يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۷۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۵ تير ۱۳۹۴
پس از ورود انواع خودروهای لوکس- از پورشه گرفته تا مازراتی - که قیمت‌های آنها به چندین میلیارد تومان هم می ‌رسد، موتورسیکلت های لوکس و غربی هم به صورت قابل توجه وارد تهران شده‌ اند تا آنهایی که خرید خودروهای لوکس عطششان را فروکش نمی کند، این بار پولهای خود را خرج خرید این مدل وسیله نقلیه کنند.
به گزارش پایگاه 598 ،بازار موتورسیکلت تهران این روزها شاهد عرضه موتورسیکلت‌ هایی است که از حداقل یک میلیون و چند صد هزار تومان تا بیش از ۱۴۰ میلیون تومان ارزش دارند. در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌ بندی کرد. گروه اول ارزان‌ ترین‌ ها با حجم موتور ۱۲۵ سی‌ سی هستند که از رنج قیمتی یک میلیون و چندصدهزار تومان شروع می ‌شوند.

گروه دوم موتورسیکلت‌ های با حجم موتور ۱۳۵ تا ۲۰۰ سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل چهار میلیون به فروش می ‌رسند. گروه سوم موتور سیکلت‌ ها، محصولات با حجم موتور ۲۵۰ سی ‌سی هستند که از حدود ۱۵ میلیون تومان ارزش دارند.

تا اینجا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند اما در گروه چهارم موتورسیکلت ‌ها که شاید به آنها بتوان لوکس گفت با حجم موتوری بیش از ۲۵۰ سی‌سی تا ۱۱۰۰ سی‌ سی هستند؛ موتورسیکلت‌ هایی که قیمت آنها از ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا رنج قیمت یک خودروی لوکس هم می‌ رسد.

بررسی های صبحانه از برخی فروشگاههای عرضه کننده این موتورسیکلت ها نشان می دهد گران ترین مصداقی که فعلا برای فروش موتورسیکلت های لوکس وجود دارد، یک عدد BMW تولید شده در سال ۲۰۱۴ است که مدل آن «S ۱۰۰۰PR» اعلام شده و کاملا صفر کیلومتر است.

این موتورسیکلت ۶ دنده ای، با ظرفیت باک ۱۷.۵ لیتر و مصرف سوخت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، می تواند گزینه ای مطلوب برای برخی بچه پولدارهای پایتخت نشین یا کلانشهرهای دیگر کشورمان باشد که علاقمند به پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان برای این وسیله هستند؛ هرچند خرید و استفاده از آن، دارای شرایط و دردسرهای خاص خود است.

همچنین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا تولید شده در سال ۲۰۱۴ و از نوع «CBR ۱۰۰۰ RR» هم با جعبه ابزار مخصوص و دزدگیر خاص، به قمیت ۱۳۰ میلیون تومان موجود است.

موتورسیکلت دیگری که در این رنج قیمت وجود دارد Suzuki ۱۴۰۰ GSX است که اگرچه مدل آن مربوط به سال ۲۰۰۸ است و کمی از ان استفاده شده، اما قیمت آن جهت فروش ۱۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که مشخص نیست این قیمت در صورت وجود یک دستگاه موتورسیکلت مدل ۲۰۱۴ از این نوع، چقدر تخمین زده می شد.

با این اوصاف، اگرچه محدویت های قانونی و نظارت های دقیق نیروی انتظامی در خصوص استفاده از این موتورسیکلت ها، کار را برای دارندگان یا علاقمندان مرفه این وسیله نقلیه سخت کرده است، اما هنوز هم هر ازگاهی می توان صدای غرش این موتورها را در سواحل و خیابانهای خلوت شمال کشور یا پیست های مسابقه شنید تا مشخص شود هر چیز لوکس و قابل فخر فروشی در این کشور، طرفداران سینه چاکی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها