امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۲۳۸۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۰ تير ۱۳۹۴
مساحت بافت فرسوده‌ی شهرستان، ۱۷۰ هکتار است که حدود ۲٫۳ درصد کل بافت فرسوده‌ی استان را تشکیل می‌دهد. از این رو لزوم اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده‌ی شهرستان محسوس است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خطب شکن، طبق آمار اعلام شده، مساحت بافت فرسوده‌ی شهرستان، ۱۷۰ هکتار است که حدود ۲٫۳ درصد کل بافت فرسوده‌ی استان را تشکیل می‌دهد. از این رو لزوم اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده‌ی این شهرستان جهت ایمن‌سازی شهرستان آران و بیدگل، که در یکی از مناطق نسبتا خطرناک زلزله قرار دارد، محسوس است.

البته مطابق آن چه از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام شده است، در چهار حوزه‌ی شهری آران و بیدگل، سفیدشهر، نوش‌آباد و ابوزیدآباد، که مجموعا شهرستان آران و بیدگل را تشکیل می‌دهند، طرحی جامع برای سه شهر سفیدشهر، نوش‌آباد و ابوزیدآباد تدوین شده و پیشرفت فیزیکی نود و پنج درصدی داشته است. هم‌چنین طرح جامعی برای شهر آران و بیدگل با پیشرفت نود درصدی در حال بازنگری است.
 
با این حال طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در بخش مسکن مهر آران و بیدگل تا پایان سال ۹۳، ۲۳۳۴ واحد مسکن مهر در شهرهای دارای بالای ۲۵هزار نفر و ۷۳۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر در مجموعه‌ی طرح های ۹۹ ساله، سه‌جانبه و خودمالک اعلام شده است.
 
نکته‌ی حائز اهمیت این است که اجرای طرح مسکن مهر (و آن چه به تازگی به عنوان طرح «مسکن اجتماعی» مطرح شده است)، یکی از راهکارهای به‌سازی بافت های فرسوده است. با این حال در آران و بیدگل، علی رغم آن که مشکلاتی مثل دوری مسافت و عدم دسترسی به مراکز شهری، که اکثر شهرهای دیگر به آن دچارند وجود ندارد، خدمات‌رسانی اندکی به واحدهای احداث شده انجام می‌شود و خدمات شهری به نحو نامطلوبی در اختیار ساکنان شهرک قرار می‌گیرد. از این رو اقبالی که هم‌شهریان به سکونت در این واحدها نشان داده‌اند، بسیار پایین بوده است.
 
به هر حال با وجود بافت فرسوده‌ی گسترده‌ای که در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد، لزوم به‌سازی و احداث منازل استاندارد بسیار ضروری به نظر می‌رسد. با این حال، هنوز طرح جامعی به صورت عملی برای دستیابی به این مهم انجام نشده است و طرح هایی مثل مسکن مهر، که می‌توان آن را به عنوان طرحی برای پیش‌برد به‌سازی شهری دانست، در پیچ و خم‌های مختلفی گم شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها