يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۲۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۲۱     ۱۲ تير ۱۳۹۴
امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر عبرت گرفتن از پیشینیان بیان کرد: انسان وقتی سرگذشت اقوام‌، ملل و دولت‌ها قبلی را مطالعه می‌کند، باید از آنها عبرت گیرد، همچنان که ما ده‌ها و صدها بار ظلم دشمن را تجربه کرده‌ایم، پس با این وضعیت نباید برخی تلاش کنند که آمریکا را به عنوان دوست معرفی کنند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌دره ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا منتهای رضایت خداوند از بندگان است

وی با اشاره به روز ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی بعد از اینکه به امر خداوند و اعلام  پیامبر به امامت منصوب شد و در زمانی که پیامبر رحلت کردند، 25 سال از حق خود به دلیل نداشتن یار و یاور چشم پوشی کرد

امام جمعه خرم‌دره ضمن سفارش بر توجه به اهمیت شب‌های قدر بیان کرد: این شب‌ها فرصت خودسازی و توبه از گناهان گذشته است.

حسینی در ادامه با محکوم کردن حمله ددمنشانه ناوگان آمریکا به هواپیما مسافربری ایران را که موجب به شهادت رسیدن 298 نفر شد، بیان کرد: دشمنی آمریکا با کشور ما از سالیان سال وجود داشته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه دشمن شناسی بیان کرد: بنا به فرموده ایشان مبادا از دشمن یک چهره بزک کرده  و غیر واقعی ارائه کنیم و مبادا دشمنی آنان را سهل بشماریم.

امام جمعه خرم‌دره  با تاکید بر عبرت گرفتن از پیشینیان بیان کرد: انسان وقتی سرگذشت اقوام‌، ملل و دولت‌ها قبلی را مطالعه می‌کند، باید از آنها عبرت گیرد، همچنان که ما ده‌ها و صدها بار ظلم دشمن را تجربه کرده‌ایم، پس با این وضعیت نباید برخی تلاش کنند که آمریکا را به عنوان دوست معرفی کنند.

حسینی ادامه داد: تا وقتی که دولت‌مردان ما اعتقادی به فرمایشات مقام معظم رهبری نداشته و اقتصادی مقاومتی را عمل نکنند و به این مسیر اعتقاد نداشته باشند وضع ما بهتر نخواهد شد.

وی با انتقاد از عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی بیان کرد: برخی به ظرفیت داخل ایران اعتماد نمی کنند، به جوانان کمک نکرده و مسائل و مشکلات موجود را رفع نمی‌کنند و فقط چشم به آمریکا و اروپا دارند.

امام جمعه خرم‌دره اظهار کرد: کسانی که چشم به آمریکا دوخته‌اند، قدرت ملت ایران را فراموش کرده و ظرفیت‌های داخلی را نادیده گرفته‌اند.

حسینی با تاکید بر اینکه مردم تحریم‌ها ، سوء مدیریت‌ها و خود تحریمی را تحمل می‌کنند، افزود: آن تحریمی که به مردم ضربه می‌زند تحریم آمریکا نیست بلکه عدم اعتقاد مسئولان به قدرت مردم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها