أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۱۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۲ تير ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی رفسنجانی: شر این کوردلان که از این همه احساسات مردم در سالگرد شهادت شهدای هفت تیر نتوانستد درس عبرت بگیرند جز کیفر مرگ چه چیز می تواند از سر مردم کوتاه کند؟

رخدادهای 12 تیر 1361

چکیده

  • نیروهای عراقی که در روزهای اخیر از مناطق مرزی باختران عقب نشینی کرده اند ، نیروهای خود را در ارتفاعات آق داغ و ارتفاعات مشرف به سومار و نفت شهر متمرکز کردند.

 

  • سرهنگ نیک نژاد رئیس پلیس تهران: طی مدت 22 نفر از هواداران گروهک های منحرف وابسته به کارگران مبارز و اقلیت در بندرعباس و شهرستان میناب دستگیر و با تشکیل پرونده روانه زندان شده اند .

 

  • میرحسین موسوی : شیطان صفتان شب پرست که همیشه در کمین آفتاب می باشند این بار نیز به دستور ارباب جنایتکار خود شیطان بزرگ آمریکا آفتابی از کهکشان عظیم یاران امام را به خاک و خون غلطاندند.

 

  • به مناسبت شهادت آیت الله صدوقی که پس از اقامه نماز جمعه یزد به دست منافقین صورت گرفت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی تاکید کرد : شر این کوردلان را جز کیفر مرگ چه چیز می تواند از سر مردم کوتاه کند ؟

 

  • به گزارش خبرگزاری ها از واشنگتن ریگان در مصاحبه ای اعلام کرد سیاست خاورمیانه ای آمریکا مبتنی بر ایجاد مصرهای دیگر است.

شهرهای آزاد شده مرزی زیر آتش سنگین ارتش عراق

شب گذشته توپخانه دورزن دشمن چندین بار شهر قصر شیرین را هدف آتش سنگین خود قرار داد. بر اساس گزارش های رسیده نیروهای عراقی که در روزهای اخیر از مناطق مرزی باختران عقب نشینی کرده اند ، نیروهای خود را در ارتفاعات آق داغ و ارتفاعات مشرف به سومار و نفت شهر متمرکز کرده و شهرها و بخش های ویران شده مرزی را هدف آتش بارهای سنگین خود قرار می دهند.

خبر دیگر این که متجاوزین بعثی در ادامه جنایات خود پریشب و دیروز شهر مقاوم و شهید پرور آبادان و منطقه خرمشهر را هدف گلوله های دوربرد خود قرار دادند . بر اثر این حمله وحشیانه هشت تن از هم وطنان بیگناه شهید و 30 تن دیگر نیز مجروح شدند و به چند واحد مسکونی نیز آسیب وارد آمد . (1)

در جامعه ای که امنیت نباشد هیچ کس قادر به زندگی نخواهد بود

سرهنگ نیک نژاد رئیس پلیس تهران در مصاحبه ای گفت : در جامعه ای که امنیت نباشد هیچ کس قادر به زندگی نخواهد بود .  وی گفت : وظیفه پلیس تهران همان وظیفه کلی پلیس یعنی حفظ جان ، مال و ناموس مردم و برقراری حفظ نظم و امنیت شهری است و عوامل اجرایی آن کلانتری ها می باشند . پلیس تهران دارای 38 واحد انتظامی ، کلانتری ، پاسگاه و شهربانی تابعه می باشد که هر یک با پرسنل خدمت ، حفاظت شهر تهران ، شخصیت ها ، ادارات و موسسات دولتی را برعهده دارند . اگر چه در مقابل جمعیت هشت میلیونی تهران پرسنل ناچیز شهربانی چشمگیر نمی باشد ولی مجموعا به طور شبانه روزی نقاط مختلف شهر تهران تحت پوشش امنیتی قرار دارد و حداکثر تلاش به منظور برقراری نظم و تامین امنیت به عمل می آید . (2)

22 عضو فعال منافقین در هرمزگان دستگیر شدند

طی ده روز گذشته توسط برادران جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان هرمزگان 22 نفر از هواداران گروهک های منحرف دستگیر و مقدار 12 میلیون و 94 هزار و 53 ریال وجه نقد به همراه دو قبضه اسلحه و مقدار زیادی اجناس قاچاق کشف و ضبط شده است .

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان هرمزگان اعلام کرد : با کوشش برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان میناب بخش جاسک و سپاه پاسداران بندر لنگه طی ده روز گذشته ضمن کشف و ضبط نمودن دو قبضه اسلحه کمری به همراه 133 تیر فشنگ از قاچاقچیان در استان مقادیر زیادی پول نقد و اجناس قاچاق و طلاجات و ...کشف و ضبط شده و تحویل مقامات قضایی استان شده است.

بر اساس این گزارش طی همین مدت 22 نفر از هواداران گروهک های منحرف وابسته به کارگران مبارز و اقلیت نیز در بندرعباس و شهرستان میناب دستگیر و با تشکیل پرونده روانه زندان شده اند . (3)

میرحسین موسوی : آمریکا دستور ترور شهید صدوقی را صادر کرده است

در رابطه با شهادت جانگداز آیت الله صدوقی به دست عوامل مزدور آمریکایی پیامی از سوی میرحسین موسوی نخست وزیر انتشار یافت . در بخشی از این پیام آمده است : ماه صیام شاهد وضو ساختن یکی از طلایه داران و فرزندان راستین اسلام در خون خود شد ، شیطان صفتان شب پرست که همیشه در کمین آفتاب می باشند این بار نیز به دستور ارباب جنایتکار خود شیطان بزرگ آمریکا آفتابی از کهکشان عظیم یاران امام را به خاک و خون غلطاندند.

وی ادامه داد : به یقین شهادت مظلومانه حضرت آیت الله صدوقی قدس سره انسجام و وحدت مردم ایثارگر ما را مستحکم تر نموده و عزم آنان را برای یورش به قلب استکبار جهانی و نفاق و گرفتن انتقام خون آیت الله صدوقی این روحانی عارف و شجاع و دیگر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی از دشمنان وابسته به آمریکا در مرزهای میهنمان و در درون کشور مصمم تر می نماید . (4)

هاشمی : جز مرگ چیزی کیفر منافقین نیست

به مناسبت شهادت آیت الله صدوقی که پس از اقامه نماز جمعه یزد به دست منافقین صورت گرفت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی تاکید کرد : شر این کوردلان را جز کیفر مرگ چه چیز می تواند از سر مردم کوتاه کند ؟

در بخشی از این پیام آمده است : کشتن شخصیتی که تمام عمرش را در راه تحصیل و تعلیم اسلام خدمت به مردم مستضعف و مبارزه با ستم به کار گرفته در حال نماز و پیش چشم هزار انسان مرید و علاقمند برای قاتلان چه نتیجه ای جز نفرت و خشم عمومی می تواند داشته باشد و شر این کوردلان که از این همه احساسات مردم در سالگرد شهادت شهدای هفت تیر نتوانست درس عبرت بگیرند جز کیفر مرگ چه چیز می تواند از سر مردم کوتاه کند ؟(5)

ریگان : سیاست آمریکا ایجاد مصرهای دیگر است

به گزارش خبرگزاری ها از واشنگتن ریگان در مصاحبه ای اعلام کرد سیاست خاورمیانه ای آمریکا مبتنی بر ایجاد مصرهای دیگر است و آمریکا در درجه اول سعی دارد شرایط مناسبی را برای برقراری صلح میان لبنان و اسرائیل فراهم سازد.

آریل شارون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی که در شرق بیروت تشکیل شد رسما اعلام کرد نیروهای اسرائیل برای نابود کردن سازمان آزادیبخش فلسطین به لبنان وارد شده اند .

وی گفت : ما فکر می کنیم راهی برای متقاعد کردن سازمان آزادیبخش فلسطین برای خروج از غرب بیروت وجود دارد .شارون در جریان این کنفرانس مطبوعاتی بارها ابراز تمایل اسرائیل را به نابود کردن سازمان آزادیبخش فلسطین مورد تاکید قرار داد . وی با توجه به تماس های فشرده دیپلماتیک اظهار امیدواری کرد لبنان دومین کشوری باشد که با تلاویو قرارداد صلح امضا می کند !

خبر دیگر این که از سوی دیگر رهبران ملی لبنان با شرایط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خلع سلاح فلسطینی ها و مسلمانان لبنان مخالفت کردند . (6)

پی نوشت:

1-  اطلاعات ، 12 تیر 1361 ، صفحه 2
2- اطلاعات ، 12 تیر 1361 ، صفحه 2
3- اطلاعات ، 12 تیر 1361 ، صفحه 2
4- اطلاعات ، 12 تیر 1361 ، صفحه 3
5- کیهان ، 13 تیر 1361 ، صفحه 2
6- جمهوری اسلامی ، 12 تیر 1361 ، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها