يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۱۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۱ تير ۱۳۹۴
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی از تصویب هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، خلیل آقایی صبح امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: باوجود خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان بوشهر، این استان با مشکلات متعددی  در عرصه کشاورزی روبه‌رو بوده و باید راهکارهای مختلفی برای حل این مشکلات شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه کشاورزی دارد و نیاز است برای حفظ این ظرفیت‌ها کارهای کارشناسی متعددی اجرا شود.

آقایی، افزود: برای اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار بر اساس ظرفیت اجرایی هیچ محدودیتی وجود ندارد و با همراهی مردم در اجرای طرح شاهد شکوفایی بخش تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی یادآور شد: سال گذشته از هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار مصوب دولت برای اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار 80 درصد تخصیص یافت همچنین به دلیل استقبال مردم از این طرح 500 میلیارد تومان بیشتر از اعتبار مصوب اجراشده است.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در خصوص سبزی و صیفی‌جات نیز گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی کشت متراکم و گلخانه‌ای است که استان بوشهر در این بخش وضعیت مناسبی دارد.

آقایی، ادامه داد: باهدف صرفه‌جویی در مصرف آب و ارتقای کیفیت و کمیت محصول وزارت جهاد کشاورزی حمایت لازم در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای را دارد و استان بوشهر در این بخش پیشرو است.

وی، گفت: متأسفانه ازلحاظ اعتباری و کمک‌های زیربنایی و توسعه‌ای شرکت شهرک‌های کشاورزی با کمبود اعتباری مواجه است اما از نظر تسهیلات بانکی مشکلی وجود ندارد.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، در خصوص خرید تضمینی نیز خبر داد: دولت در این خصوص مصوباتی داشته و آن را ابلاغ کرده و بخش عمده‌ای از خرید این محصولات نیز انجام‌شده و بخشی هم به دلیل عدم تخصیص اعتبار به کشاورزان بدهکار هستیم.

آقایی تأکید کرد: با تخصیص اعتبار در بخش خرید تضمینی بدهی کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی بدون اشاره به میزان بدهی به کشاورزان بابت خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: هزار میلیارد تومان امسال برای خرید تضمینی دولت مصوب شده است.

استاندار بوشهر نیز گفت: اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار و تغییر شیوه سنتی آبیاری نخیلات در استان تنها راه برون‌رفت از بحران کم‌آبی و صرفه‌جویی در بخش آب است.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه نخیلات استان بوشهر به شیوه آبیاری غرقابی آبیاری می‌شوند، افزود: طرح تغییر شیوه آبیاری نخلستان‌های استان بوشهر تدوین‌شده و در مرحله نخست نیز 170 هکتار از نخیلات آبپخش شهرستان دشتستان به روش آبیاری تحت‌فشار تغییر می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها