أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۳۹۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۱ تير ۱۳۹۴
"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در گفتگویی از شبکه "بی بی سی" به خاطر استفاده از واژه "دولت اسلامی" برای گروه تروریستی داعش، انتقاد کرد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از جام نیوز، این انتقاد "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس که در منابع غربی بازتاب گسترده‌ای داشت، در گفتگو با شبکه ۴ رادیو "بی‌بی‌سی" صورت گرفت که ضمن ابراز ناراحتی در استفاده از عبارت "دولت اسلامی" برای اشاره به گروه تروریستی داعش، گفت: «این مساله سبب می شود که به این فرقه سمی اعتبار زیادی داده شود و جوانان انگلیسی نیز از راه به در شوند و بهتر است از مخفف انگلیسی آن یعنی "ای اس ای اس" (ISIS) استفاده گردد.»
 
این در حالی است که خط و مشی شبکه بی بی سی -که مدعی بی طرفی در حرفه خبررسانی است- در شیوه اطلاع رسانی از گروه تروریستی داعش، حکایت از حمایت‌های سرشار این شبکه انگلیسی از داعش دارد.

بی بی سی فارسی که متهم به همکاری و رپرتاژ تبلیغاتی برای داعش می باشد، بارها اخبار جهت‌داری از تروریست های داعش منتشر کرده است.
 
در این مجال تنها به بخشی از سرخط های خبری بی بی سی فارسی درباره داعش اکتفا می‌کنیم که در رسانه‌های داخلی به طور مفصل به ان پرداخته شده است:

- به رسمیت شناختن داعش با به کار بردن ادبیات خاص در خبررسانی

- حمایت های بی دریغ بی بی سی از داعش که بارها صدای مردم و مسولان عراقی را درآورد

- انتشار مغرضانه اخبار مربوط به نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه

- سالگرد اعلام موجودیت گروهک تروریستی داعش در بی بی سی

- گرای ترور رزمندگان عراقی به داعش توسط خبرنگار بی بی سی در عراق

- پوشش ویژه پیشروی داعش و سانسور شکست های تروریست‌ها از نیروهای مردمی

- القای اختلافات مذهبی توسط بی بی سی در صورت ورود نیروهای مردمی به جنگ با داعش

- مانور خبری گسترده بر روی قدرت داعش

- منتسب کردن داعش به اهل سنت و ایجاد بیم و هراس نسبت به اختلافات مذهبی با شیعیان
 

انتقاد دیوید کامرون به  بی بی سی در مورد بکار بردن واژه "دولت اسلامی" را می توان در سه بعد تحلیل کرد:

۱- انتقاد از مشروعیت بخشی به تروریست های داعش با به کار بردن واژه "دولت" برای داعش

۲- انتقاد از قدرت‌نمائی و بزرگ‌نمائی تحرکات، منابع و توان نظامی داعش

۳- توهین به مسلمانان جهان با استفاده از واژه "دولت اسلامی" برای این گروه تکفیری و جنایتکار
 

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفتگو با بی بی سی گفت: «امیدوارم بی بی سی از عبارت دولت اسلامی استفاده نکند، چون آنها حقیقتا یک دولت اسلامی نیستند.»
 
کامرون ادامه داد: «آنها گروهی وحشی هستند که از دین اسلام منحرف شده اند و بسیاری از مسلمانان که به شبکه بی بی سی گوش می کنند، هر بار که این عبارت را می‌شنوند، واکنش نشان می‌دهند.»
 
 اما نکته قابل توجه اینجاست که این سخنان نخست وزیر انگلیس، با سانسور گسترده در بخش‌های مختلف بی بی سی مواجه شد. به طوری که در همه بخش های این شبکه و خصوصا بخش فارسی بی بی سی، سخنان انتقادی دیوید کامرون از سیاستگذاری بی بی سی در قبال داعش، حذف شده است.
 
حال باید منتظر ماند و توجیهات بی بی سی و از جمله بخش فارسی آن را درباره این رسوایی شنید که معمولا اینگونه توجیهات هیچگاه مخاطبان این شبکه انگلیسی را قانع نکرده و بیش از پیش پرده از سیاست های خصمانه و کینه توزانه بی بی سی علیه ملت ها و دولت های مستقل کنار زده است.
 
گفتنی است که این سخنان انتقادی نخست وزیر انگلیس پس از حمله تروریستی داعش در تونس و کشته و زخمی شدن شمار قابل توجهی از اتباع انگلیسی در این کشور ایراد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها