أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۵۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۴ تير ۱۳۹۴
افخمی راد: اینکه واردات کالاهای لوکس افزایش یافته است صحت ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم،ولی اله افخمی راد معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه و تجارت با دفاع از عملکرد دولت یازدهم در 700 روز اخیر در حوزه تجارت خارجی اظهار کرد: سازمان توسعه و تجارت به عنوان مسئول تجارت خارجی، چارچوب و مقرراتی دارد و در چارچوب همین قوانین می تواند عمل کند

وی افزود: سیاست ما در تجارت خارجی به خصوص در بخش واردات بر اساس برنامه 5 ساله پنجم است، بنابراین ما مجاز نبوده و حق نداریم، غیر از این رفتار کنیم، زیرا در این صورت از جانب نمایندگان مجلس مورد سوال قرار می گیریم.

تنها ابزار ما برای جلوگیری از واردات بی رویه ابزار تعرفه ای است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که " ما حق نداریم برای واردات موانع غیر تعرفه ای و غیر فنی ایجاد کنیم " تاکید کرد: کسانی که انتقاد می کنند و می گویند سازمان توسعه و تجارت می تواند برای جلوگیری از واردات بی رویه کاری کند، بدانند که قانونا ما مجاز به این کار نیستیم و ثانیا گذاشتن موانعی برای واردات، باعث بروز مشکلاتی در روند تجارت خارجی کشور می شود .

افخمی راد تصریح کرد: ما نمی توانیم تحت تاثیر اینکه عده ای بگویند واردات کالایی کم شد و یا واردات آن زیاد شد؛ عمل کنیم، زیرا در حال حاضر برای اینکه واردات را تنظیم کنیم ابزاری که دولت و مجلس به ما داده تنها ابزار تعرفه ای است.

وی با اشاره به واردات برخی از کالاها که نمونه آن در داخل تولید می شود، عنوان کرد: اگر در حال حاضر ورود کالایی زیاد شده و در حال آسیب زدن به تولید داخلی است، ما باید تعرفه این کالا را طبق آن مراحلی که قانون پیش بینی کرده است اضافه کنیم که در حال حاضر هم این کار را انجام می دهیم.

رئیس سازمان توسعه و تجارت با اشاره به جزئیات میزان واردات در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته 52.7 میلیارد دلار واردات انجام دادیم، که این رقم به نسبت صادرات غیر نفتی ما حدود 2.7 میلیارد دلار اختلاف دارد و این عملکرد خوب دولت در این بخش را نشان می دهد.

منتقدین واردات ندانسته یک حرفی را تکرار میکنند!

معاون وزیر سابق صنعت خاطرنشان کرد: تراز تجاری ایران در سال گذشته 56 درصد نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته بهبود پیدا کرده است، بنابراین چه کسی حق دارد بگوید که واردات اضافه شده است؟معلوم نیست منتقدین چرا این حرفها را می زنند؟

افخمی راد خطاب به منتقدینی که از افزایش واردات کالاهای لوکس در این دولت انتقاد کرده بودند گفت: منتقدینی که می گویند واردات کالاهای لوکس افزوده شده است، بگویند کالای لوکس یعنی چه و تعریفشان از کالای لوکس چیست؟ اگر منظورشان کالاهای گروه 10 است، که تعرفه این گروه کالایی هم دو برابر دیگر گروه هاست.

وی با بیان این مطلب که "در حال حاضر ما بالاترین نظام تعرفه ای را در کشور داریم" عنوان کرد: مگر واردات کالاهای گروه 10 ما مجموعا چقدر بوده است؟ما 52.7 میلیارد واردات در سال 93 داشتیم و وقتی به میزان واردات کالاهای گروه 10 نگاه کنید، متوجه می شوید که اصلا قابل مقایسه با کالاهای گروههای دیگر نیست.

افخمی راد با ابراز ناراحتی از رفتار برخی منتقدان عنوان کرد: عده ای از منتقدین حرفی را می زنند، بدون اینکه به صحت و سقم حرفهای خود توجه داشته باشند، بنابراین اینکه واردات کالاهای لوکس افزایش یافته است صحت ندارد، واردات آنها باید با تعرفه تنظیم شود، که ما هم همین کار را کرده ایم.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم حتما به میزان واردات کالاهای بی رویه توجه دارد و نباید در این زمینه جوسازی صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها