أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۴۱۷۰
زمان انتشار: ۰۱:۰۹     ۱۲ تير ۱۳۹۴
حاشیه نگاری از دیدار صمیمی رهبری انقلاب با شاعران:
در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام به رسم هر سال جمعی از شعرای جوان و پیشکسوت به بیت رهبری رفتند و شب شعر برگزار کردند. امسال بیش از 70 درصد شاعران حاضر در جلسه از جوانان بودند و برای نخستین بار بود که به دیدار رهبر انقلاب می آمدند. در این مراسم پرشور پروانه نجاتی شعری درباره حجاب با زبان محاوره قرائت کرد که رهبر انقلاب در پایان شعر ابراز داشت کاش همه مادران بتوانند با دختران خود اینقدر صمیمی و با زبان صحیح حرف بزنند.
سرویس فرهنگی پایگاه 598- در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام به رسم هر سال  جمعی از شعرای جوان و پیشکسوت به بیت رهبری رفتند و شب شعر برگزار کردند. امسال بیش از 70 درصد شاعران حاضر در جلسه از جوانان بودند و برای نخستین بار بود که به دیدار رهبر انقلاب می آمدند.

در ذیل حاشیه ای از دیدار صمیمی رهبری انقلاب با شاعران آمده است:

-علیرضا قزوه جلسه را با شعری از حسین منزوی در‌ مدح امام حسن مجتبی  شروع کرد و پس از آنکه نام شاعر‌ را گفت، مقام معظم رهبری از اینکه منزوی‌شعری برای امام حسن مجتبی ‌دارند تعجب کردند.

-22 شاعر در محضر رهبرانقلاب شعر خواندند از جمله علی حکمت، رضا نیکوکار، مهدی مردانی، مهدی جهاندار، محمد صادق آتشی، محمد غفاری، فاطمه بیرامی، اسما سوری، معصومه فراهانی، عطیه سادات حجتی و همچنین حمید سبزواری، سعید بیابانکی، مرتضی امیری اسفندقه، غلامعلی حدادعادل، پروانه نجاتی، عباس احمدی و محمد رضا طهماسبی که سابقه شعرخوانی در حضور رهبری را داشتند.



-در ابتدای جلسه علیرضا قزوه مجری برنامه در اقدامی پسندیده اسامی جمعی از  شاعران انقلاب را که مرحوم شده اند قرائت کرد و مقام معظم رهبری نام مرحوم بهجتی را نیز به او یادآوری کردند.

-شعر رضا نیکوکار و محمد صادق آتشی درباره وحدت مسلمانان بود که با استقبال رهبری مواجه شد و ایشان یادآور شد که امروز اشعار با این مضامین لازم است.

-مهدی مردانی، مهدی جهاندار و محمد غفاری اشعاری در وصف امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام قرائت کردند.

-عطیه سادات حجتی و محمد رضا طهماسبی اشعاری در ارتباط با وقایع روز و بیداری اسلامی خواندند.

-عباس احمدی شعر طنزی درباره شاعری خواند که نقیضه ای بر شعر فاضل نظر بود و رهبر انقلاب از او سوال کردند که از خود اقای نظری اجازه گرفتین یا نه؟

-مرتضی امیری اسفندقه و غلامعلی حدادعادل شاعرانی بودند که رهبر انقلاب از آن ها خواست شعر بخوانند.

-این دیدار مصادف بود با -دهم تیر- روز صائب تبریزی و محمد غفاری این نکته را قبل از شعرخوانی خود بیان کرد و مقام معظم رهبری از او به دلیل اینکه یاد صائب را پاسداشت قدردانی کردند.

-شاعری از کشور آذربایجان با زبان ترکی پیش از شعرخوانی خود با رهبر معظم انقلاب به گفت و گو پرداخت و رهبری نیز به زبان ترکی پاسخ او را داد. در ادامه نیز از ولی الله کلامی شاعر زنجانی خواستند تا بخشی از شعر او را ترجمه کند.

-پروانه نجاتی شعری درباره حجاب با زبان محاوره قرائت کرد که رهبر انقلاب در پایان شعر ابراز داشت کاش همه مادران بتوانند با دختران خود اینقدر صمیمی و با زبان صحیح حرف بزنند.

-علی جنتی وزیر ارشاد همچون سال گذشته با تاخیری بیست دقیقه ای وارد جلسه شعرخوانی شد.

-علی موسوی گرمارودی و سیمین دخت وحیدی فرصت شعرخوانی خود را به شاعران جوان اختصاص دادند.

-سعید بیابانکی شعری‌ دفاع مقدسی با مضمون تفحص پیکر شهدا قرائت کرد و آنرا به ۱۷۵ شهید غواص تقدیم کرد.

دیدار رهبر انقلاب با شاعران از ساعت 20:30 شروع و تا ساعت 24 به طول انجامید و در همه ی این زمان رهبر انقلاب در کنار شاعران حضور داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها