يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۷۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۵ تير ۱۳۹۴
استاد گروه زنان دانشگاه تهران گفت : به غیر از سرطانهایی كه منشاء ژنتیك دارند، نفش انتقال بیماری سرطان از مادر به جنین درست نیست .
به گزارش پایگاه 598 ،دكتر بتول حسین رشیدی استاد گروه زنان دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با پیشرفت تكنولوژی و افزایش عمر بیماران سرطانی در سالهای اخیر قضیه باروری در این بیماران بسیار مهم و جدی شده و ما نیز به عنوان متخصصین نازایی و همكاران ما به عنوان متخصصین انكولوژی باید به این مسئله توجه داشته و حتما قبل از انجام رادیوتراپی جلسات مشاوره ای با بیمار انجام شود.

وی گرفتن جنین و یا حتی تخمك را قبل از رادیوتراپی مهم دانست و افزود: با روشها و پروتكل های موجود حال حاضر در هر زمانی كه همكاران آنكولوژی فرد را به ما معرفی كنند ، تحریك تخمك گذاری را میتوان شروع كرده و براساس مطالعات انجام شده در این زمینه نتایج این روش موفقیت خوبی داشته و تعداد تخمك ها و فریز كردن هم قابل قبول است.

دكتر رشیدی تصریح كرد: به غیر از سرطانهایی كه منشاء ژنتیك دارند، نفس انتقال بیماری سرطان از مادر به جنین درست نیست ولی در هر صورت زمینه ژنتیكی در این جنین ها وجود دارد.

وی در پایان خاطر نشان كرد: شیوع سرطان نسبت به گذشته بسیار زیاد شده كه این موضوع مهم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد ولی به دلیل پیشرفت روش های كمك باروری تولید مثل ، مانند فریز تخمك و با افزایش تكنولوژی در درمان های سرطان و روش های كمك باروری موارد بارداری حین سرطان زیاد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها