يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۳۹۱۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۱۰ تير ۱۳۹۴
پروژه جدید ابراهیم حاتمی‌کیا، امشب در تهران کلید می‌خورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، جدیدترین پروژه ابراهیم حاتمی‌کیا، امشب قرار است در تهران کلید بخورد.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش رود، فیلم‌برداری «بادیگارد» پروژه امسال حاتمی‌کیا، امشب  با گرفتن چند صحنه شبانه آغاز می‌شود و بازیگران اصلی فیلم روبروی دوربین محمود کلاری قرار می‌گیرند. 

آن طور که از شواهد و قرائن پیش از تولید مشخص است؛ «بادیگارد» فیلم ویژه‌ای در سیر فیلمسازی حاتمی‌کیاست.حاتمی‌کیایی که معمولا او را به «فرزند زمانه» خود بودن می‌شناسند، این بار دست به انتخاب سوژه‌ای ملتهب؛ معاصر و به روز زده است. ماجرایی که ظاهرا دوباره حول محور «آرمان‌گرایی» در دوران جدید، دغدغه همه سال‌های اخیر حاتمی‌کیا روایت می‌شود. در بخشی‌هایی از داستان فیلم، ماجرای «آرمانگرایی» بادیگارد فیلم به ماجرای پرونده هسته‌ای این سال‌های ایران گره می‌خورد.

پرویز پرستویی، بازیگر دوران اوج حاتمی‌کیا، نقش اول «بادیگارد» است و مریلا زارعی و بابک حمیدیان، نیز دو بازیگر اصلی دیگر این فیلم هستند.

«آژانس شیشه‌ای» همچنان مهمترین و جریان‌سازترین فیلم تاریخ‌ فیلم‌سازی ابراهیم حاتمی‌کیاست. نمایش این فیلم در دهه 70؛ انفجاری در افکار عمومی به وجود آورد.اتفاق بزرگ «آژانس شیشه‌ای» این بار هم تکرار خواهد شد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها