يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۱۵۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۱۱ تير ۱۳۹۴
بلومبرگ مدعی شد
خبرگزاری بلومبرگ از قول یک دیپلمات ایرانی مدعی شده تهران آماده اعطای «دسترسی مدیریت‌شده» به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،خبرنگار اعزامی شبکه خبری بلومبرگ به شهر وین که این روزها میزبان مذاکرات هسته‌ای است از قول یک دیپلمات ایرانی حاضر در این گفت‌وگوها مدعی شد تهران آماده اعطای دسترسی مدیریت‌شده به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

دیپلمات ایرانی مورد استناد بلومبرگ علاوه بر این مدعی شده تحریم‌ها در همان روزی که ایران به تعهدات هسته‌ای خود عمل کند، برداشته خواهد شد.

بلومبرگ علاوه بر این از قول یک دیپلمات غربی حاضر در مذاکرات هم گزارش داده لازم است گروه 1+5 زمان رفع تحریم‌ها علیه ایران را در بین خودش حل کند.

اجرای پروتکل الحاقی که قرار است ایران بر اساس توافق جامع اتمی، اجرای آن را بپذیرد، در هفته‌های اخیر محل بحث و اختلاف نظر و در مواردی حتی اشتباه در تفسیر از مفاد این پروتکل بوده است.

مقامات کشورهای غربی در هفته‌های گذشته خواستار بازرسی از مراکز نظامی ایران به موجب مفاد این پروتکل شده‌‌اند این در حالی است که این سند حقی برای آژانس جهت بازرسی یا دسترسی به مرکز نظامی ایران فراهم نمی‌کند.

علی‌رغم این، در صورتی که آژانس ادعایی مبنی بر فعالیت‌های اعلام‌نشده در یک مرکز نظامی مطرح کند، می‌تواند درخواست دسترسی به آن مرکز را مطرح کند.

در صورتی که ایران اسناد و مدارک آژانس را معتبر و کافی نداند می‌تواند با ارائه شواهدی به آژانس، این نهاد بین‌المللی را از نبود فعالیت مخفی قانع کند.

در صورتی که ایران و آژانس با ارائه اسناد و شواهد نتوانند یکدیگر را قانع کنند و ایران هم رسماً صحت اسناد ارائه شده را رد نکرده باشد، کشور پذیرنده پروتکل باید به سوالات آژانس پاسخ داده و آن را متقاعد کند. فراهم کردن دسترسی مدیریت‌شده به محل مورد درخواست آژانس یکی از این اقدامات است.

مقام ارشد ایرانی در بخش دیگری از اظهاراتش علی‌رغم بیان اینکه رایزنی‌های فعلی با آمریکایی‌ها تنها به موضوع هسته‌ای محدود هستند تصریح کرده در صورت توافق هسته‌ای افق‌های جدیدی به روی دو کشور گشوده خواهد شد.

او همچنین درباره موضوع بازگشت خودکار تحریم‌ها (Snapback) در حالت فرضی نقض توافق از سوی ایران آن را موضوعی دو طرفه خوانده و گفته ایران نیز در صورت نقض توافق از طرف مقابل می‌تواند برنامه هسته‌ایش را از سر بگیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها