يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۸۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۱۵ تير ۱۳۹۴
رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه برخورد خلاف قانون وزارت علوم با دانشجویان بورسیه آبروی این وزارتخانه را خدشه‌دار کرد، گفت: دادستان کل کشور باید بعنوان مدعی‌العموم به موضوع بورسیه‌ها ورود پیدا کند و مسببان این ظلم را تسلیم دادگاه کند.
به گزارش پایگاه 598 ،سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌وگو با فارس پیرامون موضوع بورسیه‌ها و ظلمی که در این خصوص به دانشجویان شده است، اظهار داشت: مسئله‌ای که در ابتدای دوره مدیریت جدید در وزارت علوم اتفاق افتاد این بود که برخی تلاش کردند افرادی که بدلایل اخلاقی و امنیتی از دانشگاه‌ها اخراج شده بودند را برگردانند و در مقابل نیز نسبت به نیروهای متدین و متخصص که وزارت علوم طی مراحل قانونی برای جذب در هیأت علمی بورسیه کرده بود، برخورد سیاسی کردند.

وی افزود: این وضعیت زمانی بود که به جهت تخلفات محرز فرجی‌دانا در اداره وزارت علوم، مجلس شورای اسلامی تصمیم به استیضاح وی گرفته بود. در این بین عده‌ای با اقدامی خلاف قانون و اخلاق و شرع سعی کردند جلوی استیضاح را بگیرند و موضوع بورسیه‌ها را روزنامه‌ای کردند و با آبروی بسیاری از دانشجویان بازی کردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این اقدامات خلاف قانون نه تنها مانع استیضاح وزیر علوم نشد بلکه تا حدودی آبروی وزارت علوم را نیز خدشه‌دار کرد. باعث تأسف است که این موضوع آنقدر ادامه پیدا کرد که مقام معظم رهبری بعنوان عالی‌ترین مقام کشور به موضوع ورود پیدا کردند و وزارت علوم را بخاطر این اقدام خلاف قانون و شرع توبیخ کردند.

صلاحی با سیاسی خواندن موضوع بورسیه‌ها اظهار داشت: دست‌های پشت پرده خارج از وزارت علوم (که البته هنوز هم فعالیت دارند) در راستای سیاسی‌کاری این حاشیه‌ها را بوجود آوردند و هم وزارت علوم، هم دانشگاه‌ها و هم دانشجویان را درگیر این موضوع کردند. این درحالی است که رهبری از ابتدا این تذکر را داده بودند که اگر حاشیه بر متن غلبه پیدا کند خیز علمی کشور به مشکل می‌خورد که ما می‌بینیم امروز همین وضعیت بوجود آمده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید پیرامون متوقف شدن رشد پیشرفت علمی کشور نیز گفت: ما در سال ۹۲ رتبه ۱۶ را از نظر تولید علم در جهان بدست آوردیم درحالیکه در ۸ سال گذشته آن در رتبه ۴۰ قرار داشتیم. در ادامه روند باید به رتبه ۱۰ تولید علم می‌رسیدیم که با حاشیه‌های دوسال اخیر وزارت علوم این امر محقق نشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران مؤمن و دلسوز این کشور بوده است، گفت: این درحالی است که در دوره جدید مدیریت وزارت علوم مدیران ارزشی که در ۸ سال گذشته برای پیشرفت علمی کشور تلاش می‌کردند، کنار گذاشته‌ شدند.

این استاد دانشگاه خطاب به وزیر علوم گفت: انتظار داریم وزیر علوم کمیته‌ای برای بررسی توقف روند پیشرفت علمی کشور تشکیل دهد چراکه اگر این اقدام صورت نگیرد ما شاهد افت پیشرفت علمی خواهیم بود.

صلاحی با تأکید براینکه جریان علمی کشور باید خارج از باندبازی‌های سیاسی قرار گیرد، گفت: طرح موضوع بورسیه‌ها خلاف قانون بود و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دادستان کل کشور بعنوان مدعی‌العموم باید به این موضوع ورود پیدا کنند و هیأتی را برای مشخص کردن مسببان این ظلم مشخص کنند تا آنان به دادگاه صالحه برای رسیدگی به تخلفاتشان معرفی شوند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در پایان گفت: البته این موضوع باید بدور از سیاسی‌کاری صورت گیرد تا احقاق حقوق دانشجویان بورسیه شود و مسببان این ظلم برای برخورد قانونی تسلیم دادگاه شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها