يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۳۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۱۳ تير ۱۳۹۴
نشست معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان است و صالحی و مونیز مباحث فنی شب گذشته را ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، امروز شنبه در چهارمین روز تمدید هفت روزه توافقنامه ژنو سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران به همراه وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت ٩ صبح به وقت محلی(١١:٣٠به وقت تهران) در حال گفت‌وگو هستند.

از سوی دیگر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که شب گذشته تا ساعت 2 بامداد به مباحث فنی پرداختند مجدداً از ساعت هشت و نیم صبح به وقت محلی ١١ به وقت تهران دیدار خود را آغاز کرده‌اند که کماکان ادامه دارد.

گفته می شود قرار است سایر وزرای خارجه ١+٥ از فردا عصر وارد وین شوند و یا فردا شب یا دوشنبه صبح نشست ها با سایر وزرا نیز برگزار خواهد شد.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک که از روز چهارشنبه ٢٧ خرداد در وین در جریان است در ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو به نتیجه‌ای منجر نشد و طرفین توافق ژنو را برای هفت روز دیگر تمدید کردند.

ظریف و کری روز گذشته در اظهاراتی از پیشرفت در مذاکرات خبر دادند و در عین حال گفتند که هنوز کارها و موضوعات سختی وجود دارد که باید حل شود.

سید عباس عراقچی عضو ارش تیم مذاکره کننده هسته ای هم روز گذشته در اظهاراتی با تاکید بر اصول و خطوط قرمز در مذاکرات عنوان کرد ما به دنبال ترافق خوب براساس اصول و خطوط قرمزمان هستیم وگرنه بدون توافق به تهران بازمی گردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها