أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۳۶۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۰۹ تير ۱۳۹۴
رییس سابق فدراسیون فو‌تبا‌ل با انتقاد از وضعیت فوتبال ایران و تیم‌های استقلال و پرسپولیس تاکید کرد که اگر شرایط مساعد باشد به فوتبال بازخواهد گشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، محمد دادکان، معاون ورزشی د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د اسلامی در نشست خبری با بیان این که در حال‌ حاضر وزارت ورزش و جوانان به دنبال آن است که دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس ضعیف باشند، خاطر‌نشان کرد: کار وزارت رسیدگی به امور کلان است نه این که تمام تمرکز این وزارتخانه بر روی دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس و فدراسیون فو‌تبا‌ل باشد. این افراد به دنبال آن هستند که کسی از روی صندلی خود بلند شود و بلافاصله جای او را بگیرند. همین معاونان وزارت ورزش و جوانان به دنبال چه اهدافی هستند.

او ادامه داد: در حال حاضر به نوعی من تایید می‌کنم که نگاه‌های دولت سابق و کنونی به ورزش، یکسان است. آن‌ها به ورزش به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کنند چرا در حال حاضر به این میزان به مردم استرس وارد می‌کنند و چرا پرسپولیس و استقلال به این روز افتاده است. برای مثال من ماه‌ها پیش اعلام کرده بودم که پرسپولیس و استقلال واگذار نمی‌شوند و آخر سر هم دیدیم که این اتفاق رخ داد.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فوتبال ایران در حال حاضر در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد، گفت: من به صراحت می‌گویم که فوتبال ایران در حال حاضر ضعیف‌ترین شرایط خود را دارد. آیا فوتبال ایران از این هم ذلیل‌تر می‌شود؟ ما زمانی در جایگاه ۱۵ دنیا قرار داشتیم و به ما می‌گفتند باید در جایگاه دهم قرار بگیرید. ما زمانی در جام ملت‌ها عنوان سوم را کسب کردیم و به راحتی نیز به جام جهانی صعود کردیم اما نگاه کنید در حال حاضر فوتبال ایران در چه شرایطی قرار دارد.

دادگان در ادامه صحبت‌های خود به صراحت اعلام کرد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان نمی‌خواهند پرسپولیس و استقلال شرایط مناسبی داشته باشند و گفت: اگر می‌خواستند پرسپولیس و استقلال شرایط مناسبی داشته باشند، چنین مهره‌هایی را برای این دو باشگاه قرار نمی‌دادند. از نحوه چیدن مهره‌ها مشخص است که می‌خواهند پرسپولیس و استقلال ضعیف‌تر شوند. کسی که به هیات مدیره باشگاه می‌آید و نقشی ندارد، چه کاری را می‌تواند برای این باشگاه‌ها انجام دهد. باور کنید کسی که چند سال در جایی می‌ماند و نمی‌تواند کاری کند، باید برود. در حال حاضر شرایط پرسپولیس و استقلال را جوری ترتیب داده‌اند که تماما دارای تنش است. من فصل گذشته گفتم که پرسپولیس در هفته هفتم به مشکل می‌خورد و امسال با صراحت می‌گویم پرسپولیس قبل از هفته هفتم با این شرایط دچار مشکل می‌شود.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه تصمیم بر این است دو تیم پرسپولیس و استقلال ضعیف باشند، اظهار کرد: مطمئن باشید در این دوره می‌خواهند دو تیم پرسپولیس و استقلال با ضعف کار خود را دنبال کنند و قدرتی نداشته باشند. دلیل حرف‌های من این است که شادی در یک جامعه سوبسید دارد ولی غم فاقد سوبسید است و چون تیم‌های بزرگ شادی ایجاد می‌کنند، به تبع آن در ادامه باید برای این شادی امکاناتی ایجاد شود. این است که می‌خواهند پرسپولیس و استقلال همواره غصه‌دار باشند. چرا کسی از وزارت ورزش و معاونت‌های این وزارتخانه نمی‌پرسد این تیم‌ها چه مشکلاتی دارند. مطمئن باشید آن‌ها این افراد را در سرخابی‌ها می‌چینند تا این دو باشگاه را خراب کنند.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: مدیرعامل یا سرپرستی که در یکی از این باشگاه‌ها حضور دارد آیا از فوتبال چیزی می‌داند؟ آیا او از نوع بستن قراردادها اطلاعی دارد؟

او در ادامه به زمان حضورش در فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: هر کسی دارای یک شخصیت است اما در آن زمان من برای منافع ملی دست به هر اقدامی می‌زدم. به یاد دارم زمانی خبرنگاری به من گفت هیچ رییس فدراسیونی به خارج از کشور نمی‌رود تا یک بازیکن را بیاورد اما من اعلام کردم در آن مقطعی که در فدراسیون حضور داشتم، به آلمان سفر کردم و از وحید هاشمیان خواستم تا به ایران بیاید و برای تیم ملی بازی کند.

در حالی که این نشست خبری برای تشریح فعالیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، اما عملا پرسیدن سوالاتی در مورد زمان حضور دادگان در فدراسیون فوتبال و شرایط حال حاضر فوتبال ایران سبب خارج شدن این نشست از هدف اصلی‌اش شد. خبرنگاری از دادگان پرسید آیا اگر شرایط برای حضورش به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال مهیا باشد، به این فدراسیون بازمی‌گردد یا خیر که دادگان پاسخ داد: اگر شرایط مساعد باشد، بازمی‌گردم. چندی پیش یکی از مسئولان به من زنگ زد و گفت "ما برای حضور شما تحت فشار هستیم" و خود آن مسئول گفت "بر اساس نظرسنجی، ۹۳ درصد مردم با شما موافق هستند." من همواره با مردم صادق بوده‌ام و هیچ گاه نقش بازی نکرده‌ام. مطمئن باشید در حال حاضر نمی‌خواهند امثال من در فوتبال ایران حضور داشته باشند.

او در ادامه صحبت‌های خود به هیات رییسه فدراسیون فوتبال در زمان حضورش بر مسند ریاست فدراسیون اشاره کرد و گفت: در آن زمان آقای شریعتمداری به عنوان وزیر بازرگانی مشکلات اقتصادی را رفع می‌کرد. سردار یعقوبی به عنوان قائم مقام نیروی انتظامی برطرف کننده برخی دیگر از مشکلات تیم ملی نظیر نظم و انضباط پیرامون آن بود. آقای آصفی ما را در بحث‌های خروج از کشور همراهی می‌کرد. نمایندگان شیراز و مشهد در مجلس شورای اسلامی پل ارتباطی ما با مجلس بودند و من به همراه آقایان نوآموز و شاهرخی در بخش فنی حضور داشتیم. اما در حال حاضر این هیات رییسه چه می‌کند و چه کمکی برای فوتبال ایران می‌تواند داشته باشد. به نظرم یکی باید بار این افراد را بردارد تا اینکه هیات رییسه بخواهد باری را از فوتبال ایران بردارد.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سقوط راه آهن از لیگ برتر طی حکمی که روز گذشته اعلام شد اشاره کرد و گفت: در کجای دنیا شاهد چنین اتفاقی هستیم؟ حدود ۲۰ روز مانده به آغاز لیگ برتر ناگهان می‌گویند راه آهن سقوط کرده است. سوال من این است که چرا فدراسیون فوتبال برای این بازیکن ITC صادر کرد. زمان من هم می‌گفتند که راه آهن باید سقوط کند و صنعت نفت بالا بیاید ولی من با صراحت اعلام کردم حاضرم زندان رفتن را بپذیرم ولی نگذارم صنعت نفت به لیگ برتر بیاید و راه آهن سقوط کند.

دادگان همچنین به اتفاقات چند سال پیش و گرفته شدن پست نایب رییسی AFC از ایران اشاره کرد و گفت: زمانی ما دو کرسی در AFC و یک کرسی در فیفا داشتیم. به یاد دارم یکی از افراد به نمایندگی یکی از نهادهای دولتی من را صدا کرد و گفت می‌خواهیم نام تو را به AFC بفرستیم و پس از آن نیز آقای کفاشیان به من زنگ زد و گفت می‌خواهیم تو را به AFC معرفی کنیم اما ناگهان به آقای کفاشیان اعلام کردند باید مدارک دادگان را بایگانی کنی و شخص دیگری (علی سعیدلو) را به AFC معرفی کنی که در نهایت دیدیم آن شخص رای نیاورد و ما کمیته اجرایی AFC را از دست دادیم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال به تغییراتی که در چند وقت گذشته در فدراسیون فوتبال رخ داده اشاره کرد و گفت: اگر رییس فدراسیون عوض شود، فیفا وارد عمل می‌شود و دخالت می‌کند اما به تغییر نایب رییس و دبیر کاری ندارد. در حال حاضر می‌خواهند پایه‌های صندلی ریاست فدراسیون را بیندازند تا در نهایت رییس فدراسیون نیز بیفتد و خودشان به قدرت برسند؛ رییس فدراسیون هم برای آنکه خودش در این مسند بماند این تغییرات را می‌پذیرد.

او در ادامه صحبت‌های خود به ارقام بالایی که بازیکنان در حال حاضر در فوتبال دریافت می‌کنند نیز اشاره کرد و افزود: من قبلا گفته‌ام و حالا هم می‌گویم بهترین فوتبالیست ایران ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌ارزد و با در نظر گرفتن تورم در نهایت باید مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را برای بهترین فوتبالیست در نظر بگیریم. بهترین مربی نیز به نظرم ۵۰ میلیون تومان بیشتر نباید دریافت کند. مطمئن باشید اگر روزی به فوتبال بازگردم یک سال آن را تعطیل می‌کنم.

دادگان ادامه داد: من پیش از انقلاب از پرسپولیس اخراج شدم و بعد از انقلاب نیز از فدراسیون فوتبال اخراجم کردند. من بر روی حرفم پافشاری می‌کنم و می‌گویم از این رقم بالاتر نباید به بازیکنان داد. مطمئن باشید اگر زمانی تیم فوتبال دانشگاه آزاد در لیگ برتر حضور داشته باشد، ما از این رقم بیشتر به بازیکنان خود نمی‌دهیم.

او در ادامه صحبت‌های خود به حضور بانوان در فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران اشاره کرد و گفت: بانوان جزئی از ورزش ایران هستند و باید با فراهم آوردن شرایط آن‌ها نیز به عنوان تماشاگر در دیدارهای ورزشی حضور داشته باشند. من هر دو دخترم را برای دیدن بازی‌های بسکتبال به ورزشگاه بردم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان اینکه می‌توان شرایط را برای حضور بانوان در دیدارهای ورزشی فراهم کرد، گفت: من همین چند روز پیش به آقای داورزنی اعلام کردم می‌توانیم برای دیدارهای تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های لهستان و روسیه برنامه‌ای را در نظر بگیریم که طی آن یک روز مردان در استادیوم حضور داشته باشند و یک روز هم زنان برای تماشای دیدار والیبال ایران به استادیوم بیایند. اگر نمی‌خواهیم مردان و زنان برای دیدن والیبال کنار هم بنشینند می‌توانیم این تقسیم‌بندی را انجام دهیم. بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و دیدیم که در دیدار فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال وقتی که ما باختیم هیچ اتفاقی نیفتاد. ما دوست داریم بانوان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و باید بپذیریم آن‌ها نیز بخشی از جامعه هستند.

دادگان خاطرنشان کرد: در زمان حضورم در فدراسیون فوتبال شرایطی را مهیا کردم که بانوان برای دیدن دیدار ایران و بحرین حضور داشته باشند ولی باز هم تاکید می‌کنم قطعا اگر شرایط مناسب نباشد، من حتی دخترانم را برای دیدن رقابت‌های ورزشی به ورزشگاه‌ها نمی‌آورم.

دادگان که بیشتر زمان نشست خبری را به بیان مطالبی در مورد حضورش در فدراسیون فوتبال و انتقاد از وضعیت کنونی فوتبال ایران سپری کرد، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: معاونت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۱ ماه است که تشکیل شده و تلاش کردیم در طول این مدت در دو بخش قهرمانی و دانشجویی فعالیت‌های خود را دنبال کنیم و البته به دلیل اهمیت بیشتر بخش دانشجویی نسبت به بخش قهرمانی، تمرکز بیشتر را بر روی بخش دانشجویی گذاشتیم.

او ادامه داد:‌ در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و در حدود ۴ میلیون نفر نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل داریم. این تعداد را وادار به فعالیت‌های ورزشی کنیم، به یک موفقیت بزرگ دست یافته‌ایم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال به فعالیت‌های دانشگاه آزاداسلامی در بخش ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته در ۲۰ رشته ورزشی فعالیت داشتیم که در ۱۰ رشته عنوان نخست، در ۶ رشته عنوان دوم، در ۳ رشته عنوان سوم و در یک رشته عنوان چهارم را به دست آوردیم. به نوعی تمامی تیم‌های دانشگاه آزاد در سال گذشته بر روی سکو رفتند و تنها فوتسال بود که نتوانست بر روی سکو برود.

دادگان با اشاره به عنوان چهارمی فوتسال در سال گذشته اظهار کرد: اینکه فوتسال نتوانست سال گذشته بر روی سکو برود به دلیل تنبیه انضباطی بود که از سوی ما برای این رشته در نظر گرفته شد. ما به دلیل این مسائل، تیم را به مسابقه اعزام نکردیم و آن دیدار سه بر صفر به نفع تیم مقابل خاتمه یافت تا در نهایت تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی نتواند بر روی سکو برود. برای ما در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به بخش انضباطی و رعایت شئونات اخلاقی بسیار حائز اهمیت است و به این خاطر حتی حاضریم که از مدال نیز بگذریم.

او افزود: در حال حاضر سرانه ۲۵ هزار تومانی را برای بخش ورزش از سوی هر دانشجو در نظر گرفته‌ایم. البته در کنار این موارد، به دنبال گرفتن مجوزی از آموزش و پرورش برای تاسیس مدارس تخصصی ورزش هستیم. ما در حال حاضر مدارس تخصصی سما را داریم که می‌توانیم به ورزش آن توجه کنیم.

دادگان افزود: حتی خود من حدود ۹ ماه به عنوان معلم فوتبال در یکی از این مدارس به فعالیت پرداختم. ما استعدادهای خوبی را در دانشگاه آزاد داریم اما باید مدارس را به عنوان پایگاه اصلی خود مورد توجه قرار دهیم. اگر بتوانیم ۲۰۰ هزار دانشجو را درگیر فعالیت‌های ورزشی کنیم می‌توانیم از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد کنیم و مطمئن باشید درگیر کردن دانشجویان با ورزش اتفاق خوشایندی محسوب می‌شود.

او با تاکید بر این که در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی تفاوتی میان مردان و زنان وجود ندارد، گفت: همان قدر که به ورزش مردان توجه داریم در بخش بانوان نیز توجه ویژه‌ای به ورزش داریم. حتی تلاش می‌کنیم فعالیت مضاعفی را روی ورزش بانوان نیز داشته باشیم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال بهره بردن از اماکن ورزشی خود در برگزاری رقابت‌هاست، گفت: پیش از این شاهد برگزاری دیدارهای رسمی دانشگاه آزاد اسلامی در اماکن ورزشی خارج از این دانشگاه بودیم اما در حال حاضر تلاش می‌کنیم تمامی رشته‌های خود را در اماکن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کنیم.

او همچنین به بخش مالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از این هزینه‌های زیادی برای بخش ورزشی در دانشگاه آزاد صورت می‌گرفت و شاید در سال‌های قبل ۲ تا ۲.۵ برابر برای دانشگاه نسبت به حال حاضر برای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی هزینه می‌شد اما در حال حاضر کاملا شفاف مبالغ قرارداد رشته‌های مختلف ورزشی و بازیکنان آنها را اعلام می‌کنیم.

دادگان خاطرنشان کرد: حتی زمانی که در فدراسیون فوتبال حضور داشتم نیز هر ساله بیلان مالی خود را در اختیار همه قرار می‌دادم و در حال حاضر با آن که این همه می‌گویند فساد در ورزش وجود دارد ما بیلان مالی خود را به راحتی عنوان می‌کنیم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر ۵ واژه "اگر – مگر – بگم - می‌گم – تکلیف" از دایره واژگان ما حذف شود، همه چیز درست می‌شود.

او با بیان این که رقم دریافتی یکی از بازیکنان بسکتبال در لیگ فصل گذشته معادل دریافتی کل بازیکنان دانشگاه آزاد بود، اظهار کرد: تیم بسکتبال خود را با هزینه یک و نیم میلیارد تومانی بستیم اما یکی از بازیکنان حاضر در لیگ مبلغی در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کرده بود. این موارد باید برای ورزش ایران الگو شود و بگوییم که با این هزینه‌ها نیز می‌توانیم تیم‌داری کنیم.

دادگان که در صحبت‌های خود برای تشریح فعالیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به حضورش در فدراسیون فوتبال و مقایسه این دو با هم ‌پرداخت و افزود: زمانی هم که در فدراسیون فوتبال بودم، هیچ یک از بازیکنان دچار مشکل نمی‌شدند. بروید تحقیق کنید و ببینید آیا بازیکنی در آن زمان دچار مشکلاتی نظیر خروج از کشور و موارد مالی و پروازی شده بود؟ در حال حاضر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی همه چیز روی برنامه است و بدون هیچ مشکلی بازیکنان برای برگزاری دیدارهای خود راهی مسابقه‌ها می‌شوند. جالب است بدانید در طول زمان حضورم به عنوان بازیکن حتی یک کارت زرد هم نگرفتم و در هر جا که باشم، سرلوحه کارم را امور مالی و انضباطی قرار می‌دهم. برای من اخلاق همواره به عنوان سرلوحه قرار دارد.

رییس سابق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: حتی در حال حاضر هم که بسیاری از معاونت‌های دانشگاه آزاد در حال تجمیع است، شاهد توجه ویژه‌تر به معاونت ورزشی این دانشگاه هستیم.

او همچنین بر لزوم تعامل رسانه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: حاضرم یک کمیته رسانه‌ای برای ارتباط هر چه بیشتر معاونت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با خبرنگاران تشکیل شود. زمانی هم که در فدراسیون فوتبال حضور داشتم، ۲۳۶ خبرنگار را با تیم‌ها به خارج از کشور اعزام کردم. علاوه بر کمیته رسانه‌ای در حال حاضر یک کمیته قهرمانان نیز در معاونت ورزشی دانشگاه آزاد تشکیل شده تا تسهیلاتی را برای قهرمانان در نظر بگیرد.

دادگان در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که همه چیز در بخش ورزشی دانشگاه آزاد از نظر مالی مشخص است، گفت: از ۳۰۹ نفری که در تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش قهرمانی و حرفه‌ای فعالیت دارند، بپرسید آیا ریالی را از این دانشگاه طلب دارند؟ ما بر اساس یک قرارداد مشخص و شفاف پرداختی‌های خود را به ورزشکاران داده‌ایم. زمانی هم که در فدراسیون فوتبال حضور داشتم، ۵.۵ میلیارد تومان در آن فدراسیون گذاشتم و رفتم و اگر باشگاه‌های دیگر نمی‌توانند به این شکل فعالیت کنند، حتما مشکلی در کار آنها وجود دارد.

در بخش دیگری از این نشست خبری محمدرضا پهلوان، مدیرکل ورزش قهرمانی و همگانی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: متناسب با امکانات، علاقه و سرانه‌ای که وجود دارد رشته‌های ورزشی خود را به سه گروه تقسیم کرده‌ایم. در گروه الف هر ساله رقابت‌هایی در سطح واحدها و استان‌ها برگزار می‌شود و در گروه‌های ب و ج به تناوب و بر اساس امکانات و بودجه،‌ رقابت‌های ورزشی دنبال می‌شود. در حال حاضر ۲۷ رشته ورزشی در سطح کشور به صورت قهرمانی دنبال می شود که ۱۸ رشته مربوط به مردان و ۹ رشته مربوط به بانوان می‌شود و در مجموع ۱۲ هزار نفر در سطح مسابقه‌های قهرمانی ایران از دانشگاه آزاد حضور دارند و ۲۵۰ هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه نیز درگیر مسابقه‌های ورزشی هستند.

او اضافه کرد: روی تیم‌های پایه به عنوان یک پشتوانه توجه ویژه‌ای داریم و متاسفانه شاهد آن هستیم که ورزش کشور در حال حاضر از نظر پشتوانه‌سازی دچار ضعف است.

مدیرکل ورزش قهرمانی و همگانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به حضور شمار زیادی از دانشجویان این دانشگاه در رقابت‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: برای مثال ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون حضور داشتند و این نشان می‌دهد که ما به ورزش ملی نیز توجه ویژه‌ای داریم.

در ادامه این نشست خبری عبدالعظیم عزیزخانی، قائم‌مقام تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: تلاش کردیم تا به صورت شفاف رقم قراردادهای بازیکنان را در رشته‌های مختلف عنوان کنیم. در حال حاضر ۳۰۹ نفر در قالب ۲۰ تیم با دانشگاه آزاد قرارداد دارند و مهم‌ترین عامل موفقیت ما نظم و انضباط است. در این میان نظم و انضباط مهم‌ترین عامل موفقیت ما بوده است. البته باید یادآور شوم بیش از ۸۵ درصد کادر حاضر در تیم‌های دانشگاه آزاد را دانشجویان این دانشگاه تشکیل می‌دهند و تلاش داریم تا کمک‌هایی را برای تقویت بنیه مالی و همچنین ادامه تحصیل و البته کمک به رده‌های ملی داشته باشیم. خوشبختانه ۷ تیم ما توانستند سهمیه آسیایی را کسب کنند که اتفاقی قابل توجه محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها