای تیم‌داری حرفه‌ای در 20 رشته فقط نزدیک به 4.2 میلیارد تومان هزینه کردیم. رقم قرارداد بازیکنان مختلف شفاف است و هر کسی که بخواهد می‌توانیم آن را اعلام کنیم.

دادکان ادامه داد: کل هزینه تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در فصل جاری 1.5 میلیارد تومان بود و این در حالی بود که یک بازیکن در تیمی دیگر 1.3 میلیارد تومان گرفته بود.

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او درباره دلیل شفاف اعلام کردن قراردادهای تیم‌های دانشگاه آزاد گفت: شفاف اعلام کردن یکی از وظایف باشگاه‌ها است. ما با هیچ کسی زدوبند نداشتیم و پول همه را نیز دادیم تا به هیچ کس بدهکار نباشیم. من در زمان حضورم در فدراسیون فوتبال نیز به هیچ کسی بدهکار نماندم و حتی به هنگام جدایی‌ام نزدیک به 5 میلیارد تومان در فدراسیون گذاشتم و رفتم.  دلیل اینکه باشگاه‌های دیگر اقدام به اعلام قراردادها نمی‌کنند این است که آنها مشکل دارند.

رئیس پیش فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا این الگو در لیگ برتر فوتبال جواب می‌دهد، خاطرنشان کرد: پیش از این هم گفته‌ام که بهترین بازیکن فوتبال ایران بیشتر از 150 میلیون تومان نمی‌ارزد. من به این مسئله اعتقاد دارم و اگر به فوتبال برگردم، یک سال آن را تعطیل خواهم کرد و روی این حرفم می‌ایستم. من در فوتبال فقط 2 بار اخراج شدم، یک بار در زمان حضور در پرسپولیس در قبل از انقلاب و یک بار هم از فدراسیون فوتبال. در هر دو بار روی حرفم ایستادم و این بار هم مطمئن باشید اگر برگردم رقم قراردادها بالاتر آن چیزی که گفتم نخواهد بود.

دادکان درباره موضوع ورود بانوان به اماکن ورزشی عنوان کرد: بانوان بخشی از ورزش و جامعه ما هستند و می‌توانند با مهیا شدن شرایطی به ورزشگاه‌ها بروند و بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. من در خصوص لیگ جهانی والیبال به داورزنی رئیس این فدراسیون پیغام فرستادم و پیشنهاد دادم که در رویارویی با لهستان و روسیه در تهران یک روز بانوان به ورزشگاه بروند و یک روز آقایان، به او گفتم که چرا این حق را از بانوان ایرانی می‌گیرید؟ من حتی دخترانم را برای تماشای بازی‌های تیم بسکتبال دانشگاه آزاد به سالن می‌بردم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره تیم‌داری دانشگاه آزاد در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: اعتقادی به خرید امتیاز و اینگونه مسائل ندارم و اگر قرار باشد تیمی از دانشگاه آزاد در فوتبال فعالیت کند بازیکنانش را از خود دانشگاه تشکیل می‌دهیم، البته این را باید بگویم که هنوز در خصوص تیمداری در فوتبال به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی در ادامه یک بار دیگر به موضوع ورود بانوان به اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: آیا زمانی که تیم دانشگاه آزاد در فینال یک مسابقه حضور دارد می‌توانم به دانشجویان دختر بگویم که برای تماشا نیایند؟ بنابرین باید شرایط را مهیا کنیم. همه شاهد بودند که در فینال لیگ بسکتبال ما میزبان بودیم و شکست خوردیم اما حتی یک کاغذ هم به درون زمین نیفتاد. دلیل اینکه اجازه ورود به بانوان داده نمی‌شود را باید از مسئولان بپرسید. اعتقاد من این است که اگر محیط مناسب باشد این کار ایرادی ندارد بنابرین باید شرایط را مهیا کرد.

دادکان در خصوص اینکه طی سال‌های گذشته چندین بار نامش برای حضور در فدراسیون و باشگاه پرسپولیس مطرح شد اما این اتفاق نیفتاد، اظهار داشت: مطمئن باشید وقتی مسئولان وزارت ورزش بالای سر پرسپولیس و استقلال باشند برای کسی که کار کارشناسی هم نکرده باشد هم مشخص است که می‌خواهند سرخابی‌ها را زمین بزنند. کسی که 2،3 سال در یک پست می‌ماند و نمی‌تواند کاری انجام بدهد و این شرایط را قبول می‌کند به نظرم هیئت مدیره این باشگاه را به شکلی قرار داده‌اند که هر روز در تنش باشند. من «نوسترآداموس» نیستم اما تا الان اتفاقات را خوب پیش‌بینی کرده‌ام و حالا هم می‌گویم که پرسپولیس تا قبل از هفته هفتم به «خنسی» خواهد خورد، دلیل این مسئله هم این است که مسئولان می‌خواهند سرخابی‌ها در ذهن مردم ضعیف باشند چون تیم بزرگ شادی ایجاد می‌کند و آنها دوست ندارند که به این شادی سوبسید بدهند به همین دلیل می‌خواهند که آنها در غم و غصه باشند. وقتی این شرایط حاکم باشد دیگر هیچ وقت سراغ شادی را نمی‌گیرند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: چرا هیچ کسی از وزارت ورزش نمی‌پرسد که به چه دلیل این افراد را برای هیئت مدیره‌ها انتخاب کرده‌اند؟ آیا مدیرعامل (سرپرست باشگاه) پرسپولیس چیزی از فوتبال می‌داند که بخواهد با بازیکن صحبت کند؟ به نظرم باید منتظر روزهای بدتر از این برای پرسپولیس و استقلال باشیم.

وی درباره احتمال بازگشت به فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هر کسی دارای یک شخصیتی است که نباید این شخصیت زیر سوال برود اما آقایان امثال من را نمی‌خواهند که در فوتبال حضور داشته باشیم. آیا تا الان فوتبال را ذلیل‌تر از این دیده بودید؟ تیم ملی ایران زمانی در رتبه 15 رنکینگ فیفا بود و می‌گفتند که باید به جایگاه دهم برسیم، چرا الان کسی درباره اینکه فوتبال ایران به رتبه‌های 40 و 50 رسیده سوال نمی‌کند؟ آیا می‌توان فوتبال را ضعیف‌تر از این هم برگزار کرد؟

دادکان با اشاره به حکم روز گذشته کمیته استیناف درباره باشگاه راه‌آهن گفت: الان همه چیز را بر گردن این باشگاه انداخته‌اند اما از خودشان سوال نمی‌کنند که چه کسی و به چه دلیل ITC آن بازیکن خارجی را صادر کرده است؟ باید مسئولان فدراسیون دلیل این حکم را به صورت شفاف توضیح بدهند تا مردم قانع شوند.

بازیکن سال‌های دور تیم ملی درباره وضعیت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس نه به مجمع نیاز دارد و نه هیئت مدیره و نه مدیرعامل بلکه به نظرم این باشگاه با یک نفر هم چرخش می‌چرخد. وزارت ورزش 20 ماه است که بر سر آینده این دو باشگاه بازی درمی‌آورد. به خدا قسم که نمی‌خواهند  این دو باشگاه به سروسامان برسند و دوست دارند این دو تیم کوچک باشند.

وی افزود: وظیفه وزیر ورزش نیست که درباره اداره فدراسیون و این دو باشگاه حرف بزند. کار وزیر کلان و در سطح بالاتر است. معاونان وزیر و افرادی از این دست به دنبال این هستند که یک نفر از روی صندلی‌اش بلند شود و آنها پای او را بگیرند. آنها به دنبال خدمت به مردم نیستند و هدف‌شان گرفتن میز و صندلی است. به نظرم مسئولان به دنبال درست کردن سرگرمی برای مردم هستند و کاری به مسائل بنیادی ندارند. نمی‌دانم چرا این قدر به مردم استرس وارد می‌کنند. برانکو که هیچ، کاپلو هم بیاورند نمی‌توانند با او نتیجه بگیرند.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ساختمان دو باشگاه معروف پایتخت عنوان کرد: هر دو ساختمان را از طریق منابع غیردولتی خریداری کردیم و به صورت 99 ساله در اختیارشان قرار دادیم، بنابرین هیچ کس دیگری نمی‌تواند این دو ساختمان را در اختیار خودش بگیرد.

دادکان در ادامه در خصوص انتقاداتی که در گذشته به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در زمان ریاست او وارد شده بود، گفت: ما هر کسی را که آورده بودیم دلیل خاصی برای این کار داشتیم. برای مثال شریعتمداری برای مسائل مالی، یعقوبی برای مسائل استادیوم، آصفی برای مسائل خروج از کشور و سازگارنژاد به همراه تاجرنیا که هر دو نماینده اول شهرهای شیراز و مشهد بودند را برای ارتباط نزدیک‌تر با مجلس به خدمت گرفته بودیم. من به همراه پهلوان و شاهرخی نیز به عنوان افراد فنی در هیئت رئیسه قرار داشتیم. این افرادی که گفتم هر کدام به نحوی به فدراسیون کمک می‌کردند. یادم می‌آید زمانی که تیم ملی به کشورهای مختلف می‌رفت همواره به دلیل حضور آقای آصفی در هیئت رئیسه فدارسیون مورد استقبال سفارت‌خانه‌های کشورمان در آن کشورها قرار می‌گرفتیم حالا بیایید ببینید آقایان چند میلیارد در فدراسیون بدهکار هستند.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دخالت‌های وزارت ورزش در ارکان مختلف فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون جهانی اگر تغییراتی در پست ریاست فدراسیون‌ها صورت نگیرد به سمت‌های دیگر کاری ندارد. آقایان با تغییراتی که در فدراسیون ایجاد کردند و افراد خودشان را بر سر کار گذاشتند پایه‌های صندلی ریاست کفاشیان را تکان دادند و رئیس فدراسیون نیز برای اینکه در سمت خود بماند همه تغییرات را پذیرفت.

وی درباره از دست رفتن برخی از پست‌های حساس در کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخابات 3 سال قبل عنوان کرد: آن زمان قرار بود من معرفی شوم و حتی مدارکم را نیز داده بودم اما شبانه به کفاشیان گفته بودند که مدارک مرا بایگانی کند و سعیدلو را به جای من معرفی کردند که او نیز رای نیاورد تا سمت‌های حساسی از جمله کرسی اجرایی را از دست بدهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها