أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۴۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۷     ۱۳ تير ۱۳۹۴
در حالی که نخست‌وزیر یونان در تلاش است تا مردم را به دادن رأی «منفی» در همه‌پرسی طرح پیشنهادی وام‌دهندگان بین‌المللی تشویق کند، گزارش‌هایی از کمبود داروهای حیایتی و مواد غذایی در نقاط مختلف این کشور منتشر شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،ایندیپندنت، همزمان با تلاش شب گذشته نخست‌وزیر یونان برای تشویق مردم به دادن رأی منفی به همه‌پرسی فردا (یکشنبه) در مورد پیشنهاد وام‌دهندگان بین‌المللی، داروخانه‌داران و صاحبان سوپرمارکت‌های یونان در مورد کمبود داروهای حیاتی و مواد غذایی در کشور هشدار دادند.

الکسیس تسیپراس، نخست‌وزیر یونان شب گذشته با سخنرانی در مقابل حدود 25 هزار تن تظاهرکننده در آتن، آن‌ها را به دادن رأی «منفی» در همه‌پرسی فردا (یکشنبه) تشویق کرده و از آن‌ها خواست تا «کسانی که شما را به وحشت می‌اندازند» به مبارزه بطلبند.

این پیام در حالی بیان شد که گزارش‌هایی نگران‌کننده در مورد برخی بخش‌های خدماتی حیاتی یونان منتشر شده است، کشوری که زیر بار بدهی‌ها و کاهش درآمدهای مهم توریستی در حال کمر خم کردن است.

گزارش شده است که داروخانه‌داران، داروهای حیاتی همچون «تیروکسین» - برای درمان تیروئید - را ندارند.

مری پاپادوپولو، که مدیر یک داروخانه در ناحیه پلاکا است عنوان کرد که «ما تا هفته آتی با کمبود بیشتری مواجه خواهیم شد، مگر اینکه شرایط به شکل قابل توجهی تغییر یابند».

این اولین هشدار از این جنس نیست. هفته پیش بود که فدراسیون اروپایی صنایع و انجمن‌های داروسازی با نگارش نامه‌ای سرگشاده به کمیسیون اروپا هشدار داد که شبکه تأمین ملزومات پزشکی یونان از هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا پیچیده‌تر است و در نتیجه در مقابل اختلال «به‌طور خاص آسیب‌پذیر است».

در ادامه این نامه سرگشاده آمده است که اگر شبکه تأمین از هم بپاشد و ناکام بماند، می‌تواند «خطری برای سلامت عمومی» باشد.

بیشتر داروهای یونانی از خارج وارد می‌شوند و تخمین زده می‌شود که این کشور در این زمینه به شرکت‌های بین‌المللی حدود 1.1 میلیارد یورو بدهکار است و هرچند بزرگترین شرکت‌ها - همچون گلاکسو اسمیت کلاین و آسترا زنکا - طرح‌های مقتضی را مدنظر قرار داده‌اند اما هنوز مشخص نیست که اگر یونان از اتحادیه اروپا خارج شود، چه چیزی رخ خواهد داد.

در همین حال، رستوران‌ها و هتل‌ها - همچنین سوپرمارکت‌های اصلی - اعلام کرده‌اند که دچار کمبود مواد غذایی شده‌اند. جزایر میکونوس و سانتورینی، که از مراکز عمده جذب توریست هستند نیز اعلام کرده‌اند که مواد غذایی اولیه آن‌ها رو به اتمام است.

واسیلیس کورکیدیس، رئیس کنفدراسیون ملی تجاری یونان در همین زمینه گفته است: «واردات، صادرات، کارخانه‌ها، شرکت‌ها، حمل و نقل - همه چیز متوقف شده است».

همانند بخش پزشکی نیز، بیشتر مواد غذایی یونان از خارج وارد می‌شود اما زمانی که بانک‌ها دیگر قادر نیستند که پولی نقدی را انتقال دهند، شرکت‌ها نمی‌توانند پول خرید مواد را به شبکه‌های تأمین کالای خود پرداخت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها