يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۴۹۱۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۴     ۱۵ تير ۱۳۹۴
ماهنامه ۵۷ قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی کشور می کوشد تا در قالب پرونده­هایی به تحلیل و بررسی موضوعات سیاسی و اجتماعی کشور و همچنین مسائل دانشگاه و تشکل های دانشجویی بپردازد.
به گزارش پایگاه 598، در شماره جدید این ماهنامه پرونده های با عناوین:  از برادر محسن تا دکتر رضایی»، «آتش در لانه روباه»، «کار ایرانی، کارآفرین ایرانی» و «چگونه هلو چاپ کنیم؟» منتشر شده است.

در پرونده ی «از برادر محسن تا دکتر رضایی» به بهانه  پوشیدن دوباره  لباس سپاه توسط او ، علاوه بر گفت­وگوی اختصاصی با سردار دکتر محسن رضایی در مصاحبه و یادداشت هایی همچون «فرماندهی که استراتژی جنگ را متحول کرد»، «جوانگرایی در دوران دکتر رضایی»، «اختلافات تاکتیکی ارتش و سپاه در ایام دفاع مقدس»، «درستی یا نادرستی حضور نظامیان در عرصه سیاست» و... به متن و حواشی زندگی فرمانده سپاه پاسداران در ایام دفاع مقدس پرداخته است.


همچنین در پرونده «آتش در لانه روباه»، به بررسی و بازخوانی موضوع تسخیر سفارت انگلستان توسط دانشجویان در سال ۹۰ که با حواشی بسیاری همراه بود پرداخته شده است. گفت و گو با دکتر حسین قدیانی مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی، ساعت شمار اتفاقات تسخیر سفارت انگلیس، گزارشی از اقدامات درست و نادرست تشکل های دانشجویی در سال های اخیر ،گفت و گو با سخنگوی شورای متحصنین لانه جاسوسی انگلیس، میزگرد آسیب شناسی فعالیت های تشکل های دانشجویی با حضور  فعالین این تشکل ها و... از جمله مطالب این پرونده است .
در پرونده «کار و کارآفرین ایرانی» نیز در گفت­وگو با برخی جوانان و کارآفرینان بسیجی راهکارهایی برای کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی شده است. گفت و گو با مجری برنامه پایش، مصاحبه با دانشجوی بسیجی کارآفرین، بازخوانی توصیه های رهبری پیرامون کار و کالای ایرانی، گفت و گو با مدیر شرکت کاچیران و... از بخش های این پرونده است.

در پرونده «چگونه هلو چاپ کنیم» الزامات و بایسته های یک نشریه دانشجویی خوب در گفت و گو با فعالین فعلی و سابق نشریات دانشجویی کشور بررسی شده است. بررسی وضعیت نشریات در ایام اصلاحات در گفت و گو با مهدی فضائلی مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس، تحلیل ضرورت فعالیت رسانه ای در یادداشتی از علی خضریان مدیر مسئول خبرنامه دانشجویان ایران،  گفت و گو با امیرحسین ثابتی پیرامون ضرورت حضور فعالین تشکل ها در فضای حرفه ای رسانه، بازخوانی وضعیت نشریات دانشجویی در دولت یازدهم و... از جمله مطالب به شمار می رود.

ماهنامه ۵۷ با آثار و گفتاری از: محسن رضایی،  جواد منصوری، ابراهیم فیاض، مهدی فضایلی، حسین قدیانی، مرتضی حیدری، رضا امیرخانی، علی خضریان، مهدی رمضانی و برخی از فعالین تشکل های دانشجویی در ۹۶ صفحه منتشر شده است. علاقه مندان برای تهیه این نشریه می توانند به سایت آن به آدرس www.mag۵۷.irمراجعه نمایند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها