يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۳۹۰۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۱۰ تير ۱۳۹۴
بازار سهام امروز شاهد تکاپوی اغلب حقوقی‌ها برای جابجایی دارایی‌ و ترمیم پرتفوی با انجام معاملات کد به کد و درون‌گروهی بود. این در حالی است که شاخص کل بورس طی امروز برای دقایقی محدوده ۶۵ هزار واحدی را لمس کرد اما نتوانست خود را در این محدوده حفظ کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس، شاخص کل بازده نقدی و قیمت کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه 10 تیرماه 94، با افت 60 واحدی رقم 64 هزار و 861 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز با کاهش 25 واحدی به عدد 26 هزار و 786 واحد رسید.

شاخص بازار اول اما با ریزش 52 واحدی به عدد 46 هزار و 703 واحد رسید، در عین حال شاخص بازار دوم با 68 واحد افت به رقم 134 هزار و 424 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با 3 واحد افزایش رقم 736 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 158 میلیارد و 167 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 733 میلیون و 835 هزار و 537 سهم و اوراق مالی قابل معامله دراین بازار طی 54 هزار و 262 دفعه معامله بود.

طی معاملات امروز 3 نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس با 67 واحد، تاپیکو با 43 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 26 واحد ریزش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس داشتند. در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های کشتیرانی ج.ا.ا با 33 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 23 واحد و مپنا با 22 واحد بالاترین اثر مثبت را در برآورد این نماگر برعهده داشتند.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فروسیلیس ایران، صنایع شیمیایی فارس، حمل و نقل توکا‌،پتروشیمی فارابی‌،کمک فنر ایندامین، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، پارس‌ خودرو، تراکتورسازی ایران و بانک پارسیان از سوی ناظر بازار متوقف شد.

امروز معامله‌گران بازار سهام شاهد جابجایی دارایی‌ها در میان کدهای درون گروهی حقوقی‌ها بود.

امروز محور اصلی بازار سهام بر روی ترمیم پرتفوی و انجام معاملات کد به کد حقوقی‌ها می‌چرخید، این درحالی بود که شاخص کل بورس برای دقایقی چند توانست در میانه ساعات معاملات امروز محدوده 65 هزار واحدی را لمس کند اما در ادامه به دلیل تلاش معامله گران برای شناسایی سود نتوانست جایگاه خود را در این محدوده حفظ کند.

با این همه واکنش به اظهارنظرهای مختلف سیاسی باعث شد تا معامله‌گران بازار سهام بر روی شناسایی و جذب سود روزهای اخیر در پایان آخرین روز معاملاتی این هفته متمرکز باشند.

دیدگاه اغلب معامله‌گران بازار سهام بر این پایه استوار است که اگر طی یک هفته آینده بازار سهام بازدهی 5 درصدی را برای خود انتظار دارد این نوسان می‌تواند با توزیع در کل معاملات بازار سهام به طور پله‌ای شناسایی شود.

بر اساس این گزارش امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات همچنان حقوقی پرتحرک بود هر چند که به نظر می‌رسید از میزان عرضه‌های ممتد به نسبت روزهای گذشته اندکی کاسته شده اما اقبال خریداران اغلب حقیقی از ریزش قیمت این سهم در محدوده قیمت پایانی (صفر تابلو) جلوگیری کرد.

طی امروز نماد های معاملاتی بانک گردشگری با 118  میلیون سهم، پتروشیمی مبین با 10 میلیون سهم، گسترش نفت و گاز پارسیان با 15.5 میلیون سهم، سیمان تهران با 87 میلیون سهم و پتروشیمی مارون با 70 میلیون سهم، تراکتورسازی ایران با 3 میلیون سهم، سرمایه‌گذای صندوق‌های بازنشستگی 25 میلیون سهم، اصلی‌ترین معاملات بلوکی امروز در معاملات درون گروهی و کد به کد حقوقی‌ها بودند این در حالی است که در نماد معاملاتی بانک صادرات نیز تعداد 20 میلیون سهم از کد حقوقی به کد یک شخصی حقیقی روی قیمت صفر تابلو واگذار شد.

همچنین طی امروز در نماد پتروشیمی مارون از کد معاملاتی زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری آتیه صبا تعداد 24 میلیون سهم به قیمت 70 میلیارد تومان به کد معاملاتی شرکت آتیه صبا کد به کد شد.

معاملات کد به کد و درون گروهی حقوقی‌ها در آخرین روز معاملاتی هفته دوم تیر ماه جاری در حالی صورت گرفت که طی روزهای آینده با افزایش بیم و امیدها به اخبار حوزه سیاست خارجی و افزایش ورود و خروج سهامداران شرکت‌ها در روزهای پرترافیک فصل مجامع می‌توان به نوسانی شدن نماگرهای بورس در مدار مثبت امید داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها