أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۳۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۳ تير ۱۳۹۴
لس آنجلس تایمز:
این روزنامه آمریکایی نوشت: این ویدئو نخست می‌کوشد غرب را مقصر شکست احتمالی مذاکرات نشان دهد و از سوی دیگر می‌‌خواهد به ایرانی‌ها بگوید تیم مذاکره‌کننده ایران تلاش کرده بهترین توافق ممکن را به دست آورد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، روزنامه لس آنجلس تایمز در واکنش به ویدئوی اخیر وزیر خارجه ایران که با عنوان " پیام ایران به غرب: بین فشار و توافق یکی را انتخاب کنید" در شبکه اینترنتی یوتیوب منتشر شده است می پردازد و می نویسد که ایران در تلاش است تا در واپسین لحظه های مذاکره، شیوه چانه زنی پیش بگیرد.

 

وزیر امور خارجه ایران از کلیپ ویدئویی استفاده کرده تا شش قدرت جهانی را تحریک کند تا شیوه های "قهریه" را ترک کنند و با کشورش، توافق هسته ای امضا کنند.

ظریف، در این ویدئو کشورها را به قلدری کردن علیه ایران طی دو سال گذشته محکوم کرد  و گفت این کشورها تلاش دارند تا توافقی غیر منصفانه را به ایران تحمیل کنند. او گفت: این کشورها از فشار، تبعیض و تحریم های غیرمنصفانه استفاده کرده اند تا ایرانی ها را تنبیه کنند.

به نظر می رسد هدف از این ویدئو این است که فشار بیشتری ایجاد کند و نشان دهد اگر مذاکرات شکست بخورد مقصر این ناکامی آمریکا و سایر کشورهای درگیر مذاکرات است تا ایران. به نظر میرسد هدف دیگر این ویدئو این است که به ایرانی ها نشان دهد تیم مذاکره کننده ایران مستحکم ایستاده و تلاش کرده تا بهترین توافق ممکن را به دست آورد.

ظریف هم مانند سایر مسئولان ایرانی وعده داد که اگر توافق به دست بیاید، ایران به کشورهای دیگر در آنچه تهدید بزرگ پیش روی خاورمیانه می داند – یعنی داعش- کمک می کند.

او گفت: هدف مشترک ما امروز خطر روز افزون خشونت افرازی گرایان است.وی در بخش دیگری افزود که مذاکره کنندگان در آستانه یک توافقند و طرفین هیچ گاه تا این حدمواضع نزدیک به هم نداشته اند.

مسئولین ارشد دولت اوباما از اظهار نظر درباره این ویدئو خودداری کردند اما یکی از مسئولان وزارت خارجه که تاکید داشت نامش فاش نشود در جلسه با خبرنگاران اظهار داشت که مذاکره کنندگان در پایان خط هستند؛ اما شماری از موضوعات سخت حل نشده است که برخی از این موضوعات باید در سطح وزاری خارجه بررسی و حل شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها