يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۱۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۱ تير ۱۳۹۴
شوک والیبال به خاطر باخت به لهستان، نایب قهرمانی شمشیربازان در آسیا، مدال‌آوری دوومیدانی کاران در غیاب بزرگان آسیا و بازگشت رحمتی به استقلال از مهمترین اتفاقات این هفته بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، در روزهایی ابتدایی این هفت روز ورزش، تیم ملی والیبال بر خلاف روند موفقی که در لیگ جهانی داشت، در دومین دیدار خانگی برابر لهستان تن به شکست داد و با این نتیجه شانس خود را برای صعود از مرحله مقدماتی لیگ جهانی کاهش داد. شوکی که به واسطه این شکست و کاهش شانس والیبال به ورزش ایران وارد شد، کافی بود تا کام ورزش و ورزشی‌ها در آغاز این هفته تلخ شود. 

البته در ادامه این هفته اتفاقاتی دیگری هم رقم خورد که نتایج آن برای ورزش خیلی خوب نبود اتفاقاتی مانند شکست‌های متوالی تیم بسکتبال جوانان در مسابقات جهانی، تجمع اعتراض آمیز هواداران پرسپولیس، اقدام دوباره شهرداری برای پلمپ استقلال و ... . 

اما در این هفته بودند رشته‌هایی که عملکرد ورزشکاران‌شان اتفاقاتی خوب را برای ورزش ایران رقم زد مثل شمشیربازان که در اسلحه سابر نایب قهرمان آسیا شدند و دوومیدانی‌کاران که در جایزه بزرگ آسیا مدال‌های زیادی گرفتند.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش به این شرح است:

حجازی دوباره آبی‌پوش شد
پنجشنبه گذشته پس از نشستی که میان پرویز مظلومی، سرمربی استقلال با آتیلا حجازی برگزار شد، قرار بر این شد تا وی به عنوان یکی از اعضای کادر فنی در این تیم مشغول به کار شود. این در حالی است که پیش از این در دوره مربیگری مظلومی در استقلال هم آتیلا به عنوان یکی از دستیاران وی با آبی‌پوشان همکاری داشت. همچنین مجید صالح و سیروس دین محمدی دیگر مربیانی هستند که طی فصل آینده در کنار پرویز مظلومی خواهند بود. برای لیگ پانزدهم بدنساز استقلال علی اصغر قربانعلی‌پور خواهد بود. حسین ترابپور هم مربی دروازه بان های استقلال خواهد بود و منصور پورحیدری نیز مدیر فنی استقلال است. آنالیزورهای استقلال نیز فرزاد مجیدی، محمد نوازی و مهدی ارژنگ نیا خواهند بود.

تجمع اعتراض آمیز هواداران پرسپولیس
 هواداران تیم پرسپولیس که طی روزها و هفته‌های گذشته و در شبکه‌های اجتماعی پیام‎هایی انتقادآمیز خود را در رابطه با شرایط موجود و از دست رفتن زمان مناسب برای بستن تیم در فصل نقل و انتقالات ارائه کرده بودند، شنبه گذشته برابر ساختمان باشگاه جمع شدند تا اعتراض‌شان را در این زمینه نشان بدهند. در همین رابطه ماموران نیروی انتظامی در محل تجمع هواداران که تعدادشان به ۱۰۰ نفر می‌رسید، مستقر شدند تا مشکلی ایجاد نشود. تجمع اعتراض آمیز هوادارن پرسپولیس چهارشنبه هم تکرار شد. 

شانس صعود والیبال کم شد
تیم ملی والیبال در هفته هفتم مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۵ طی دو دیداری که جمعه و یکشنبه شب گذشته در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد، مقابل لهستان صف آرایی کرد. ملی‌پوشان والیبال ایران در نخستین دیدار که همچون دیدار برابر آمریکا جمعیت زیادی از تماشاگران از آن استقبال کردند صاحب برتری ۳ بر ۲ شدند اما آنها در دومین دیدار خود با نتیجه ۳ بر یک مقابل قهرمان ۲۰۱۴  جهان تن به شکست دادند. با رقم این نتیجه که اولین شکست خانگی تیم ملی والیبال در این فصل لیگ جهانی محسوب می‌شود، شانس این تیم برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی کاهش یافت. 

اتفاقات هفته

حریفان آسیایی تیم ملی بسکتبال معرفی شدند
تیم ملی بسکتبال که برای صعود مستقیم به المپیک ۲۰۱۶ برزیل باید قهرمان مسابقات جام ملت‌های آسیا شود، در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با ژاپن، مالزی و نماینده جنوب آسیا دیدار می‌کند. قرعه کشی این رقابت‌ها در حالی یکشنبه گذشته انجام شد که هنوز سرمربی تیم ملی بسکتبال معرفی نشده است. 

اعلام رای پرونده شکایت پیکان از راه‌آهن
کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دوشنبه گذشته در خصوص رسیدگی به پرونده شکایت پیکان از راه آهن در رابطه با استفاده از بازیکنی به نام مارتین کایونگو موتومبا، اعلام کرد که این بازیکن به ۶ جلسه محرومیت از فعالیت فوتبالی و پرداخت یکصد و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است ضمن اینکه نتیجه هر یک از دیدارهای باشگاه راه آهن که از این بازیکن در مقابل تیم‎های پرسپولیس تهران، نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و سایپا البرز استفاده کرده است، سه بر صفر به نفع باشگاه‌های فوق الذکر اعلام می‎شود.

نایب قهرمانی شمشیربازان اسلحه سابر در آسیا
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا سه‎شنبه گذشته با برگزاری دیدار نهایی رقابت‎های اسلحه فلوره تیمی مردان درسنگاپور به پایان رسید. در این دیدار تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی، تیم اول آسیا در رنکینگ جهانی شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این در حالی است که در بخش انفرادی این اسلحه نیز مجتبی عابدینی صاحب مدال برنز شد.  درچارچوب این رقابت ها اسلحه فلوره بانوان نهم شد. تیم‌های اسلحه سابر بانوان و اپه مردان یازدهم شد. تیم اسلحه اپه بانوان در رده یازدهم قرار گرفت. فلوره مردان هم به عنوان نهم دست یافت. 

شمشیربازی  

14 مدال آسیایی دوومیدانی کاران در غیاب بزرگان
تیم ملی دوومیدانی ایران با کسب ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۶ برنز (در مجموع ۱۴ مدال) به کار خود در مسابقات جایزه بزرگ آسیا پایان داد. در این رقابت‌ها کیوان قنبرزاده دو مدال (یک طلا و یک نقره)، سجاد هاشمی آهنگری سه مدال (یک طلا، یک نقره و یک برنز)، محمدرضا وظیفه دوست  (یک مدال نقره)، مسلم نیادوست (دو مدال برنز)، سپیده توکلی (یک مدال برنز)، امیر مرادی (یک مدال برنز )و سبحان طاهر خانی (یک مدال برنز ) به دست آوردند. تیم ملی دوومیدانی ایران در حالی به کار خود در رقابت‌های جایزه بزرگ آسیا پایان داد که عملکردش نسبت به قبل بهتر و امیدوارترکننده شده است اما این موفقیت در غیاب برخی بزرگان آسیا رقم خورد.

استقلال در آستانه پلمپ مجدد
نماینده شهرداری منطقه دو به همراه ماموران کلانتری این منطقه سه شنبه راهی باشگاه استقلال شدند تا بار دیگر این باشگاه را پلمپ کنند. این اتفاق در حالی افتاد که چندی پیش نیز شهرداری منطقه این باشگاه را بخاطر شکایت‌های صورت گرفته پلمپ کرد که افشارزاده از پرداخت نخستین قسط تغییر کاربری ساختمان این باشگاه خبر داده بود اما ظاهرا این اتفاق رخ نداده تا بار دیگر ماموران شهرداری به ساختمان این باشگاه بروند.

بسکتبال 
تیم بسکتبال جوانان سه شنبه گذشته در حالی به دیدارهای خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان پایان داد که در هر سه دیدار برگزار شده در این مرحله متحمل شکست شد. فرزاد کوهیان در مرحله گروهی این رقابت‌ها پس از شکست برابر آمریکا (۸۳ بر ۵۳) و مصر (۶۲ بر ۵۹) نتیجه دیدار برابر کرواسی ( ۸۶ بر ۳۶) را هم واگذار کرد و در رده آخر گروه اول مسابقات قرار گرفت. تیم بسکتبال جوانان روز چهارشنبه در مرحله حذفی این رقابت ها مقابل ترکیه قرار گرفت 

بسکتبال - تیم جوانان

یک "یک" مهم در این هفته نقل و انتقالات فوتبال 
 طی این هفته رو به پایان کمال کامیابی نیا با انعقاد قراردادی دو ساله به جمع سرخپوشان پایتخت پیوست. رامین رضائیان بازیکن ملی‌پوش فصل گذشته راه‌آهن نیز به مدت دو فصل به جمع سرخپوشان پیوست. هادی نوروزی قراردادش را به مدت یک سال دیگر با پرسپولیس تمدید کرد. مهدی طارمی که این روزها مورد توجه تیم‌های کویتی و قطری قرار گرفته نیز از جمع سرخپوشان جدا شدو فرشاد احمدزاده هم برای حضور در پرسپولیس با مسئولان این تیم به توافق رسید. 

مهدی رجب‌‎زاده قراردادش را یک فصل دیگر با تیم ذوب آهن تمدید کرد. قاسم حدادی‌فر هم که بحث جدایی‌اش ذوب‌آهن مطرح شده بود، قراردادش را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد. ضمن اینکه کاوه رضایی به مدت یک فصل، هادی محمدی، احسان پهلوان، مهرداد قنبری به مدت دو فصل و دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، رشید مظاهری، محمدرضا عباسی هم به مدت سه فصل دیگر قراردادشان را با این تیم اصفهانی تمدید کردند. ذوب آهن همچنین برای لیگ پانزدهم محمد نژادمهدی بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال پدیده مشهد را با عقد قراردادی سه ساله به خدمت گرفت.

اتفاقات هفته

مصطفی اکرامی قرارداد خود را با گسترش فولاد تبریز برای یک فصل دیگر تمدید کرد. شهرام گودرزی هم به عنوان سهمیه دسته یکی گسترش فولاد با این تیم قرارداد همکاری امضا کرد.  

طی این هفته همچنین ابراهیم صادقی، کاپیتان تیم سایپا و حامد شیری قراردادشان را با این تیم تمدید کردند. 

 دیگر اینکه طی این هفته رضا عنایتی، مهاجم باسابقه استقلال پس از نشست با پرویز مظلومی از راین تیم جدا شد در حالیکه خسرو حیدری که قراردادش با آبی پوشان تمام شده بود قرارداد جدیدی را برای دو سال با آنها منعقد کرد. مهمتر از همه اینکه مهدی رحمتی دوباره به استقلال بازگشت و اینبار با قراردادی یک ساله و در اختیار گرفتن پیراهن شماره یک. رحمتی که در سالهای اخیر گرانترین دروازه بان فوتبال ایران بوده یکبار دیگر به استقلال برگشت تا شانس اول کاپیتانی آبی ها باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها