يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۲۰۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۱۲ تير ۱۳۹۴
امام جمعه رشت با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به مرحله پایانی خودش نزدیک شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تشنه توافق نیست و ما استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، منطقه گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت امروز، 12 تیر در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر، اظهار کرد: شب‌های قدر بزرگترین و بهترین ایام سال است، چراکه قرآن در شب قدر نازل شده و رهنمود خوبی برای ما در همه اعتقادی، اخلاقی، عملی و دستورالعمل زندگی است.

وی امیرالمومنین حضرت علی(ع) را نمونه تاریخ دانست و با اشاره به شهادت ایشان در شب 21 رمضان، افزود: علی(ع) الگوی روزه‌داران، مومنان و پرهیزگاران در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی است. او در عبادت اول بود، یتیم‌نواز بود و به محرومان رسیدگی می‌کرد، در اجرای عدالت بین دوست و دشمن فرق نمی‌گذاشت و حافظ بیت‌المال مسلمانان بود؛ حفظ بیت‌المال یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس دینی انس با قرآن را ثواب عظیم دانست و تصریح کرد: براساس روایتی از پیامبر(ص)، تعلیم و تعلم قرآن افضل اعمال است و ثواب 10 هزار حج را دارد. قرآن سبب می‌شود که انسان از پل صراط عبور کند و به تعداد آیات قرآن در درجات عالی بهشت قرار بگیرد. شفاعت قرآن شامل حال کسی که با آن مأنوس نیست، نمی‌شود. استان گیلان رتبه اول کشوری قرائت قرآن را دارد که مایه افتخار است.

قربانی به حادثه 12 تیر سال 67 اشاره کرد و گفت: هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوهای آمریکایی در خلیج فارس سرنگون شد و 298 نفر به شهادت رسیدند. دولت آمریکا بجای مجازات عاملان این جنایت به آنها نشان لیاقت داد. بدبینی ما نسبت به آمریکا از چنین اعمال جنایت‌کارانه‌ای نشأت می‌گیرد.

وی علامه امینی را مرزبان تشیع خطاب کرد و ادامه داد: کتاب الغدیر علامه امینی در دنیا بی‌نظیر است و جایگاه علمی و معرفتی ایشان را نشان می‌دهد؛ یکی از دانشمندان مصری پیشنهاد سوزاندن کتاب‌های علامه امینی را داد، چراکه منطق مقابله با این کتب را ندارند و لذا متوسل به چنین اعمالی می‌شوند. سوزاندن مساجد شیعیان و از بین بردن نمازگزاران در راستای همین بی‌منطقی است، اما نمی‌توان نور خدا را خاموش کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان رحلت حجت‌الاسلام‌والمسلمین یکتا، امام جمعه اسبق صومعه‌سرا در تسلیت گفت و اضافه کرد: حجت‌الاسلام یکتا در دوران مبارزه با رژیم ظلمانی پهلوی زحمات فراوانی در غرب گیلان کشید و با تبلیغات علیه حکومت طاغوت به وظیفه خود عمل کرد.

وی با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به مرحله پایانی خود نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تشته توافق نیست و ما استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم. همه دنیا می‌داند که نظر آمریکا و غرب این نیست که ما بمب اتم نداشته باشیم، بلکه می‌خواهند این جایگاه علمی را که بدون اتکا به آنها حاصل شده، از ما بگیرند، اما براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اینها خطوط قرمز ماست و هرگز تسلیم دشمن نمی‌شویم.

امام جمعه رشت با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان، یادآور شد: مسلمانان ایران همسو با سایر مردم مسلمان و آزادگان جهان در این روز به ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم که تنها نیستند. نکته‌ای که ما را می‌رنجاند، هشدار نامسلمانان داعش به حماس است که همانند عراق و سوریه با آنها نیز خواهند جنگید، لذا در شب‌های قدر دعا کنیم تا مسلمانان گرفتار در چنگال تروریست‌ها و جلادان نامسلمان آزاد شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها