يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۸۸۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۱۵ تير ۱۳۹۴
چین و روسیه هر دو مخالف بازگشت فوری و خودکار تحریم های ایران (در صورت طرح ادعای نقض توافق نهایی) هستند زیرا نسبت به فرافکنی احتمالی واشنگتن و پاریس نسبت به توافق احتمالی در مراحل اجرایی آگاهی دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر،وزیر امور خارجه چین وارد وین شده است تا در ساعات آینده مذاکرات هسته ای دوجانبه و چندجانبه خود را با دیگر اعضای ۱+۵ آغاز کند.

«وانگ ئی» که معمولا در جریان سلسله مذاکرات هسته ای دو سال اخیر نسبت به دیگر اعضای ۱+۵ حضور فعال و پررنگی نداشته است، این بار در گلوگاه نهایی مذاکرات هسته ای وین با رویکرد متفاوتی حضور یافته است.

چین و روسیه هر دو از مخالفان بازگشت فوری و خودکار تحریم های ایران (در صورت طرح ادعای نقض توافق نهایی) هستند زیرا نسبت به فرافکنی احتمالی واشنگتن و پاریس نسبت به توافق احتمالی در مراحل اجرایی آگاهی کامل دارند.

بنابر این گزارش، چگونگی بازگشت تحریم ها و مکانیزم آن، این روزها و در ساعت صفر ضرب الاجل پایان ژوئن، به موضوعی مهم در مسیر توافق نهایی میان ایران و اعضای ۱+۵ تبدیل شده است.

با توجه به مخالفت دولت چین با فرمول غرب برای بازگشت فوری تحریم ها، طی ساعات آتی وانگ ئی نیز در کنار سرگی لاوروف بر سر این موضوع و دیگر موارد اختلافی، مذاکرات جدی و فشرده ای با اعضای غربی ۱+۵ خواهد داشت.

بر این اساس به نظر می رسد بر خلاف دوره های پیشین، این بار اژدهای زرد در مذاکرات هسته ای رویکردی منفعلانه و آرام نخواهد داشت و سعی می کند بازیگری کنش گر و فعال باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها