کد خبر: ۳۲۴۲۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۳ تير ۱۳۹۴
یک مقام آمریکایی روز جمعه با بیان اینکه تعدادی از موضوعات باقی مانده در مذاکرات حل شده است، گفت نهایتا این وزرای خارجه کشورها هستند که باید تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی روز جمعه گفته است که در مذاکرات هفته گذشته برخی موضوعات باقی مانده میان ایران و گروه موسوم به 1+5 حل شده است.

این مقام آمریکایی بی‌نام که در جمع خبرنگاران غربی صحبت می‌کرد، گفت تعدادی از مسائل در «شب بیداری‌های» هفته گذشته حل شده است.

وی با این حال گفته است: «هیچ چیز مورد توافق نیست تا زمانی که بر سر همه چیز توافق شود. نهایتا تصمیمات سیاسی مهمی وجود دارد که تنها در سطح وزرا می‌تواند اتخاذ شود.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، روز گذشته همچنین یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیرا به تهران سفر کرده و با مقامات ایرانی دیدار داشت، در مورد نتایج این سفر گفت: «تصور می‌کنم که طرفین درک بهتری در مورد راه‌های حرکت رو به پیش به دست آورده‌اند، هرچند باید کارهای بیشتری صورت گیرد.»

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای از سه هفته قبل به صورت مداوم در شهر وین اتریش در جریان است.  باقی بودن اختلافات موجب شد تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) به مدت یک هفته تمدید شود. طرفین می‌گویند تا سه‌شنبه موفقیت یا شکست قطعی گفت‌وگوها را اعلام می‌کنند و به هیچ وجه دنبال تمدید بیشتر نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها