أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۳۸۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۰ تير ۱۳۹۴
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار اعلام کرد: یکی از ابتکارات در زمینه تأمین مالی کسب و کارهای کارآفرینانه بویژه برای مراحل نوزادی و نوپایی کسب و کارها تأمین مالی جمعی است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پریسا ریاحی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار گفت: یکی از ابتکارات قابل توجه در زمینه تأمین مالی کسب و کارهای کارآفرینانه که به طور خودجوش با استفاده از برنامه های اجتماعی بوجود آمده و بویژه برای مراحل نوزادی و نوپایی کسب و کارها بسیار مناسب است، تأمین مالی جمعی (crowdfunding) است.

ریاحی گفت: تأمین منابع مالی کسب و کارهای کارآفرینانه و مخاطره پذیر همواره یکی از چالشهای اساسی کارآفرینان بوده است. از اینرو در دهه های اخیر، نوآوریهایی نظیر صندوقهای سرمایه گذاری مخاطره پذیر، شتابدهندگان کسب و کار و ... به منظور ایجاد جایگزین برای نهادهای تامین مالی سنتی نظیر بانکها پا به عرصه ظهور گذارده اند.

ریاحی افزود: یکی از ابتکارات قابل توجه در زمینه تأمین مالی کسب و کارهای کارآفرینانه که به طور خودجوش با استفاده از برنامه های اجتماعی بوجود آمده و بویژه برای مراحل نوزادی و نوپایی کسب و کارها بسیار مناسب است، تأمین مالی جمعی (crowdfunding) است.
وی تصریح کرد: تأمین مالی جمعی، حاصل پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق Web 2.0 است که زمینه مبادله وجوه در بستر اینترنت را فراهم آورده است. تأمین مالی جمعی در واقع جمع آوری وجوه جماعت انبوه مردم از گوشه وکنار جهان است که گونه ای از نوآوری های باز و اجتماعی به شمار می‌رود.
ریاحی افزود: این روش تأمین مالی که در شرایط سخت اقتصادی و نرخ بالای بیکاری، یکی از سودمند ترین ابزارتأمین مالی در توسعه کارآفرینی است، قالب های متفاوتی دارد که عبارتند از: اهدا، قرض(وام)، پاداش و مشارکت. این روش، علاوه بر برخورداری از ویژگی مدیریت ریسک در چارچوب خرد جمعی، مزیت دیگری نسبت به سرمایه گذاری خطرپذیر دارد که عبارت است از تجمیع بلوکهای کوچک سرمایه و فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون امکان ورود به صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر را نداشته اند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی با عنایت به اهمیت نحوه پیاده سازی مدل های تأمین مالی جمعی و استفاده صحیح از این ابزار در کشور گفت: بحث طراحی و پیاده سازی مدل تأمین مالی جمعی از طریق جلب مشارکت آحاد جامعه،  از یک سال پیش در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.
وی افزود: براین اساس دفتر توسعه کارآفرینی با همکاری نهادهای تخصصی ذیربط - سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت فرابورس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، و صندوق کارآفرینی امید - مدل بومی تأمین مالی جمعی در کشور را طراحی و تمامی ظرفیت های اجرایی آن را مورد بررسی قرار داده است.

ریاحی افزود: در همین راستا طی جلسه ای که  با حضور حسن طائی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری و آقای کرمی مدیر اعتبار سنجی صندوق برگزار شد، پیاده سازی مدل قرض الحسنه تأمین مالی جمعی با همکاری فی مابین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون طی سال جاری مورد توافق قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: پیش بینی می شود سایر گونه های تأمین مالی جمعی نیز با همکاری صندوق کارآفرینی امید و صندوقهای مشابه قابل اجرا باشد. در صورت اجرای موفق این برنامه منابع تامین مالی کسب و کارها بویژه کسب و کارهای نوآورانه و نوپا در کشور از تنوع و ظرفیت بالاتری برخوردار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها