أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۲۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۳ تير ۱۳۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم گفت: خیلی‌ها با نیت خیر نیز زمانی پرچم اصلاح‌طلبی را بلند کردند اما مسیر اصلاحاتشان تبدیل به افساد شد چون کسی که خودش به شایستگی تراز یک انسان نرسیده نمی‌تواند جامعه را اصلاح کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم دیشب در مراسم شبی با قرآن و گرامیداشت درگذشت علامه حاج‌ علی‌اصغر صفارهرندی که در مسجد قائم‌المنتظر حکیمیه تهران برگزار شد، اظهار داشت: فرصت‌هایی در زندگی انسان وجود دارد که اگر انسان این فرصت‌ها را غنیمت بشمارد به پیشرفت‌ها و رشدهای بالایی می‌رسد.

وی افزود: مرحوم علامه صفار هرندی نیز همین فرصت در نقطه‌ای از زندگی‌اش به وجود آمد و خود ایشان تعریف می‌کرد زمانی که از ورزش برمی‌گشتم یکی از دوستانم مرا به مسجدی راهنمایی کرد و در آن مسجد پای صحبت امام جمعه‌ای نشستم که زندگی‌ام زیر و رو شد.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: مرحوم پدرم از جمله روحانیونی بود که علاوه بر مسجد و درس روزها کار نیز می‌کرد البته امروز برخی‌ها بی‌معرفتی می‌کنند و می‌گویند چرا روحانیون نمی‌روند مثل بقیه کار کنند در حالی که دانش و انسان‌پروری عین کار تولیدی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم تاکید کرد: انسان وقتی نقطه‌ای برای وصل پیدا کرد نباید کاری کنند که این نقطه قطع شود، بنابراین افراد مختلفی یک راهی را می‌پیمایند اما آنچه که سبب تفاوت و پیروزی یک شخص می‌شود همین پشتکار است.

انسان ممکن است در مرور زمان تغییراتی داشته باشد مثلا لباس و ادبیاتش تغییر کند اما روح حاکم بر ما هیچ وقت تغییر نمی‌کند و این همان اکسیر انسانی است که از یک نقطه نورانی سرچشمه می‌گیرد و دیگر از انسان خارج نمی‌شود و این مصداق روشن ولایت است.

وی ادامه داد: افراد زیادی هستند که بخش‌هایی از راه را درست پیموده‌اند اما یک جایی کم می‌آورند چرا که راه راه خطیری است و ما باید خودمان را برای روزهای پرخطر آماده کنیم.

صفارهرندی با اشاره به گفتمان اصلاحات گفت: در یک زمانی افرادی آمدند و گفتند که می‌خواهیم اصلاحات صورت دهیم در حالی که برای اصلاح طلبی و اصلاح گرایی باید قبل از آن صلاحیت‌ها اتفاق افتاده باشد یعنی یک شخص خودش به شایستگی تراز یک انسان رسیده باشد وقتی یکی خودش به این تراز نرسیده چطور می‌تواند جامعه را اصلاح کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم با بیان اینکه خیلی‌ها با نیت خیر علم اصلاح طلبی را بلند کردند گفت: متاسفانه مسیر اصلاح طلبی افراد تبدیل به مسیر افساد شد چرا که تربیت شدگی و کادر سازی موضوع اصلی ماست.

به گفته وی مساجد و حوزه‌های علمیه محل کادر سازی هستند و می‌توانند در تربیت کردن انسان‌ها موثر واقع شوند و این اصل مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

صفار هرندی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد متاسفانه امروز مهدویت را کسانی در دست می‌گیرند که بر ضد امام زمان عمل می‌کنند «مگر نبوده مگر نیست؟» بسیاری از مسیر انحرافی به بهانه مهدویت‌گرایی شروع شد.

وی به اهمیت کادر سازی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات سال‌های اول انقلاب همین بود امام مجبور شد کار را به دست کسانی بسپارد که به اصلاح فوت و فن کشورداری را بلدند اما مدتی که گذشت معلوم شد نمی‌شود کشور را به اتکای این افراد اداره کرد چرا که درست زمانی که دشمن به ما چنگ و دندان نشان داد آن مسئولان جا زدند.

صفار هرندی تاکید کرد: اگر انسان‌های الهی در مسند کارها نباشد کارها در جمهوری اسلامی آنگونه که باید و شاید جلو نخواهد رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها