أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۷۰۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۲     ۱۴ تير ۱۳۹۴
در واکنش به عملیاتی شدن دومین سامانه الغدیر
خبرگزاری غربی در گزارشی درباره عملیاتی کردن دومین سامانه راداری الغدیر توسط سپاه پاسداران نوشت ایران در بحبوحه مذاکرات و به منظور تقویت دفاع هوایی در قبال تهدیدات نظامی، سامانه بومی راداری را به کار گرفت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،یک خبرگزاری مطرح غربی عملیاتی شدن سامانه راداری الغدیر در جنوب ایران توسط سپاه را بخشی از اقدامات تهران به منظور تقویت توان دفاع هوایی خود برای مقابله با تهدیدات آمریکا و اسرائیل خواند.  

دومین سامانه راداری «قدیر»، عصر روز گذشته با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در سایت راداری پدافند هوایی سپاه در اهواز، وارد چرخه عملیاتی شد.

این رادار قابلیت کشف هواپیماها تا فاصله 600 کیلومتری، موشک بالستیک 1100 کیلومتری و در ارتفاع 100 کیلومتری را دارا است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «ایران رادار جدید دور برد ساخت داخل به کار می‌گیرد»، خبر عملیاتی شدن سامانه راداری القدیر در جنوب کشور را بازتاب داد.

در این گزارش آمده است: «ایران می‌گوید یک سیستم راداری دور برد جدید ساخت داخل را عملیاتی کرده است که این اقدام فرستادن نشانه و پیامی مبنی بر تقویت توان دفاع هوایی این کشور است در حالی که شاید شاهد آخرین روزهای مذاکرات هسته‌ای آن با قدرت‌های جهانی باشد».

در ادامه گزارش می‌خوانیم: «پس از تهدیدات مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره اقدام نظامی احتمالی برای برچیدن برنامه هسته‌ای ایران، این کشور  اقداماتی را برای توسعه توان دفاع هوایی خود انجام داده و همچنین برای تحویل سامانه پیشرفته زمین به هوای اس 300 از روسیه در مذاکره بوده است».

این دومین رادار قدیر است که پس از 6 ماه فعالیت آزمایشی وارد چرخه عملیاتی شده و رادار سوم از این دست رادارهای برد بلند تا ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

از این رادار توانمند (ساخته شده در مرکز جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه) برای کشف اهداف هوایی، هواپیماهای رادارگریز (استیلز)، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک و نیز ماهواره‌های در مدار پایین (لئو) استفاده می‌شود.

رادار آرایه فازی «قدیر» با قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک، در نقاط مختلف میهن اسلامی نصب شده و اطلاعات آن قابل انتقال به تمام نقاط کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها