أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۶۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۱۴ تير ۱۳۹۴
گفته می‌شود وی دارای دو پاسپورت «اتریشی و ایرانی» است و جزو افراد دو تابعیتی در کشور محسوب می‌شود که توانسته به بالاترین سطوح مدیریتی کشور دست یابد و سابقا نیز اداره چند شرکت متعلق به غلامرضا آقازاده را در سوئیس به عهده داشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا،سال گذشته بود که رئیس‌جمهور در جمع فعالان اقتصادی کشور تاکید کرد که در این دولت پسر عمه پسر خاله نداریم. در واقع رئیس جمهور دنبال اثبات این موضوع بود که نشان دهد جایگاهی برای رانت‌های مبتنی بر فامیلی و آشنائیت قائل نیست. هرچند خیلی زود خلاف بودن این ادعای رئیس جمهور با رسانه‌ای شدن لیست بلند بالایی از انتصابات فامیلی در دولت یازدهم آشکار شد اما حقیقتا دولت شیوه‌ای جدید برای انتصاب را علاوه بر انتصابات فامیلی ابداع کرده است!
 
چندی پیش رسانه‌ها از انتصابات جدید در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا خبر دادند. طی احکام جدید محمد سعیدی که پیش‌تر از مقامات ارشد سازمان انرژی اتمی ایران بود به سمت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی انتخاب شد. رسانه‌ها در همان ساعات ابتدایی اعلام این خبر از دست داشتن یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور در انتصاب وی سخن گفتند.
 
هرچند سعیدی سابقا به‌عنوان معاونت امور بین‌الملل این شرکت فعالیت کرده است اما ترفیع تا این اندازه این عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جایگاهی که هیچ ارتباطی با سابقه کاری و تحصیلی وی ندارد تعجب همگان را برانگیخت.
 
سعیدی در دوره حسن روحانی، عضو تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای بود و زمان ریاست لاریجانی بر شورای عالی امنیت ملی نیز درکسوت معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی انتخاب شد. رزومه مدیر عامل جدید شستا بسیار متنوع است٬ اما در هیچ کجای آن سابقه مدیریت بر یک شرکت سرمایه‌گذاری دیده نمی‌شود.
 
سعیدی کیست؟
 
سعیدی متولد ۱۳۴۰ در شهرستان اراک است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته انقلاب به توزیع روزنامه مبادرت داشت و با شکل‌گیری وزارت اطلاعات جذب این وزارتخانه شد. نام محمد سعیدی در زمان وزارت علی فلاحیان و قتل‌های زنجیره‌ای از سوی برخی جریانات در لیست طراحان و مباشران این قتل‌ها قرار گرفت. وی پیش از ورود به سازمان انرژی اتمی ایران مدتی در زمان تصدی وزارت نفت توسط «آقازاده» به عنوان رابط وزارت نفت با وزارت اطلاعات فعالیت کرد.
 
سعیدی پس از انتصاب آقازاده به‌عنوان رییس سازمان انرژی اتمی ایران به همراه وی به این سازمان رفت و با استفاده از روابط خود با نامبرده به عنوان قائم مقام سازمان انرژی اتمی ایران منصوب شد.
 
جالب آنجاست که مدارک تحصیلی محمد سعیدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وی تنها فردی در کشور است که بعد از اخذ مدرک دیپلم توانست مفتخر به اخذ سه دکترای حقوق بین‌الملل، دکترای شیمی و دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه‌های مختلف شود.
 
هرچند نزدیکان به دولت دائما لفظ بی‌سواد را به منتقدان نسبت می‌دهند اما تلاش یکی از اطرافیان رئیس‌جمهور برای انتصاب سعیدی با سابقه تحصیلی سراسر ابهام نشان می‌دهد که دولت چندان هم نسبت به بکارگیری افراد با سوابق مجهول‌ به شرط همراهی با خود بی‌رغبت نیست.
 
 
سعیدی در زمان عضویت در تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای لپ‌تاپ حاوی اطلاعات حساس هسته‌ای کشور را در سال ۱۳۷۸ گم کرد و حتی در مقطعی نیز متهم به جاسوسی شده بود.
 
گفته می‌شود وی دارای دو پاسپورت «اتریشی و ایرانی» است و جزو افراد دو تابعیتی در کشور محسوب می‌شود که توانسته به بالاترین سطوح مدیریتی کشور دست یابد و سابقا نیز اداره چند شرکت متعلق به غلامرضا آقازاده را در سوئیس به عهده داشته است.
 
حال معلوم نیست با وجود نیروهای خبره و تحصیل‌کرده در کشور انتصاب فردی با رزومه پر از ابهام در راس شرکتی که حدود ده درصد از ارزش بورس اوراق بهادار تهران را برعهده دارد و مجموعه سود شرکت‌های زیر مجموعه آن سالانه حدود ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد چه معنایی دارد.
 
شایان ذکر است چندی پیش محمد سعیدی در گفت‌وگویی از سیاست مذاکراتی روحانی دفاع کرده بود که برخی از فعالان سیاسی انتصاب بی‌ضابطه وی به مدیر عاملی یکی از بزرگترین شرکت‌های موجود در کشور را نتیجه این خوش‌خدمتی به دولت معرفی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها