أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۰۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۱ تير ۱۳۹۴
آمانو می‌خواهد فرمول جدیدی درباره حل و فصل مسئله PMD به ایران ارائه کند/ مسئله دسترسی به افراد و مکان‌های نظامی در ایران به نوعی در طرح جدید آمانو تغییر شکل داده یا به آینده موکول می‌شود

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران هسته‌ای آمانو با طرح جدیدی به ایران آمده که تلاش شده مسئله دسترسی به افراد و مکان های نظامی در ایران به نوعی در آن تغییر شکل داده یا به آینده موکول شود.

این سفر تا حدودی غیر منتظره محسوب می شود چرا که اکنون مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای نهایی کردن متن یک برنامه جامع اقدام مشترک در وین در مرحله نهایی قرار دارد و عمده تمرکز دیپلماسی بر آن مذاکرات قرار گرفته است.

این حدس به طور قوی وجود دارد که سفر آمانو به تهران با این مذاکرات کاملا در ارتباط است و اساسا به عنوان بخشی از مذاکرات با 1+5 انجام گرفته است.

حدس زده می شود که این سفر یک دستور کار اصلی دارد و آن هم این است که آمانو می خواهد فرمول جدیدی درباره حل و فصل مسئله ابعاد احتمالی نظامی (PMD) به ایران ارائه کند.

ابعاد احتمالی نظامی مجموعه ادعاهایی از جانب آژانس علیه برنامه هسته ای ایران است که ایران آنها را به طور کامل ساختگی می داند.

امریکا و گروه 1+5، رسیدگی به این موضوع و حل آن را پیش شرط هرگونه تعلیق تحریم قرار داده است اما از آنجا که این رسیدگی در فرمول پیشین پیشنهادی آژانس، مستلزم دسترسی به افراد و مکان های نظامی در ایران بود، این مسئله از سوی ایران رد شده است.

اکنون برخی خبرها حکایت از آن دارد که آمانو با طرح جدیدی به ایران آمده که تلاش شده مسئله دسترسی به افراد و مکان های نظامی در ایران به نوعی در آن تغییر شکل داده یا به آینده موکول شود.

از جزئیات این موضوع طرح در دست نیست.

علت نیز ظاهرا این است که امریکا همچنان اصرار دارد PMD باید قبل از تعلیق هر نوع تحریم تعیین تکلیف شود.

این سفر به خودی خود شاهدی است از اینکه احتمالا در متن برجام حل و فصل PMD قبل تعلیق تحریم ها مورد تاکید قرار گرفته و تیم ایرانی هم آن را پذیرفته است.

آمانو در تهران با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و حسن روحانی، رییس جمهور ملاقات می کند.

ناظران می گویند اینکه آمانو چگونه تهران را ترک کند اثری تعیین کننده بر تحولات روز شنبه در وین بر جای خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها