يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۸۹۷
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۱۵ تير ۱۳۹۴
همزمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل هسته‌ای و احتمال دستیابی به توافق میان ایران و شش قدرت جهانی ۱۴ سناتور دموکرات آمریکایی می‌توانند برای رئیس‌جمهور این کشور دردسرساز شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،«هیل» پایگاه خبری کنگره آمریکا نوشت: مذاکرات هسته‌ای درحالی ادامه دارد که درصورت توافق احتمالی توجه به سمت کنگره آمریکا معطوف خواهد شد زیرا این نهاد قادر خواهد بود که آن را مورد تایید قرار ندهد.

طبق قانونی که با موافقت اوباما همراه شد سیاستمداران این کشور 30 روز فرصت خواهند داشت که توافق  را مورد بررسی قرار دهند. البته مخالفت با این توافق بعید به نظر می‌رسد زیرا جمهوریخواهان برای کسب دو سوم آرا به نفع خود کار بسیار سختی دارند. در سنا اختلاف آرا بسیار نزدیک است و دموکراتهای مخالف با این توافق می‌توانند برای کاخ سفید دردسرساز باشند.

14 دموکراتی که دولت آمریکا باید نگران موضع آنها باشد به شرح زیر هستند:

باب منندز: این دموکرات سابق در کمیته روابط خارجی بر توافقی اصرار دارد که درصورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش حامی بازگشت سریع تحریم‌ها باشد.

چارلز شامر: این سناتور یکی از متحدان نزدیک آیپک به شمار می‌رود و از منتقدان سیاست خارجی اوباما است. وی همچنین از حامیان قانون بازبینی توافق هسته‌ای به پیشنهاد سناتور کرک و منندز بود.

گری پیترز: این سناتور اهل میشیگان از حامیان طرح کرک- منندز بود و فردی است که نامه منندز در تاریخ 24 مارس درباره اقدام کنگره را امضاء کرد.

ریچارد بلومنتال: وی نیز یکی دیگر از حامیان قانون بازبینی توافق هسته‌ای و یکی از امضاء کنندگان نامه‌ای بود که  پیش از تصمیم کنگره درباره تصویب تحریم‌ةا دو ماه فرصت می‌داد.

جو مانچین: مانچین نیز یکی از موافقان طرح کرک- منندز بود که نامه 24 مارس منندز را امضاء کرد. وی در برنامه‌ای اعلام کرد: نامه‌ای به همراه منندز و دیگر سناتورها امضاء کردم تا ببینیم تا پایان مارس چه میزان پیشرفت خواهیم کرد. تا پایان ژوئن اگر توافقی در دست نباشد تحریم‌های را بازخواهیم گرداند.

جو دانلی، باب کیسی، جان تستر، مارک وارنر، هیدی هیتکمپ، بن کاردین، کریس کونس، دبی استابنو و مایکل بنت دیگر سناتورهای دموکرات هستند که کاخ سفید باید به شدت مراقب اقدامات آنها باشد زیرا می‌توانند با مخالفت با توافق به گروه جمهوریخواهان بپیوندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها