أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۳۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۰۶ دی ۱۳۹۰

رضا عطاران، حميد امجد و پيمان معادي از بازيگراني هستند كه با اولين تجربه كارگرداني‌شان به جشنواره سي‌ام فيلم فجر مي‌روند و در كنار آنها بازيگراني چون فرامرز قريبيان و علي مصفا كه پيش از اين تجربه‌ي كارگرداني داشتند، در اين دوره جشنواره، فيلم دارند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «رضا هرگز نمي‌خوابد» عنوان اولين فيلم سينمايي رضا عطاران است كه در آن علاوه بر خودش، اكبر عبدي، مريلا زارعي، ويشكا آسايش، سروش صحت، ناصر گيتي‌جاه، اصغر سمسارزاده و خداداد عزيزي به ايفاي نقش مي پردازند.

اين فيلم كمدي درباره رضا، معلمي ساده و درستکار است که به سن ميانسالي رسيده و در برقراري ارتباط با زن‌ها دچار مشکل است. او با دختري پاستيل فروش آشنا مي‌شود. دختر، براي پيوند کليه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغيب به کارهايي مي‌کند که باب ميلش نيست.

اين بازيگر پيش از اين مجموعه هاي تلويزيوني «بزنگاه»، «ترش و شيرين»، «متهم گريخت»،«خانه به دوش» و «كوچه اقاقيا» را ساخته است.

«آزمايشگاه» هم اولين ساخته حميد امجد است كه پيش از اين به عنوان بازيگر در فيلم‌هايي چون «مسافران» و «گاهي به آسمان نگاه کن » به ايفاي نقش پرداخته است.

در اين فيلم رضا کيانيان، باران کوثري، افشين هاشمي، رامبد جوان، شبنم مقدمي، رضا بهبودي، فرزين محدث،امير ميرآقا، ساغر عزيزي و هدايت هاشمي به ايفاي نقش مي‌پردازند.

«آزمايشگاه» داستان يک جوان خجول شهرستاني است که با رتبه اول از دانشگاه فارغ‌التحصيل شده است. او براي استخدام به آزمايشگاه يک بيمارستان مي‌آيد، اما از لحظه اول با روابط و رقابت‌هاي آشکار و پنهان حرفه‌اي و عاطفي رو‌به‌رو مي‌شود.

پيمان معادي كه اين روزها با ايفاي نقش اول مرد فيلم «جدايي ناد از سيمين» مورد تحسين منتقدان جهاني قرار گرفته است، «برف روي كاج» را آماده نمايش دارد كه داستان آن با مهناز افشار، ويشكا آسايش، صابر ابر، حسين پاکدل، حسن معجوني، آناهيتا افشار، الهام كردا و با حضور شيرين يزدان‌بخش روايت مي‌شود.

اين فيلم درباره زني است كه در مواجهه با يک اتفاق بزرگ در زندگي‌اش، در دو راهه تصميم قرار مي‌گيرد، او يا بايد مطابق عرف دست به انتخاب بزند.

علي مصفا و فرامرز قريبيان دو بازيگر ديگر هستند كه تجربه كارگرداني ديگري را رقم زده‌اند.

«پله آخر» دومين ساخته‌ي سينمايي علي مصفا بعد از «سيماي زني در دوردست» است كه در آن ليلا حاتمي، علي مصفا و عليرضا آقاخاني به ايفاي نقش مي‌پردازند.

اين فيلم داستان امين دکتري ميانسال است که پس از سال‌ها به ايران برگشته و به همراه مادرش تنها زندگي مي‌کند. او با شنيدن خبر مرگ يکي از دوستان کودکي به خانه‌اش رفته و درگير ماجراي مرگ او مي‌شود.

فرامرز قريبيان هم پس از دوازده سال از ساخت «چشمهايش» اين روزها در سكوت خبري در حال ساخت چهارمين فيلمش بنام «گناهكاران» است.

علاوه بر خود قريبيان كه يكي از نقش‌هاي اصلي را عهده‌دار است، رامبد جوان، شقايق فراهاني، كورش تهامي، قطب‌الدين صادقي، محسن افشاني و اميد روحاني در اين فيلم بازي مي‌كنند.

در خلاصه داستان «گناهكاران» آمده است: وقتي با هيولاها مبارزه ميکني مراقب باش تا خود به يکي از آنها تبديل نشوي!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها