أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۴۸۸۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۱۵ تير ۱۳۹۴
خبرگزاری میزان: معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: مبنای اصلی برنامه ششم توسعه سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، فرهاد دژپسند ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه ششم توسعه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بودجه سال 94 تهیه و تنظیم شده است، البته یکی از ویژگی های برنامه ششم این است که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار داده است.

وی ادامه داد: امروزه برنامه ها کارکرد خود از دست داده است و برنامه ها به مجموعه ای از نیازهای حقوقی و قانونی دستگاه های اجرایی تبدیل شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: برنامه ریزی ها با توجه به بهره وری، ارتباط با جهان و در چارچوب سیاست های اقتصادی مقاومتی تهیه و تنظیم شده است.

دژپسند گفت: طی ارزیابی ها، برنامه جامع با توجه به شرایط اقتصاد و اجتماعی کشور مشخص شد که برای برنامه ها یک مشارکت عمومی وجود ندارد اما برنامه ششم یک برنامه جامع نگر است و رویکرد اصلی آن نگاه ویژه به موضوعات خاص است.

وی تصریح کرد: به همه بخش ها ورود خواهیم داشت اما در برخی از موضوعات توجه ویژه خواهیم داشت، برداشتن موانع و فراهم کردن بستر توسعه به طور کلی در دستور کار ما بوده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: محدودیت ها در برنامه ششم توسعه مدنظر بوده است، به عنوان مثال تعیین رشد هشت درصدی باید باتوجه به شرایط اقتصادی و واقعیت ها در نظر گرفته شود.

حقوق بگیرها دو دسته خواهند شد

دژپسند ادامه داد: باتوجه به محدودیت منابع و شرایط خاص اقتصادی در آینده حقوق بگیران دولت دو دسته خواهند شد، نخستین دسته افراد شاغل و دومین دسته نیز حقوق بگیرهای بازنشسته را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: برای جامع تر شدن برنامه ششم توسعه اقدامات مختلفی از جمله برگزاری همایش، دعوت از صاحبنظران و به فراخوان عمومی گذاشتن برنامه در دستور کار است و در کنار آن تالار گفت وگویی را تشکیل خواهیم داد و موضوعات را به اشتراک می گذاریم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها