أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۶۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۴ تير ۱۳۹۴
به دنبال افزایش مجدد قیمت مسکن مهر:
دارندگان مسکن‌مهر گردن‌شان از مو باریک‌تر و دیوارشان همچنان کوتاه است به‌طوری‌که واحدهای تحویل داده شده نیز به‌تازگی مشمول افزایش قیمت جدید شده‌اند. این افزایش قیمت که به اظهار دست‌اندرکاران شهر جدید پردیس براساس دستورالعمل شماره 3 مشمول تعداد 3500 واحد مسکونی فاز 3 پردیس شده است رقمی بالغ بر 4 تا 5 میلیون تومان است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، هنوز معلوم نیست متقاضیان و حتی دارندگان مسکن‌مهر که این روزها به‌دلیل تأخیر در تحویل واحدهایشان، خانه‌هایشان در حال فرسوده شدن است تا چه زمان باید مشمول افزایش قیمت‌های جدید شوند. دارندگان مسکن‌مهر گردن‌شان از مو باریک‌تر و دیوارشان همچنان کوتاه است به‌طوری‌که واحدهای تحویل داده شده نیز به‌تازگی مشمول افزایش قیمت جدید شده‌اند. این افزایش قیمت که به اظهار دست‌اندرکاران شهر جدید پردیس براساس دستورالعمل شماره 3 مشمول تعداد 3500 واحد مسکونی فاز 3 پردیس شده است رقمی بالغ بر 4 تا 5 میلیون تومان است که حتی صاحبان واحدهایی که کلید را تحویل گرفته‌اند نیز در زمان دریافت سند باید این مبلغ اضافه شده را پرداخت کنند.

نکته اما اینجاست که دارندگان واحدهای 111 مترمربعی فاز 3 پردیس که تاکنون مبلغی حدود 58 میلیون تومان را به حساب مسکن‌مهر پرداخت و بالغ بر 29 میلیون تومان نیز وام بانک مسکن‌مهر را دریافت کرده‌اند و برای آنها کارت اقساط صادر شده است و در واقع تسویه‌حساب کرده‌اند اکنون برای گرفتن کلید واحد خود بنابر دستورالعملی که به شماره 3  معروف است و ظاهرا در 6 تیرماه امسال ابلاغ شده باید مبلغی را در حدود 4 تا 5 میلیون تومان به اسم افزایش قیمت واحد خود به حساب مسکن‌مهر واریز و آنگاه برای دریافت کلید واحد مسکن‌مهر خود اقدام کنند.

هرمتر مربع 52هزار تومان گران شد

در این میان اظهارات مدیر پروژه فاز ۳ مسکن‌مهر پردیس خواندنی است. سلیم عبدی در گفت‌وگو با «وطن امروز» با تایید این افزایش قیمت به دسته‌بندی پروژ‌ه‌های فاز 3 پرداخت و گفت در فاز 3 تعداد 9 هزار واحد مسکونی ساخته شده یا در حال ساخت است که تعداد 2500 واحدی که 3 سال پیش تحویل شده‌اند مشمول این افزایش قیمت نمی‌شوند اما متقاضیان پروژه 3500 واحدی که از سال 1393 تحویل آنها آغاز شده است باید این مبلغ را بپردازند. عبدی درباره میزان مبلغ پرداختی هم گفت که کل مبلغ افزایشی 52 هزار تومان است. وی در پاسخ به این پرسش که پروژه 3500 واحدی پیش از این هم مشمول افزایش قیمت شده بود، پس دلیل این افزایش قیمت دوباره چیست؟ تصریح کرد: کل مبلغ افزایشی 52 هزار تومان است که دارندگان خانه‌های این پروژه 3500 واحدی تا پیش از این مبلغ 23 هزار تومان آن را پرداخت کرده‌اند و اکنون باید مابقی آن را که به ازای هر مترمربع 29 هزار تومان می‌شود به حساب مسکن‌مهر واریز کنند. مدیر پروژه فاز ۳ مسکن‌مهر پردیس دلیل این افزایش قیمت را برای مابه‌التفاوت ناشی از افزایش قیمت انشعابات آب، برق، گاز و مصالح ساختمانی اعلام کرد.  عبدی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن  براساس دستورالعمل شماره 3 وزارت راه و شهرسازی مشمول افزایش قیمت شده و افزایش قیمت هر مترمربع پروژه‌های مسکن‌مهر شرکت سرمایه‌گذاری مسکن حدود 67 هزار تومان است، بیان کرد: این شرکت 15 هزار تومان- بابت تاخیر- جریمه شده و به این ترتیب متقاضیان باید برای هر مترمربع حدود 52 هزار تومان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت به دلیل گران شدن تعرفه آب، برق و گاز است، تاکید کرد: تعرفه برق تک‌فاز 250 هزار تومان بود که وزارت نیرو الان بابت آن یک‌میلیون و 60 هزار تومان می‌گیرد، از سوی دیگر تعرفه برق 32 آمپر سه‌فاز  5/3 میلیون تومان و تعرفه برق سه‌فاز 52 آمپر 5/5 میلیون تومان است. مدیر پروژه فاز مسکن‌مهر پردیس یادآور شد: تعرفه آب از 450 هزار تومان به یک‌میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته ضمن آنکه کنتور برق را 120 هزار تومان می‌گرفتیم که الان قیمت آن به 214 هزار تومان افزایش یافته است. عبدی با بیان اینکه 1200 تا 1300 واحد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن باقی‌مانده تا تمام شود، افزود: افزایش قیمت شامل 3500 واحد می‌شود و واحدهایی که تحویل شده در زمان تحویل سند باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت را پرداخت کنند. به هرحال این قصه سر دراز دارد و هر زمان که سازندگان مسکن‌مهر دچار کمبود اعتبارات می‌شوند با صدور دستورالعملی جدید، کلاه دیگری از سر متقاضیان این واحدها برمی‌دارند. نیک پیداست که تأمین زیرساخت‌ها و نصب انشعابات واحدهای مسکن‌مهر چند سالی است که به تأخیر افتاده و پیش‌بینی می‌شود که همچنان در تأخیر بماند بنابراین به‌طور قطع وزارت نیرو و پیمانکاران در هر زمان که بخواهند این زیرساخت‌ها و انشعابات را تهیه و نصب کنند با افزایش قیمت دوباره‌ای روبه‌رو شده و باز هم آن را از ساکنان و دارندگان واحدهای مسکن‌مهر طلب می‌کنند همچنانکه تاکنون این کار را کرده‌اند.

حقیقت تلخ ماجرا اینجاست که همین 3500 واحد مسکن‌مهری مشمول افزایش قیمت شده‌اند هنوز قابل سکونت نیستند و حتی با پرداخت این مبلغ نیز به آب، برق، گاز و دیگر امکانات رفاهی مندرج در قرارداد خود نخواهند رسید. نکته مهم اینکه هم‌اکنون از هر واحد مسکونی که هیچ امکاناتی ندارد و قابل سکونت هم نیست مبلغ 300 هزار تومان بابت شارژ، هزینه نگهبانی و نظافت که البته وجود خارجی هم ندارد، می‌گیرند که رقم دریافتی در مجموع به عدد یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد و این گرفتن‌ها همچنان ادامه دارد، چراکه وزارت راه و شهرسازی اگرچه این طرح را به حال خود رها کرده اما فاجعه‌بارتر آنکه نظارت را هم از دستور کار خود خارج کرده و به طور تلویحی به پیمانکاران و مدیران پروژه اجازه داده است هر طور که می‌توانند سر مردم کلاه بگذارند و پول‌های بی‌حساب و کتاب را بگیرند و در جیب بگذارند.

افزایش ۵میلیون تومانی مسکن‌مهر

اگر کمی به عقب بازگردیم می‌بینیم در حالی در دی‌ماه سال 1392 واحدهای مسکن‌مهر فاز ۳ پردیس مشمول دستورالعمل شماره ۳ افزایش قیمت نشدند که اکنون و با گذشت ۱۸ ماه افزایش حدود ۵میلیون تومانی قیمت این واحدها با استناد به همین دستورالعمل توسط شرکت عمران این شهر کلید خورده است.  تسنیم در این باره نوشت، هفته گذشته سرپرست شرکت عمران پردیس از ایجاد کمیته سرمایه‌گذاری تأمین مالی این شهر خبر داده و گفته بود تاکنون 2 جلسه این کمیته برگزار شده و یکی از اهداف این کمیته حل مشکلات مربوط به خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس است.

بنابر اظهار حسین رجب‌صلاحی بر این اساس پروژه‌هایی که در سطح شهر است شناسایی و بحث‌های سرمایه‌گذاری آن در کمیته سرمایه‌گذاری تأمین مالی طرح می‌شود. وی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن‌مهر نیز یکی از برنامه‌هایی است که در کمیته سرمایه‌گذاری پیگیری می‌شود بنابراین هر پروژه‌ای که بتواند به رفع مشکلات مسکن‌مهر کمک کند در کمیته یادشده طرح خواهد شد و منابع مالی پروژه‌های شناسایی‌شده در کمیته سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران تأمین می‌شود، تأکید کرده فلسفه وجودی کمیته سرمایه‌گذاری این است که سرمایه‌گذار را شناسایی کرده تا به این ترتیب پروژه‌های شهر پردیس اجرا شود.  گفتنی است دستورالعمل شماره 3 افزایش قیمت مسکن‌مهر ابلاغی وزارت راه‌وشهرسازی در دی‌ماه 1392 در زمان مدیرعاملی مهدی هدایت در شرکت عمران پردیس، شامل حال واحدهای فاز 3 نشده بود! البته همان زمان 23هزار تومان (برای هر مترمربع) در راستای تسریع در روند ساخت‌وساز از متقاضیان دریافت و به پیمانکاران پرداخت شد به این شرط که تا آخر اسفند 1392 پروژه‌ها به اتمام برسد. مبلغ 14500 تومان از این مبلغ بابت جریمه‌های پیمانکاران (تأخیر در ساخت) بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها