يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۱۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۱۲ تير ۱۳۹۴
وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" از کشته شدن یک مقام بلندپایه گروهک تروریستی داعش به نام " طارق بن طاهر العونی الحرزی " در حمله هوایی ائتلاف علیه سوریه خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، منابع آگاه خاطرنشان کردند الحرزی یکی از برجسته ترین معاونان ابوبکر البغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش ملقب به "امیر منفجرکنندگان" است.

جیمز دیویس سخنگوی پنتاگون گفت: الحرزی در حمله هوایی روز 16 ژوئن جاری در منطقه الشدادی استان الحسکه در شمال شرق سوریه به هلاکت رسید.

طارق الحرزی برادر علی الحرزی مسوول جذب نیرو در گروهک تروریستی داعش است که به گفته وزارت دفاع آمریکا در 22 ژوئن در حمله هوایی آمریکا به شهر موصل به هلاکت رسید.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: طارق الحرزی مسوول جمع آوری کمکهای مالی و جذب نیرو برای این گروهک تروریستی بود.

یک مقام بلندپایه آمریکایی در زمینه مسائل دفاعی گفت : طارق الحرزی تبعه تونس بود و در این کشور بطور غیابی به 24 سال زندان به دلیل دست داشتن در اقدام های تروریستی محکوم شده بود.

آمریکا اعلام کرده بود به هر کس که در خصوص چهار تن از سران داعش از جمله طارق بن طاهر الحرزی اطلاعات ارائه دهد، 20 میلیون دلار جایزه می دهد.



منابع یاد شده خاطرنشان کردند طارق الحرزی در سال 2003 پس از شرکت در جنگ علیه ارتش آمریکا در عراق در زندان بسر می برد اما توانست در سال 2012 از زندان تکریت بگریزد و به داعش در سوریه ملحق شود و به عنوان یکی از برجسته ترین معاونان ابوبکر البغدادی رهبر داعش منصوب شود. او در آموزش افراد انتحاری برای انجام انفجارهای بزرگ از خود ابتکار به خرج می داد.

به گفته منابع یاد شده طارق بن طاهر یکی از برجسته ترین طراحان عملیات حمله به سفارت آمریکا در لیبی و کشته شدن سفیر آن بشمار می رفت. او در آموزش دادن به برادرش علی الحرزی متولد سال 1986 نقش داشت که حلقه وصل میان او و گروههای تروریست در تونس ، لیبی ، سوریه و عراق محسوب می شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها