کد خبر: ۳۲۴۳۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۱۳ تير ۱۳۹۴
رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت گفت: سلامت آب‌های معدنی در طرح بزرگی بررسی و تائید شده است.
به گزارش پایگاه 598 ، حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در طرح بزرگی مبنی بر کنترل سلامت، آب‌های آشامیدنی و معدنی را به دقت تست کرده‌ایم، مشکل خاصی نبوده است.

وی در ادامه افزود: در بررسی‌های انجام شده میزان یون‌ها نیز بررسی شده که در این مورد هم مشکلی وجود نداشته و از این جهت آب‌های معدنی مورد تائید واقع شده‌اند.

حسین رستگار در مورد سلامت آب آشامیدنی عنوان کرد: سلامت آب‌های آشامیدنی باید توسط معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تائید و آزمایش شود، اما مطابق بر اصول هرچه میزان آب چاه در آب‌های آشامیدنی افزایش یابد، باید نظارت‌ها و کنترل ها نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: سال گذشته معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به علت غیر استاندارد بودن، برخی از چا‌ه‌ها را پلمپ کرد. امسال هم حتما برخوردهای اصولی و گسترده اعمال خواهد شد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اگر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جهت کنترل و آزمایش آب های آشامیدنی کمک و همکاری از آزمایشگاه مرجع سلامت بخواهد، قطعا همکاری خواهیم کرد زیرا آزمون‌های انجام شده روی آب‌های معدنی را می‌توان روی آب آشامیدنی نیز تست‌ کرد و تفاوت چندانی ندارد.

وی همچنین مطرح کرد: مسلما اگر آب مصرفی کنترل شده نباشد، دچار آلودگی می‌شود لذا باید نظارت‌ها بیشتر شود.

حسین رستگار افزود: گزارش‌ی تحت عنوان عدم سلامت آب‌های معدنی دریافت نکرده ایم.

پیش از این رستگار مطرح کرده بود: بیش از ۳۰ نوع آب آشامیدنی و آب معدنی از سطح بازار و بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی آن‌ها نتایج نشان داده‌اند که تمام آب‌های بسته بندی چه آشامیدنی و چه معدنی سالم هستند.

گفتنی است، آب‌های بسته‌بندی موجود در بازار به دو دسته آب‌های معدنی و آب‌های آشامیدنی تقسیم می‌شوند. آب‌های معدنی آب‌هایی هستند که از چشمه‌ها جمع آوری می‌شوند و آب‌های آشامیدنی آب‌هایی هستند که از رودخانه و یا آب‌ شرب پر می‌شوند که کارخانه‌های تولید کننده آب های بطری آشامیدنی روی آب‌های این نوع بطری‌ها از فرآیند اوزون برای کاهش آلاینده‌ها و بار میکروبی استفاده می‌کنند و میزان املاح آب را هم بررسی می کنند تا در حد طبیعی باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها