يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۶۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۱۴ تير ۱۳۹۴
پس از سخنان رهبری خطاب به گروه‌های خودجوش صورت گرفت
پس از سخنان رهبری خطاب به گروه‌های خودجوش مردمی و جناح مومن فرهنگی فراخوان بخش ویژه ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع شهدای 7 تیر اعلام شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،در پی سخنان اخیر مقام معظم رهبری در گلایه از کم‌کاری مسئولان فرهنگی در معرفی شهدای هفتم تیر و خطاب ایشان به گروه‌های خودجوش فرهنگی در این زمینه، دبیرخانه جشنواره مردمی عمار ضمن فراخوانی بخش ویژه دوره ششم این جشنواره را به این امر اختصاص داده است.

متن فراخوان به این شرح است:

«این حادثه شهدای هفتم تیر ظرفیت عجیبی دارد برای معرفی شدن... ما کم‌کاری داشتیم؛ اینها را معرفی نکردیم. خیلی کار می‌شد کرد و باید کرد؛ دستگاه‌های مسئول و همه ما دچار کم‌کاری هستیم؛ و به نظر می‌رسد که این کار را هم بایستی سپرد به جناح فرهنگیِ مؤمنِ انقلابیِ مردمیِ خودجوش؛ این جوان‌هایی که می‌بینید در اطراف کشور به‌طور خودجوش کارهای فرهنگی انجام می‌دهند.»

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خانواده شهدای هفتم تیر یکبار دیگر چارچوب و قاعده فعالیت فرهنگی و هنری در جمهوری اسلامی را ترسیم کرد و نهیب زد که در برنامه‌ریزی‌ها باید بیش از همه جا، فرصت‌ها ـ و از جمله فرصت بزرگی به نام شهدای هفتم تیر ـ را شناخت و سپس در اجرا به نیروهای داوطلب و خودجوش مردمی تکیه کرد.

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار با خرسندی از این راهگشایی نظری و عملی مقام معظم رهبری، همچنان فعال‌سازی پتانسیل‌های مردمی و خودجوش را در حوزه هنر انقلاب اسلامی اولویت اصلی خود می‌داند و ضمن مسئول دانستن خود در قبال این بیانات، در ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار ـ که به حول و قوه الهی امسال نیز در ایام پاسداشت حماسه نهم دی ماه برگزار می‌شود ـ بخش ویژه‌ای برای معرفی شهدای هفتم تیرماه در نظر می‌گیرد.

بنابر آنچه گفته شد از عموم علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی، هنرمندان متعهد و به ویژه فعالان فرهنگی خودجوش دعوت می‌شود ضمن تولید آثار حرفه‌ای یا آماتور پیرامون «واقعه و شهدای هفتم تیر»، در بخش ویژه این موضوع در ششمین دوره جشنواره عمار ـ که فراخوان رسمی آن متعاقباً منتشر می‌شود ـ شرکت کنند.

همچنین محورهای پیشنهادی زیر بر اساس سخنان مقام معظم رهبری برای تولید اثر پیرامون این واقعه پیشنهاد می‌شود:

تأثیر واقعه هفت تیر برای جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی
برکات واقعه هفتم تیر در افشای حقوق بشر آمریکایی
معرفی شخصیت شهید بهشتی به فضای داخلی و بین‌المللی
معرفی چهره‌ها و 72 شهید حادثه هفت تیر
خانواده‌های شهدای هفت تیر
شهدای واقعه انفجار دفتر ریاست جمهوری به ویژه شهید رجایی و شهید باهنر

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها