يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۱۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۱۲ تير ۱۳۹۴
«فحش و ناسزا» ملائکه و شیرینی عبادت را از انسان دور می‌کند، وقتی عصبانی می‌شوید استغفرالله بگویید و در عصبانیت حرف‌هایی را نزنید که بار منفی داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ـ‌ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی (کارشناس مذهبی رسانه): چند عمل در دین تقبیح شده است؛ نخست ناسزا گفتن که ملائکه را از انسان دور می‌کند، شیرینی ذکر و عبادت را انسان می‌گیرد، وقتی عصبانی می‌شوید استغفرالله و لعنت به شیطان بگویید و زبانتان را عادت ندهید که در عصبانیت هر حرفی را بزنید که بار منفی دارد!

نکته دوم فردی که تنها می‌پرد، تنها مسافرت می‌رود، تنها مهمانی می‌رود و خلاصه خودش است و خودش! به خانواده اهمیت نمی‌دهد و تنها با رفقایش زندگی می‌کند این امر نهی شده است. همچنین فردی که خانواده‌اش را محتاج دیگران می‌کند، یعنی آنقدر به لحاظ مادی و معنوی تأمینشان نمی‌کند که آنها مجبور نباشند به سراغ دیگران بروند، این عمل نیز نهی شده است.

یکی از خطرناک‌ترین افراد در خانواده فردی است که به همسر و خانواده خود محبت نداشته باشد، طبعاً هر انسانی که باشد و اگر از سوی همسرش مورد توجه قرار نگیرد در دلش به دیگران توجه و تمایل پیدا می‌کند و این امر قبیح زمینه خیانت را در خانواده فراهم می‌کند.

برای خیلی گناهان در دنیا خداوند زمینه توبه را باز گذاشته است به این منظور که حریم‌ها شکسته نشود بنابراین حتی گناهان کبیره نیز از سوی خداوند زمینه توبه دارند، احکام همه گناهان در قرآن کریم مشخص شده است فردی که شنیده‌هایی حاکی از خیانت همسرش نیز به او رسیده اما تا زمانی که متوجه نشده نباید رأیی صادر کند، خداوند نیز اگر حدی برای گناهان قرار داده برای ثبات و حفظ نظام جامعه و رشد خانواده است.

در نهایت اگر فضل و رحمت خداوند و توبه‌پذیری او نباشد،‌ خیلی از ماها دچار مشکل می‌شدیم بنابراین همیشه باید از خداوند بخواهیم که توفیق امانت داری یک زندگی گرم با حفظ قلب خانواده‌هایمان را به ما عطا کند و ما را از طلاق و اختلاف و درگیری در کانون خانواده حفظ کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها